• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
HÀrligt! :) Varit sugen pÄ den ocksÄ men blir först en 017 sÄ fÄr vi se sen!
Ja, alpinisten Àr en riktigt trevlig bekantskap. Stilfull klocka som kombinerar egenskaper hos dressare och vardagsklocka/ beater pÄ ett bra sÀtt. Safirglaset Àr ju definitiv ett steg upp i tÄlighetsgrad ocksÄ. Köp!
 
Senast Àndrad:

leiden

Rolex
Den hÀr duger fint nÀr det vankas kroppsarbete idag :)
DSC_3056.JPG
DSC_3054.JPG
 

Jolly526

Breitling
Kom till skott förra Äret och köpte mig en Alpinist. Vandrade i Norge med den, tyckte det kÀndes som rÀtt klockan för tillfÀllet;)

Har provat med olika straps, hÀr ett aftermarket jubilee twotone och ett grönt Colareb för dagar som kÀnns lite extra gröna! Har Àven inhandlar ett strap frÄn seiyajapan dÀr jag Àven köpte klockan, det pÄ sista bilden Àr dock ett strap frÄn en Glycine 3787. :seiko:

20170721_094907.jpg
20171013_083807.jpg
20161208_173842.jpg
IMG_20170729_001104_993.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kom till skott förra Äret och köpte mig en Alpinist. Vandrade i Norge med den, tyckte det kÀndes som rÀtt klockan för tillfÀllet;)

Har provat med olika straps, hÀr ett aftermarket jubilee twotone och ett grönt Colareb för dagar som kÀnns lite extra gröna! Har Àven inhandlar ett strap frÄn seiyajapan dÀr jag Àven köpte klockan, det pÄ sista bilden Àr dock ett strap frÄn en Glycine 3787. :seiko:

20170721_094907.jpg
20171013_083807.jpg
20161208_173842.jpg
IMG_20170729_001104_993.jpg
Kul med twotone. Matchar guldfÀrgerna?
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Yes, nÄtsÄnÀr. Dock sÄ var kvalitén inget bra, först och sista gÄngen man köper via tradera, men man mÄste ju prova först...
InstÀmmer att det Àr snyggt och Àr sjÀlv inne pÄ den linjen. Det Àr ju fascinationen med alpinisten, att den funkar pÄ sÄ mÄnga plan (trots den dÀr gröna urtavlan fortfarande gÀckar mig pÄ nÄgot mystiskt sÀtt). Var det lÀngesedan du köpte det/ kommer du ihÄg sÀljarens id pÄ tradera?
 

Jonthan

Omega
2-Faktor
Grymmt snygg alltsÄ, vet inte om jag ska köpa en, eller spara hela beloppet till en Omega som allt sparande gÄr till
 

larsbeg

Panerai
Du gÄr precis samma vÀg som jag gÄtt, började med en alpinist och senare köpte jag speedy. Nu börjar det dock bli dÄligt med plats i lÄdan sÄ alpinisten kanske fÄr lÀmna. Men har svÄrt att bestÀmma mig för den Àr riktigt bra :)
Jag vet nog en som skulle vara Ă„tminstone lite intresserad av den ;)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Men det finns ju sÄ mÄnga andra klockor som lockar dÀr ute ;) den kan dock skryta med att det Àr den som stannat i samlingen lÀngst hittills. GÄr ju alltid att köpa igen om man skulle Ängra sig :)
Förvisso sant. BetÀnk dock risken för grav abstinens pÄ t.ex nyÄr nÀr du av misstag rÄkar höra tonerna frÄn ystra ynglingar bland grönstÀnkta alptoppar. Beware of the sound of music! :nailbiting:
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Förvisso sant. BetÀnk dock risken för grav abstinens pÄ t.ex nyÄr nÀr du av misstag rÄkar höra tonerna frÄn ystra ynglingar bland grönstÀnkta alptoppar. Beware of the sound of music! :nailbiting:
Ja I dessa lÀgen kommer man nog fÀlla en tÄr för att man inte har en alpinist runt handleden. Man fÄr bara hoppas att man har nÄgot annat bra dÀr som tröst ;)
 
Topp