• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

leiden

Rolex
Nu har jag Àntligen fÄtt min. Det tog ca 14 arbetsdagar att fÄ den. BestÀllde via Gizmo-outlets. Den Àr lika snygg som jag minns den! Framförallt vilken mÄngsidig klocka! Man kan fÄ den dressad och man kan fÄ den sportig. Som noterat innan var bandet som följde med inget att ha. Satte pÄ ett frÄn cheapestnatostraps. En Burgundy Classic. Gillar allt pÄ klockan Àn sÄ lÀnge, men en sak som stör mig Àr den automatiska mekanismen pÄ klockan. Den hörs vÀldigt tydlig nÀr man rör pÄ sig. UngefÀr som en billigare Seiko 5 military som jag har.

Jag gillade tanken pĂ„ ett kroko-band pĂ„ klockan, men nu Ă€r ju originalet sĂ„ undermĂ„ligt. Är det nĂ„gon som har tips pĂ„ nĂ„got stĂ€lle som man kan bestĂ€lla frĂ„n? Behöver inte vara Ă€kta. Vet att Hirsch finns, men har en kollega som inte Ă€r sĂ„ nöjd med sin.
Du kanske ska titta pÄ Rios? De verkar ha mycket fint till bra priser :)
 
  • Like
Reactions: FOQ

nissehult

Patek
2-Faktor
@nissehult Vad lÀmnar lÄset att önska dÄ?
Det Àr förvisso ganska kort, men har ett stort gap mellan lÄs och lÀnk. Det kÀnns inte speciellt... premium. Men man fÄr ju oftast vad man betalar för.

DSC_0839-01.jpeg
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Nu har jag Àntligen fÄtt min. Det tog ca 14 arbetsdagar att fÄ den. BestÀllde via Gizmo-outlets. Den Àr lika snygg som jag minns den! Framförallt vilken mÄngsidig klocka! Man kan fÄ den dressad och man kan fÄ den sportig. Som noterat innan var bandet som följde med inget att ha. Satte pÄ ett frÄn cheapestnatostraps. En Burgundy Classic. Gillar allt pÄ klockan Àn sÄ lÀnge, men en sak som stör mig Àr den automatiska mekanismen pÄ klockan. Den hörs vÀldigt tydlig nÀr man rör pÄ sig. UngefÀr som en billigare Seiko 5 military som jag har.

Jag gillade tanken pĂ„ ett kroko-band pĂ„ klockan, men nu Ă€r ju originalet sĂ„ undermĂ„ligt. Är det nĂ„gon som har tips pĂ„ nĂ„got stĂ€lle som man kan bestĂ€lla frĂ„n? Behöver inte vara Ă€kta. Vet att Hirsch finns, men har en kollega som inte Ă€r sĂ„ nöjd med sin.
Testar klockan pÄ svart kalvlÀder frÄn Bas and Lokes (egentligen 22mm men det gick att klÀmma in).
_20170909_102656-01.jpeg

Tyckte svart passade bra sÄ jag klickade hem ett sÄdant hÀr: https://m.cousinsuk.com/sku/watch-s...enuine-alligator-std-3/S32152?_=1504946015237
Finns i brunt ocksÄ, 65 £ för Àkta alligator kÀnns ju överkomligt. Sidan Àr ganska dÄlig i mobil version btw.
 
Senast Àndrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
@nissehult Tack! Har funderat och jag tror att en lÀnk Àr det enda som passar fÄr mig. Synd att de blev utsÄlda pÄ ca tvÄ dagar :/ ....


Om nÄgon har en D3A7AB att sÀlja sÄ hugger jag :)
Jag vet inte hur det Àr nu för tiden, men nÀr jag köpte sÄ sÄldes den slut stup i kvarten. Mao, ha tÄlamod den kommer nog tillbaka.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Vet inte. Grymt fin klocka men fortfarande nykÀr i min sub sÄ ser inte att jag kommer bÀra den.
Den Àr en elegant beater annars :)
Precis. Jag har ofrivilligt blivit vÀldigt förtjust i min Sub, men finner ÀndÄ tillfÀllen dÄ Alpinisten Äker pÄ - frÀmst nÀr det vankas trÀdgÄrdsarbete. Men filosofin "anvÀnds det inte sÄ kan det sÀljas" Àr en sund filosofi (Àven om nÄgra dagars anvÀndande Àr i kortaste laget :) )
 

johnz

Rolex
Nej men sluta lÀgga upp sÄna hÀr bilder. Det Àr som tortyr.

Hade nÀstan lagt vantarna pÄ en i helgen men den sÄ att sÀga slant mig ur nÀven för att jag inte hade Swish.

Nu Àr jag helt oförmögen att göra nÄgot annat Àn att stirra pÄ den dÀr urtavlan och de dÀr sjuka siffrorna. Ni driver mig i fördÀrvet (ja, jag vet att det finns bot - sÀlj dem till mig!! ;)).
 

leiden

Rolex
Nej men sluta lÀgga upp sÄna hÀr bilder. Det Àr som tortyr.

Hade nÀstan lagt vantarna pÄ en i helgen men den sÄ att sÀga slant mig ur nÀven för att jag inte hade Swish.

Nu Àr jag helt oförmögen att göra nÄgot annat Àn att stirra pÄ den dÀr urtavlan och de dÀr sjuka siffrorna. Ni driver mig i fördÀrvet (ja, jag vet att det finns bot - sÀlj dem till mig!! ;)).
GÄ in pÄ bukten och klicka hem en nu sÄ du kan torka tÄrarna :p
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
@jurassicjay Exakt sÄ dÀr plÄgar Alpinisten mig, super!
Man Àr ju dum i huvudet som tittar in i denna trÄden lite dÄ och dÄ, bara för att titta.
Var riktigt nÀra @Fixxxer 's klocka i morse, men nu Àr det klockstopp innan tvÄ omöljiga jÀvlar kommer hem frÄn service.
Kanske köpa en om jag sÀljer nÄgot?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@jurassicjay Exakt sÄ dÀr plÄgar Alpinisten mig, super!
Man Àr ju dum i huvudet som tittar in i denna trÄden lite dÄ och dÄ, bara för att titta.
Var riktigt nÀra @Fixxxer 's klocka i morse, men nu Àr det klockstopp innan tvÄ omöljiga jÀvlar kommer hem frÄn service.
Kanske köpa en om jag sÀljer nÄgot?
Min sÄldes i lördags! Dom Àr poppis!
Men nu har jag iaf testat klockan som plÄgat mig nÄt Är.
 
Topp