• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

D

Deleted member 11690

Guest
LÀnken höjer klockan tycker jag, den blir lite roligare helt enkelt :)
Det Àr mitt intryck ocksÄ :) min sarb har börjat bli liggande dÄ jag Àr inne i en lÀnkperiod, detta mÄste rÄdas bot pÄ dÄ sarben Àr för bra för att ligga i en lÄda :D
 

Mau86

Cartier
2-Faktor
Kan verkligen rekommendera sarx-lÀnken, höjer klockan och kÀnns mer passande Àn strapcode jubilee lÀnk.
20170827_132010.jpg
 
PÄ grÀnsen till hÀdelse, men jag har tröttnat pÄ min alpinist. NÄgot intresse frÄn nÄgon att köpa?Kanske inte helt ok att stÀlla frÄgan hÀr istÀllet för i sÀlj/köp men i sÄ fall fÄr moderatorerna slÄ mig pÄ fingrarna.
 

jurassicjay

Cartier
PÄ grÀnsen till hÀdelse, men jag har tröttnat pÄ min alpinist. NÄgot intresse frÄn nÄgon att köpa?Kanske inte helt ok att stÀlla frÄgan hÀr istÀllet för i sÀlj/köp men i sÄ fall fÄr moderatorerna slÄ mig pÄ fingrarna.

Har du en lÀnk kniper jag den gÀrna, uret har jag redan ;)
 

Feffe

Cartier
BestÀllde Zuludiver Marine som en del andra hÀr har visat upp och det Àr faktiskt det första NATO-bandet som jag provar. Första intrycket Àr att det ser fint ut men sitter inte riktigt lika bra som mina perlonband. Gillade inte alls att ha "flÀrpen" synlig sÄ jag lyckades knyckla in den pÄ undersidan pÄ nÄt sÀtt. Föredrar perlon men det Àr alltid kul att ha nÄgra band pÄ lager för att variera litegrann :)
LRM_EXPORT_20170829_175040.jpg
 
Senast Àndrad:

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
BestÀllde Zuludiver Marine som en del andra hÀr har visat upp och det Àr faktiskt det första NATO-bandet som jag provar. Första intrycket Àr att det ser fint ut men sitter inte riktigt lika bra som mina perlonband. Gillade inte alls att ha "flÀrpen" synlig sÄ jag lyckades knyckla in den pÄ undersidan pÄ nÄt sÀtt. Föredrar perlon men det Àr alltid kul att ha nÄgra band pÄ lager för att variera litegrann :)
LRM_EXPORT_20170829_175040.jpg
BÀttre att köra ett riktigt MN band med stretch tycker jag. FÄ band som sitter sÄ skönt!
20170829_190329.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
... :eek:
Var fÄr man tag pÄ ett sÄdant? InsÄg inte att det var en annan typ av band...
Köpte via forumet. SÄldes en del liknande ett tag för nÄgra mÄnader sedan. Har inte sett dom pÄ ett tag dock. Kan kolla upp vem jag köpte av lite senare sÄ kan du dra ett pm och kolla om det finns kvar.
 

Feffe

Cartier
LÀnken Àr denna frÄn WatchGeko: https://www.watchgecko.com/butterfly-ellipse-watch-strap-geckota.php
Jag bestÀllde Àven de rundade ÀndlÀnkarna vilka faktiskt passar rÀtt bra. De Àr inte solida men för mig gör det ingenting.
LRM_EXPORT_20170901_105533.jpg

Kvalitén Àr rÀtt bra enligt mig. Ganska rasslig men annars har jag inte mycket att klaga pÄ. SjÀlvklart Àr den inte pÄ samma nivÄ som lÀnken frÄn SARX men dÄ denna kostar hÀlften sÄ mycket kan man inte vÀnta sig mycket mer. Tycker faktiskt att den Àr rÀtt snygg!

MEN... TyvÀrr bestÀllde jag versionen med butterfly clasp. Ack och ve. Antingen Àr storleken pÄ tok för tight eller pÄ tok för stor. En enda lÀnkbit förÀndrar storleken rejÀlt och det finns inga mikrojusteringar att göras. Jag skulle ha köpt det vanliga spÀnnet istÀllet... Butterfly Àr snyggt men rÄkar bara passa riktigt dÄligt pÄ min handled.
LRM_EXPORT_20170901_105446.jpg

Om storleken skulle vara nÄgorlunda okej sÄ skulle jag definitivt anvÀnt den mer Àn mina andra band, men nu Àr jag tveksam. Jag mailade dem och de kan inte sÀlja spÀnnen separat heller. Om nÄgon skulle vara sugen pÄ just detta band med butterfly clasp sÄ kanske man skulle kunna bestÀlla det vanliga och sedan helt enkelt byta spÀnnet med varandra...? :D
LRM_EXPORT_20170901_105552.jpg
 

Yrsnö

Cartier
LÀnken Àr denna frÄn WatchGeko: https://www.watchgecko.com/butterfly-ellipse-watch-strap-geckota.php
Jag bestÀllde Àven de rundade ÀndlÀnkarna vilka faktiskt passar rÀtt bra. De Àr inte solida men för mig gör det ingenting.
LRM_EXPORT_20170901_105533.jpg

Kvalitén Àr rÀtt bra enligt mig. Ganska rasslig men annars har jag inte mycket att klaga pÄ. SjÀlvklart Àr den inte pÄ samma nivÄ som lÀnken frÄn SARX men dÄ denna kostar hÀlften sÄ mycket kan man inte vÀnta sig mycket mer. Tycker faktiskt att den Àr rÀtt snygg!

MEN... TyvÀrr bestÀllde jag versionen med butterfly clasp. Ack och ve. Antingen Àr storleken pÄ tok för tight eller pÄ tok för stor. En enda lÀnkbit förÀndrar storleken rejÀlt och det finns inga mikrojusteringar att göras. Jag skulle ha köpt det vanliga spÀnnet istÀllet... Butterfly Àr snyggt men rÄkar bara passa riktigt dÄligt pÄ min handled.
LRM_EXPORT_20170901_105446.jpg

Om storleken skulle vara nÄgorlunda okej sÄ skulle jag definitivt anvÀnt den mer Àn mina andra band, men nu Àr jag tveksam. Jag mailade dem och de kan inte sÀlja spÀnnen separat heller. Om nÄgon skulle vara sugen pÄ just detta band med butterfly clasp sÄ kanske man skulle kunna bestÀlla det vanliga och sedan helt enkelt byta spÀnnet med varandra...? :D
LRM_EXPORT_20170901_105552.jpg

Tack för lÀnken, nu blev jag lite sugen pÄ att testa nÄgon roligare lÀnk dÀrifrÄn
Vad tror ni om presidentlÀnken alt en two-tone Jubilee* :D


*Som ett kul alternativ till en annan lÀnk isf :p
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Screenshot_20170908-081236.png

Den gÄr lite svajigt men +3,5 sek/dag kan man inte klaga pÄ. NÀr jag orkar ska jag mÀta upp den lite noggrannare.
 

FOQ

Audemars
Nu har jag Àntligen fÄtt min. Det tog ca 14 arbetsdagar att fÄ den. BestÀllde via Gizmo-outlets. Den Àr lika snygg som jag minns den! Framförallt vilken mÄngsidig klocka! Man kan fÄ den dressad och man kan fÄ den sportig. Som noterat innan var bandet som följde med inget att ha. Satte pÄ ett frÄn cheapestnatostraps. En Burgundy Classic. Gillar allt pÄ klockan Àn sÄ lÀnge, men en sak som stör mig Àr den automatiska mekanismen pÄ klockan. Den hörs vÀldigt tydlig nÀr man rör pÄ sig. UngefÀr som en billigare Seiko 5 military som jag har.

Jag gillade tanken pĂ„ ett kroko-band pĂ„ klockan, men nu Ă€r ju originalet sĂ„ undermĂ„ligt. Är det nĂ„gon som har tips pĂ„ nĂ„got stĂ€lle som man kan bestĂ€lla frĂ„n? Behöver inte vara Ă€kta. Vet att Hirsch finns, men har en kollega som inte Ă€r sĂ„ nöjd med sin.
 

Bilagor

  • IMG_20170907_154513574.jpg
    IMG_20170907_154513574.jpg
    82.9 KB · Visningar: 71
  • IMG_20170907_152818163.jpg
    IMG_20170907_152818163.jpg
    111 KB · Visningar: 71
  • Like
Reactions: yak

Dalinar

Breitling
Är ocksĂ„ vĂ€ldigt sugen pĂ„ en sarb och tĂ€nkte att jag kunde betala lite extra för att slippa bestĂ€lla den över internet. Dock skulle butikerna i Sthlm ha 5500 kr och det kĂ€nns minst sagt oaktuellt.
 
Senast Àndrad:

Larsmustasch

Cartier
Nu finns "SS bracelet" D3A7AB pĂ„ seyajapan igen. 158 dollar dock.. Är det vĂ€rt det? Jag tror jag skulle gilla en lĂ€nk pĂ„ denna. Jag Ă€r en "en-klocks-kille" och vill ha nĂ„tt som tĂ„l vatten och passar till mycket..
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nu finns "SS bracelet" D3A7AB pĂ„ seyajapan igen. 158 dollar dock.. Är det vĂ€rt det? Jag tror jag skulle gilla en lĂ€nk pĂ„ denna. Jag Ă€r en "en-klocks-kille" och vill ha nĂ„tt som tĂ„l vatten och passar till mycket..
Det Àr vÀl vad det kostar. LÄset Àr vÀl inte det roligaste, men lÀnken Àr schysst.

DSC_0834-01.jpeg
 
Topp