• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Vatsug

Breitling
IMG_20171009_130455307.jpg


SÄ sjukt nöjd med min. Kollegan Àr bra avis.

Är bandet frĂ„n Cheapestnatostraps?
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Jag firade förövrigt "det-Àr-du-vÀrd" dagen igÄr. MÄste ha blivit nÄgon miss pÄ datumet dÀr. Jag var dock bara vÀrd ett hÄrt originalband. Eller....
 

Bilagor

  • IMG_20171011_160929.jpg
    IMG_20171011_160929.jpg
    91.7 KB · Visningar: 70

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Yes. Det tar sin tribut och det knastrande ljudet frÄn det siar om kvalitet. Ska lÄta mig inspireras av tidigare inlÀgg rörande bÀttre band. LÀder eller stÄl...eller bÀttre upp, bÄde och!
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Jag firade förövrigt "det-Àr-du-vÀrd" dagen igÄr. MÄste ha blivit nÄgon miss pÄ datumet dÀr. Jag var dock bara vÀrd ett hÄrt originalband. Eller....

Bra köp! Det var du vÀrd! :)

Har sett den pÄ mörk lÀdernato frÄn singlestraps ocksÄ. Helt galet snyggt. Funderar pÄ att köpa ett sÄnt att alternera med.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
IMG_2254.JPG
IMG_2256.JPG
Dubbelpostar frÄn Vad gör du och din klocka just nu-trÄden. Precis satt pÄ nya klÀder pÄ alpinisten. Blev grönt vintage den hÀr gÄngen!
Den ser ut att gilla det!
I ett försök att undkomma tortyrredskapet till originallÀderrem, satte jag pÄ lÀnk frÄn annan tidigare seiko. Blev rÀtt schysst trots allt i min mening.
 

Bilagor

  • IMG_20171013_155830.jpg
    IMG_20171013_155830.jpg
    126.2 KB · Visningar: 37

Astrakhan

Cartier
2-Faktor
NÀr tror ni Seiya Japan alt Strapcode fÄr in nya lÀnkar? Slut i lager sist jag kollade.
FÀrgen pÄ lÀdret som kom med klockan var ju fin men i övrigt: Njet.
 

Feffe

Cartier
Jag simmar motströms och hÀvdar bestÀmt att alpinister ska vara klÀdda i lÀder och inte i stÄl. Bara otympligt pÄ berget. Helst ska man lukta blöt kossa och lite hö ocksÄ.
SÄ tÀnkte jag ocksÄ innan jag fick min SC oyster. Den Àr som en helt annan klocka med stÄllÀnk! Finns förstÄs för- och nackdelar med bÄda men just nu kör jag pÄ stÄl och Ängrar det inte. Kanske Äker lÀdret pÄ under vintern men jag kÀnner inget behov av det dÄ denna kombination Àr sÄ go'!
LRM_EXPORT_20171014_224002.jpg
 
Topp