• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

jurassicjay

Cartier
20171108_211233.jpg
ibland Àr det svÄrt att vÀlja...
Du har alldeles för mÄnga lÀnkar. SÀlj en till mig! ;)
 

bautaberit

Panerai
2-Faktor
Undrar om det var hÀr eller nÄn annanstans jag lÀste om nÄn som hade tagit bort lagret med lack pÄ bandet med bensin (aceton?) och att det blev rÀtt ok efter det. Lite mer rugged men defintivt smidigare. NÄn som testat?
LÄter spÀnnande! RÀknar med att nÄgon testar och lÀgger upp resultatet. :)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Typiskt. Ugnen verkade ju annars vara ett recept till framgÄng men det blev tydligen baklÀxa pÄ det:)

Aceton nÀmndes tidigare men efter lite googlande verkar det mer vara för att lösa upp plaster som lÀdret försetts med. KÀnns som det Àr att nöta in det som gÀller.
 
Att originallÀdret Àr obekvÀmt Àr en sak, men jag tycker inte det Àr sÀrskilt snyggt heller. Finns ju betydligt roligare band att hitta till en billig peng, istÀllet för att stoppa originalet i ugnen. ;)
 
Men var fÄr man tag pÄ ett jubilee som passar? Inte sÄ hemma pÄ lÀnkar... PÄ strapcode Àr ju alla till Alpinisten slut.
 

Carhan

Breitling
Fick min Alpinist i posten igĂ„r. Va osĂ€ker vad jag tyckte om den men bestĂ€mde mig för att prova eftersom tjejen rĂ„kade se att jag va inne och klocksurfade och fick se klockan och tyckte den va ursnygg. Första intrycket Ă€r framförallt att den bĂ€r sig I stort sett identiskt med SARB033 (klockhusen Ă€r I grunden nĂ€stan identintiska) förutom att den Ă€r nĂ„got tyngre vilket inte Ă€r konstigt med tanke pĂ„ den extra hĂ„rdvaran med screwdown crown och dessutom extra krona samt solid case back. Va osĂ€ker pĂ„ den gröna fĂ€rgen men tycker den passer mina klĂ€der vĂ€l - (jeans och gammal sliten barbourjacka). Har den pĂ„ grönt tygstrap vilket ser bra ut tycker jag sjĂ€lv. Enda kritiken Ă€r vĂ€l att jag den hade varit mer anvĂ€ndbar om den roterande ringen kunde ange en annan tidszon istĂ€llet för kompass samt att den hade varit lĂ„sbar men hade ju blivit en annan klocka. Är nöjd med köpet och kommer absolut bli vĂ€l anvĂ€nd under vintern.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Fick min Alpinist i posten igĂ„r. Va osĂ€ker vad jag tyckte om den men bestĂ€mde mig för att prova eftersom tjejen rĂ„kade se att jag va inne och klocksurfade och fick se klockan och tyckte den va ursnygg. Första intrycket Ă€r framförallt att den bĂ€r sig I stort sett identiskt med SARB033 (klockhusen Ă€r I grunden nĂ€stan identintiska) förutom att den Ă€r nĂ„got tyngre vilket inte Ă€r konstigt med tanke pĂ„ den extra hĂ„rdvaran med screwdown crown och dessutom extra krona samt solid case back. Va osĂ€ker pĂ„ den gröna fĂ€rgen men tycker den passer mina klĂ€der vĂ€l - (jeans och gammal sliten barbourjacka). Har den pĂ„ grönt tygstrap vilket ser bra ut tycker jag sjĂ€lv. Enda kritiken Ă€r vĂ€l att jag den hade varit mer anvĂ€ndbar om den roterande ringen kunde ange en annan tidszon istĂ€llet för kompass samt att den hade varit lĂ„sbar men hade ju blivit en annan klocka. Är nöjd med köpet och kommer absolut bli vĂ€l anvĂ€nd under vintern.
Ingen bild? :rolleyes:
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
NÄgon som sitter pÄ en lÀnk dom klan avvara?

Rockar denna nu pÄ ett Svart lÀder, otroligt nöjd men kÀnner att ett badkomplement kan vara pÄ sin plats.

IMG_1374.JPG
 

jurassicjay

Cartier
Hej!
Finns hÀr nÄgon som sitter pÄ en rolex gmt? jag har nÀmligen lÀst att lÀnkar passande gmt Àven ska passa alpinisten. StÀmmer detta finns ju en uppsjö av hÀrliga lÀnkalternativ!
SÄ, nÄgon hÀr som har lust/möjlighet att se efter?
 
Senast Àndrad:
Topp