• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Vatsug

Breitling
IMG_2145.JPG

Fick hem Alpinisten idag! Mycket trevlig liten rackare. :happyhappy:
 

Psykel

Patek
@jurassicjay Exakt sÄ dÀr plÄgar Alpinisten mig, super!
Man Àr ju dum i huvudet som tittar in i denna trÄden lite dÄ och dÄ, bara för att titta.
Var riktigt nÀra @Fixxxer 's klocka i morse, men nu Àr det klockstopp innan tvÄ omöljiga jÀvlar kommer hem frÄn service.
Kanske köpa en om jag sÀljer nÄgot?
Jag Àr precis som du! GÄr in hÀr och kikar dÄ och dÄ bara för att plÄga mig sjÀlv. Köpstopp hÀr med, dÄ jag pÄ tvÄ veckor fÄtt hem tre för mig rÀtt dyra klockor. Ska försöka hÄlla mig till Kaplans klockkvalitet, dÀr jag Àr intresserad av ett par objekt. Dock sÄ planerar jag en liten vandring till nÀsta Är, och dÄ vore det kul med en Alpinist!
 

leiden

Rolex
Jag Àr precis som du! GÄr in hÀr och kikar dÄ och dÄ bara för att plÄga mig sjÀlv. Köpstopp hÀr med, dÄ jag pÄ tvÄ veckor fÄtt hem tre för mig rÀtt dyra klockor. Ska försöka hÄlla mig till Kaplans klockkvalitet, dÀr jag Àr intresserad av ett par objekt. Dock sÄ planerar jag en liten vandring till nÀsta Är, och dÄ vore det kul med en Alpinist!
SlÄ till, du vet att du förtjÀnar den ;)
 

jurassicjay

Cartier
Passar riktigt bra! Snyggt jobbat!

Snygg nyans! Ser proffsigt ut dessutom :) Var det svÄrt?



Tack för fin respons!
@Feffe njÀe inte egentligen. Tog lite tid eftersom jag klurade lite innan varje steg och inte har en massa anpassade verktyg. AnvÀnde i princip det som fanns i verktygslÄdan. Köpte lÀderspill för 10kr och vaxad lintrÄd för typ 30 sen var det bara att köra. Men det var absolut lÀttare Àn jag trodde! Handlar mest om att vara noggrann kÀnns det som.

@leiden tÀnkte göra 5-10 band, utvÀrdera utvecklingen och se om det Àr vÀrt att köpa verktyg för att kunna göra riktigt snitsiga band.

Sen till alla er som fnular pÄ att skaffa en alpinist; bara gört. Det Àr en riktigt bra vardagsklocka. Stilig, tÄlig och rimlig storlek.
 

leiden

Rolex
Tack för fin respons!
@Feffe njÀe inte egentligen. Tog lite tid eftersom jag klurade lite innan varje steg och inte har en massa anpassade verktyg. AnvÀnde i princip det som fanns i verktygslÄdan. Köpte lÀderspill för 10kr och vaxad lintrÄd för typ 30 sen var det bara att köra. Men det var absolut lÀttare Àn jag trodde! Handlar mest om att vara noggrann kÀnns det som.

@leiden tÀnkte göra 5-10 band, utvÀrdera utvecklingen och se om det Àr vÀrt att köpa verktyg för att kunna göra riktigt snitsiga band.

Sen till alla er som fnular pÄ att skaffa en alpinist; bara gört. Det Àr en riktigt bra vardagsklocka. Stilig, tÄlig och rimlig storlek.
Du verkar ha lite fallenhet för det dÀr :)
Blir sjÀlv inspirerad att prova om det inte kostar mer Àn sÄdÀr för att komma igÄng! Var fÄr man tag i lÀderspill?
 

jurassicjay

Cartier
Du verkar ha lite fallenhet för det dÀr :)
Blir sjÀlv inspirerad att prova om det inte kostar mer Àn sÄdÀr för att komma igÄng! Var fÄr man tag i lÀderspill?

Tack!
Jag bor i Malmö sÄ jag handlade pÄ Slöjd-Detaljer pÄ triangeln. De har en hemsida ocksÄ dÀr man sÀkert kan köpa spill!
 

AB

Panerai
2-Faktor
Tips - Strapcode verkar ha ett begrÀnsat utbud av oyster-lÀnkar i lager. Ser bra ut pÄ bild iaf :)
 

Feffe

Cartier
Ooooh yes! StrapCode OysterlÀnk bestÀlld :) NÄgon som vill köpa min WatchGeko-lÀnk för ett bra pris..? :D
Edit: SĂ„ld!
LRM_EXPORT_20170901_105533.jpg
 
Senast Àndrad:

Stryd

Cartier
Typ i slutet pÄ februari. Det var pre order, sÄ de da redan dÄ att de skulle skeppa i september.

Slutet pÄ februari!? Tycker jag har följt Strapcode extremt vÀl, bestÀllde Super Jubileet direkt pÄ pre order i somras. Och fick efter det reda pÄ att ett super Oyster skulle komma ocksÄ, la genast in en bestÀllning dÄ.
 

Feffe

Cartier
Nu Àr lÀnken frÄn StrapCode skickad :eek: Det gick snabbt!
En frÄga till er som har köpt dÀrifrÄn: Fick ni betala moms/tullavgifter? SÄg att den skickas frÄn Hong Kong men det kanske inte har nÄgon betydelse?
 
Topp