• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

JKanon

Omega
Tavlan Àr helt fantastisk mÄste jag sÀga! Inte helt omöjligt att den blir nÀsta inköp om jag ska vara Àrlig..
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Sjukt snygg Àr den! Har ocksÄ velat ha den hÀr klockan en lÀngre tid, men inte slagit till... Varför vet jag inte, men som mÄnga andra hÀr har sagt sÄ Àr det ju rent prismÀssigt en "no brainer". Fan, blir nog till att köpa en ÀndÄ... Haha! ;)
 
Bjuder pÄ mer bilder :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg

(lÄnad)
 

Phenixfox

Omega
Fick hem min frÄn SeiyaJapan i gÄr. BestÀllde den 26/2 sÄ det gick fortare Àn jag vÄgat hoppas pÄ. Orginalbandet Äkte av direkt och jag rullar klockan pÄ detta natoband som jag tycker passar vÀldigt bra till klockans sportiga men samtidigt stiliga utstrÄlning. Passade pÄ att bestÀlla ett fjÀrilslÄs och vÀntar i skrivande stund pÄ ett lÀderarmband i "mudbrown" med synliga ljusa sömmar.
Är grymt nöjd med utseendet och jag hĂ„ller med mĂ„nga andra som skrivit samma sak att klockan kĂ€nns dyrare Ă€n den Ă€r. Tyngden i den och kĂ€nslan i kronan - svĂ„rt att inte kĂ€r vid första ögonblicket :)
Bilden Àr tagen med mobil och hoppas pÄ överseende med att den kanske inte Àr av bÀsta kvalité.
Vill avsluta med att rekommendera SeiyaJapan till de som gÄr i tankar att bestÀlla dÀrifrÄn och letar referenser. Jag bestÀllde tvÄ klockor frÄn dem varav SARB017 var till mig. Baserat pÄ dessa tvÄ bestÀllningar Àr de 100%-iga för min del. Bra kontakt och status uppdatering pÄ mina ordrar.
 

Bilagor

  • 20160302_212709.jpg
    20160302_212709.jpg
    119.3 KB · Visningar: 236

Nic

Rolex
2-Faktor
Fick hem min frÄn SeiyaJapan i gÄr. BestÀllde den 26/2 sÄ det gick fortare Àn jag vÄgat hoppas pÄ. Orginalbandet Äkte av direkt och jag rullar klockan pÄ detta natoband som jag tycker passar vÀldigt bra till klockans sportiga men samtidigt stiliga utstrÄlning. Passade pÄ att bestÀlla ett fjÀrilslÄs och vÀntar i skrivande stund pÄ ett lÀderarmband i "mudbrown" med synliga ljusa sömmar.
Är grymt nöjd med utseendet och jag hĂ„ller med mĂ„nga andra som skrivit samma sak att klockan kĂ€nns dyrare Ă€n den Ă€r. Tyngden i den och kĂ€nslan i kronan - svĂ„rt att inte kĂ€r vid första ögonblicket :)
Bilden Àr tagen med mobil och hoppas pÄ överseende med att den kanske inte Àr av bÀsta kvalité.
Vill avsluta med att rekommendera SeiyaJapan till de som gÄr i tankar att bestÀlla dÀrifrÄn och letar referenser. Jag bestÀllde tvÄ klockor frÄn dem varav SARB017 var till mig. Baserat pÄ dessa tvÄ bestÀllningar Àr de 100%-iga för min del. Bra kontakt och status uppdatering pÄ mina ordrar.
Ser bra ut pÄ lÀdernato, grattis till klockan! Och vÀlkommen till KS med för den delen. :)
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
BestÀllde min frÄn en vid icke namn nÀmnd sÀljare bosatt i Hong Kong. Lite av en chansning eftersom sÀljaren fÄtt en del dÄliga vitsord hÀr. För egen del har det alltid fungerat bra hittills men nu har jag har vÀntat sedan den 16e februari. I mÄndags blev den till slut inlÀmnad hos DHL i Hong Kong men dÀrefter tystnad.
 

Zalath

Panerai
BestÀllde min frÄn en vid icke namn nÀmnd sÀljare bosatt i Hong Kong. Lite av en chansning eftersom sÀljaren fÄtt en del dÄliga vitsord hÀr. För egen del har det alltid fungerat bra hittills men nu har jag har vÀntat sedan den 16e februari. I mÄndags blev den till slut inlÀmnad hos DHL i Hong Kong men dÀrefter tystnad.
TrÄkigt! Tog inte lÄng tid för mig, hade den pÄ lite drygt en vecka tror jag.

Kör pÄ ett lÀdernato jag med. Originalbandet gav en fin kÀnsla av gammal golvmatta. Stelt och plastigt..
IMG_20160303_115741.jpg
 
Senast Àndrad:

mps

Cartier
Seiko's ur Àr vÀl ofta sÄ?
Billiga, vÀldigt billiga jÀmfört med konkurrenterna.
Ofta vill man skaffa sig nÄgot nytt.
NĂ„got dyrt, gediget och kvalitativt.
Men dÀr Àr felet med Seiko. De Àr sÄ billiga ju!
Har fastnat för sÀkerligen 15olika ur frÄn dem.
Men istÀllet fÀst ögonen pÄ konkurrenternas dyrare modeller. KÀnns som ett roligare mÄl...konstigt nog.
VĂ€nldigt personlig Ă„sikt.....

En Seiko jag funderat pÄ som kostar vÀxelpengar.
SNKM97
image.jpeg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Seiko's ur Àr vÀl ofta sÄ?
Billiga, vÀldigt billiga jÀmfört med konkurrenterna.
Ofta vill man skaffa sig nÄgot nytt.
NĂ„got dyrt, gediget och kvalitativt.
Men dÀr Àr felet med Seiko. De Àr sÄ billiga ju!
Har fastnat för sÀkerligen 15olika ur frÄn dem.
Men istÀllet fÀst ögonen pÄ konkurrenternas dyrare modeller. KÀnns som ett roligare mÄl...konstigt nog.
VĂ€nldigt personlig Ă„sikt.....

En Seiko jag funderat pÄ som kostar vÀxelpengar.
SNKM97
image.jpeg
Nja, nu generaliserar du nog lite ÀndÄ. Visst mÄnga av seikos ur Àr just billiga, men extremt mycket klocka för pengarna. Kolla bara pÄ tex sumo. Den skulle kunna sÀljas för det trippla utan att skÀmmas pÄ nÄgot sÀtt. Sen har vi ju faktiskt GS. Det Àr seikos premium line och dom kostar desto mer. Men tycker inte man ska lÄsa sig vid priset pÄ en klocka utan det Àr kÀnslan och kvalitén som bör styra.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Snyggt! :)
Mitt ser lite mörkare ut. Tror att det hette Slim brown vintage, vilken har du köpt?
Tror det Ă€r samma jag bestĂ€llde, men Ă€r osĂ€ker pĂ„ om det Ă€r det jag fick faktiskt. Är ditt kĂ€nsligt för om man drar nageln mot? Mitt syns ett streck efter som försvinner om man gnuggar med fingret pĂ„ det. Hur som Ă€r jag sjukt nöjd sĂ„ jag ska inte klaga :)
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Seiko's ur Àr vÀl ofta sÄ?
Billiga, vÀldigt billiga jÀmfört med konkurrenterna.
Ofta vill man skaffa sig nÄgot nytt.
NĂ„got dyrt, gediget och kvalitativt.
Men dÀr Àr felet med Seiko. De Àr sÄ billiga ju!
Har fastnat för sÀkerligen 15olika ur frÄn dem.
Men istÀllet fÀst ögonen pÄ konkurrenternas dyrare modeller. KÀnns som ett roligare mÄl...konstigt nog.
VĂ€nldigt personlig Ă„sikt.....
image.jpeg

Att man vill satsa pÄ kvalité och lÄta det kosta har jag inget emot, tvÀrt om. Men att vilja ha nÄgot just för att det kostar mycket pengar kan jag Àcklas av ..
 
Topp