• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

leiden

Rolex
Vad sÀger ni, Àr det en kombination som fungerar?
Tycker sjÀlv att det gröna i bandet inte stör fÀrgen i tavlan, men jag vill höra era Äsikter :)
DSC_3153.JPG
DSC_3151.JPG
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Angus Jubilee för Alpinisten finns Äter hos Strapcode! La en bestÀllning i gÄr, fÄr se hur det blir :)
Och dÀr var de slut. Det Àr inte bara, som rubriken till denna trÄd sÀger, klockan som plÄgar mig!

Edit. Eller var jag för snabb dÀr...kanske finns fortfarande.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kan man se nÄnstans eller fÄ det förklarat vad det Àr för skillnad pÄ alla dessa lÄs till strapcode lÀnkarna?
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tackar Om man bortser frÄn problemen jag hade med att justera lÀnken (StrapCode Oyster) och att klockan gÄr -18 sek om dagen (trÄkigt men överkomligt) sÄ Àr jag otroligt nöjd!
LÄt den lokala urmakaren rucka den Ät dig sÄ gÄr den inom nÄgra sekunder sen. Hade inne en Seiko monster för ett tag sen, 100kr gick det pÄ.
 

yslow

Omega
2-Faktor
Kan man se nÄnstans eller fÄ det förklarat vad det Àr för skillnad pÄ alla dessa lÄs till strapcode lÀnkarna?

Tyckte ocksÄ det var vÀldigt svÄrt att förstÄ skillnaderna. Försökte googla lite men hittade inte sÄ mycket info. Gick till slut bara pÄ bilderna frÄn Strapcodes sida, och valde den som sÄg minst ut, dvs V-clasp.
 

Feffe

Cartier
LÄt den lokala urmakaren rucka den Ät dig sÄ gÄr den inom nÄgra sekunder sen. Hade inne en Seiko monster för ett tag sen, 100kr gick det pÄ.
Har funderat pÄ det men den enda urmakaren som finns i min stad Àr rent ut sagt otrevlig och jag skulle inte vÄga lÄta honom göra nÄgot med mina klockor. FÄr kika in nÀrliggande stÀder :)
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den e sĂ„ fulsnygg denna klockan! Kan inte bestĂ€mma mig vad jag tycker egentligen? Återkommer hela tiden till den sĂ„ nĂ„tt Ă€r det ju som drar. Gör sig bĂ€st pĂ„ lĂ€nk enligt mig. Kanske blir ett köp inom snar framtid :)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Den e sĂ„ fulsnygg denna klockan! Kan inte bestĂ€mma mig vad jag tycker egentligen? Återkommer hela tiden till den sĂ„ nĂ„tt Ă€r det ju som drar. Gör sig bĂ€st pĂ„ lĂ€nk enligt mig. Kanske blir ett köp inom snar framtid :)
Precis som du vacklade jag fram och tillbaks kring Alpinisten. Sedan klockan vÀl hamnade pÄ handleden har jag förförts av dess vackra djupgröna urtavla och dess finish. Vilken klocka! Problemet Àr bara att jag numera inte vet vad klockan Àr, utan bara vilken den Àr...
 
Topp