• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

yslow

Omega
2-Faktor
A3C7435F-DCE0-4C53-B53D-A922B21F950B.jpeg


Nu har lÀnkarna Àntligen kommit! Blir en helt annan klocka tycker jag.

Är inte helt överrens med oysterlĂ€nken till SKX023an Ă€n, men jubilee pĂ„ Sarben Ă€r fantastisk!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Undrar om det var hÀr eller nÄn annanstans jag lÀste om nÄn som hade tagit bort lagret med lack pÄ bandet med bensin (aceton?) och att det blev rÀtt ok efter det. Lite mer rugged men defintivt smidigare. NÄn som testat?
Kan ha varit min post, fast i nÄgon annan trÄd... Men, jag har bara gjort det pÄ Àkta alligator med framgÄng, pÄ fejk blir det Ànnu tydligare att det Àr fejk, tyvÀrr :meh:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
DÄ sÄ. SlÀngde pÄ bandet nu. Det Àr fortfarande stelt som tusan, tÀnk hockeysarg. Det som blev bÀttre Àr att bandet numera har lite rundare utgÄngsposition. Det fÄr sitta pÄ nÄgra dagar sÄ fÄr jag se om det mjukar upp sig nÄgot.
image.jpg
Jag brukar dra bandet hÄrt och snabbt över handfatskanten för att mjuka upp det. Men det hjÀlper inte om packningen inuti Àr plast eller dylikt. PÄ ofodrade lÀder kan detta ge riktigt mjuka och sköna band.
 

Feffe

Cartier
Det jag menar Àr ju givetvis att det finns lÀnkar pÄ bukten anpassade för gmt för typ 100-500kr, inte att köpa en gmt och hiva uret ;)
Just det ja, det tÀnkte jag inte pÄ :eek: Tror du att en tredjepartislÀnk till Rolex för 1000kr hÄller en hyfsad kvalitet? IsÄfall kan man ju hitta en massor, som du sÀger!
 

jurassicjay

Cartier
Just det ja, det tÀnkte jag inte pÄ :eek: Tror du att en tredjepartislÀnk till Rolex för 1000kr hÄller en hyfsad kvalitet? IsÄfall kan man ju hitta en massor, som du sÀger!
Kan inte tÀnka mig annat, fast jag har aldrig provat sÄ jag har ingen aning egentligen. Dock ligger de flesta pÄ bukten mellan 200-500kr. TÀnkte testa nÄgon i mellanskiktet.
LÀnken jag testade var en riktig rolex frÄn en gmt2, precis innan de nya centerpolerade lÀnkarna och keramiska inlÀggen kom.
NÄgon hÀr som har haft en Alpha Watch eller har erfarenhet av billiglÀnkarna pÄ bukten? NÄn som kan sÀga nÄgot matnyttigt?
De (Alpha) sÀljer lÀnkar som ser helt ok ut (snorbilliga), kan fÄs utan logos och skickar dessutom frÄn typ litauen eller nÄt, sÄ man slipper vÀnta 13435 veckor pÄ leverans frÄn kina..
En av de göttiga grejerna med detta Àr ju ocksÄ att man kan fÄ en lÀnk som Àr 20 i luggarna och 16 vid lÄset. SMUKT!
 
Senast Àndrad:

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Kan inte tÀnka mig annat, fast jag har aldrig provat sÄ jag har ingen aning egentligen. Dock ligger de flesta pÄ bukten mellan 200-500kr. TÀnkte testa nÄgon i mellanskiktet.
LÀnken jag testade var en riktig rolex frÄn en gmt2, precis innan de nya centerpolerade lÀnkarna och keramiska inlÀggen kom.
NÄgon hÀr som har haft en Alpha Watch eller har erfarenhet av billiglÀnkarna pÄ bukten? NÄn som kan sÀga nÄgot matnyttigt?
De (Alpha) sÀljer lÀnkar som ser helt ok ut (snorbilliga), kan fÄs utan logos och skickar dessutom frÄn typ litauen eller nÄt, sÄ man slipper vÀnta 13435 veckor pÄ leverans frÄn kina..
En av de göttiga grejerna med detta Àr ju ocksÄ att man kan fÄ en lÀnk som Àr 20 i luggarna och 16 vid lÄset. SMUKT!

Har faktiskt en Alpha pÄ mig just nu, men inte med lÀnken dock, den Àr oanvÀnd. Kan posta lite intryck och bilder senare ikvÀll eller imorgon.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Jamen se dÀr! SmÀll pÄ den pÄ alpinisten dÄ! eller sÄ skickar du den Ät mitt hÄll ;)

Hehe brukar gilla att spara originallÀnkar ifall man ngn gng vill sÀlja, men vi fÄr se :) Bilder och info kommer oavsett, gissar pÄ imorgon dÄ vi ska ha ölprovning pÄ jobbet ikvÀll.

Till min Alpinist har jag en SARX-lÀnk. Den Àr grym iaf.
 

jurassicjay

Cartier
Hehe brukar gilla att spara originallÀnkar ifall man ngn gng vill sÀlja, men vi fÄr se :) Bilder och info kommer oavsett, gissar pÄ imorgon dÄ vi ska ha ölprovning pÄ jobbet ikvÀll.

Till min Alpinist har jag en SARX-lÀnk. Den Àr grym iaf.

lÄter rimligt. Du fÄr ge en snabb genomgÄng kring kvaliteten, eller icke-kvaliteten om det Àr sÄ..
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Jamen se dÀr! SmÀll pÄ den pÄ alpinisten dÄ! eller sÄ skickar du den Ät mitt hÄll ;)

Nu har jag försökt fÄ pÄ Alpha-lÀnken i en halvtimme men jag lyckas inte.

DA8370E4-933F-43BA-A837-64A2D9BC7672.jpeg


Det Àr alltsÄ lÀnken som följer med klockan ovan. Med det sagt sÄ behöver det inte betyda att den inte passar, men det krÀver iaf mer tÄlamod Àn vad jag har.

Rent kvalitetsmÀssigt sÄ Àr den nÄgot sÀmre Àn de lÀnkar som följer med Seiko-klockor som SNZH och SNN, vilken i sin tur Àr nÄgot sÀmre Àn SARX.

35757AAF-D5A7-4542-8CB8-9F18695D3BF2.jpeg
D50731A4-6DB8-4989-A6B8-BBB2B5A3FE42.jpeg
AAD0AEB2-50B4-487B-9394-CA00F01FB984.jpeg



1ECDE365-3110-49EC-AA39-41D7605B405E.jpeg


FrÀn vÀnster till höger: Alpha, SNZH57, SNN209, SARX.
 

Rulle

Audemars
V
Nu har jag försökt fÄ pÄ Alpha-lÀnken i en halvtimme men jag lyckas inte.

DA8370E4-933F-43BA-A837-64A2D9BC7672.jpeg


Det Àr alltsÄ lÀnken som följer med klockan ovan. Med det sagt sÄ behöver det inte betyda att den inte passar, men det krÀver iaf mer tÄlamod Àn vad jag har.

Rent kvalitetsmÀssigt sÄ Àr den nÄgot sÀmre Àn de lÀnkar som följer med Seiko-klockor som SNZH och SNN, vilken i sin tur Àr nÄgot sÀmre Àn SARX.

35757AAF-D5A7-4542-8CB8-9F18695D3BF2.jpeg
D50731A4-6DB8-4989-A6B8-BBB2B5A3FE42.jpeg
AAD0AEB2-50B4-487B-9394-CA00F01FB984.jpeg



1ECDE365-3110-49EC-AA39-41D7605B405E.jpeg


FrÀn vÀnster till höger: Alpha, SNZH57, SNN209, SARX.
Vf ska du sÀtta pÄ en lÀnk frÄn en riktig skitklocka pÄ alpinisten?
Köp en frÄn tex strapcode istÀllet sÄ fÄr du nÄgot som hÄller
 

Rulle

Audemars
Skitklocka hÄller jag inte med om, men ang lÀnken sÄ anvÀnder jag jag SARXen.
Blir förbannad pÄ mÀrken som plagierar andra klockor rakt av...
UngefÀr som att köpa bilar frÄn dom kina mÀrkena som kopierat porschar ch x5or rakt av..

Nej dÀr mÄste man sÀga stopp!
Inget personligt men tycker inte alpha hör hemma pÄ ett seriöst klockforum!
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Blir förbannad pÄ mÀrken som plagierar andra klockor rakt av...
UngefÀr som att köpa bilar frÄn dom kina mÀrkena som kopierat porschar ch x5or rakt av..

Nej dÀr mÄste man sÀga stopp!
Inget personligt men tycker inte alpha hör hemma pÄ ett seriöst klockforum!

Japp sÄ Àr det. Finns mÄnga som pÄminner om Daytonan, Àven frÄn vÀlkÀnda mÀrken som Universal Geneve etc. Allt bra kopieras förr eller senare oavsett bransch.
 
Senast Àndrad:

Rulle

Audemars
Japp sÄ Àr det. Finns mÄnga som pÄminner om Daytonan, Àven frÄn vÀlkÀnda mÀrken som Universal Geneve etc. Allt bra kopieras förr eller senare oavsett bransch.
Haha förlÄt men dra inte in ett anrikt mÀrke likt universal geneve i detta...
Du har köpt en klocka av ett mÀrke som verkligen kopiersr rakt av!

Men kul att du har en alpinist iallafall;)

Har precis köpt en sÄ nu ska jag leta lÀnk!
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Den som yslow postade ovan Àr nog den snyggaste jag sett pÄ Alpinisten! Hade jag inte haft en lÀnk redan hade jag st'llt mig pÄ kö för en sÄdan.
InstÀmmer angÄende jubilee till alpinisten. Tycker det ser riktigt trevligt ut. Det Àr kanske en av grejorna med alpinisten, att den gör sig bÄde som sport- och kostymklocka. SÄledes tycker jag att den bÄde bÀr upp en lite ÄterhÄllsammare oyster eller lÀder lika vÀl som ett lite vrÀkigare/ blingigare jubilee. Tror att det har med gulddetaljerna till ss, de sirliga visarna och ljusspelet i den gröna tavlan att göra pÄ nÄgot sÀtt.
 

jurassicjay

Cartier
Nu har jag försökt fÄ pÄ Alpha-lÀnken i en halvtimme men jag lyckas inte.

DA8370E4-933F-43BA-A837-64A2D9BC7672.jpeg


Det Àr alltsÄ lÀnken som följer med klockan ovan. Med det sagt sÄ behöver det inte betyda att den inte passar, men det krÀver iaf mer tÄlamod Àn vad jag har.

Rent kvalitetsmÀssigt sÄ Àr den nÄgot sÀmre Àn de lÀnkar som följer med Seiko-klockor som SNZH och SNN, vilken i sin tur Àr nÄgot sÀmre Àn SARX.

35757AAF-D5A7-4542-8CB8-9F18695D3BF2.jpeg
D50731A4-6DB8-4989-A6B8-BBB2B5A3FE42.jpeg
AAD0AEB2-50B4-487B-9394-CA00F01FB984.jpeg



1ECDE365-3110-49EC-AA39-41D7605B405E.jpeg


FrÀn vÀnster till höger: Alpha, SNZH57, SNN209, SARX.

Wierd! Vad var det som inte klaffade? Beror vÀl kanske pÄ att boetten pÄ din daytonaklon inte ser ut som Gmt/sub. Fint att du försökte i alla fall! Men en Am-lÀnk till en sub eller gmt borde funka. Jag bestÀller nog en ikvÀll sÄ fÄr vi se. LÀr vÀl ta ett par veckor, men men..
Strapcode har ju slut.. igen..
 
Topp