• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Yrsnö

Cartier
ÖvervĂ€g Ă€ven lĂ€nkar frĂ„n WatchGecko. De har runda endlĂ€nkar som passar denna klocka. Jag sĂ„lde min till @Yrsnö nĂ€r jag skaffade en frĂ„n StrapCode sĂ„ han kan nog sĂ€ga mer om den, men jag tyckte att kvalitĂ©n var helt okej för en femhundring.

LRM_EXPORT_20170901_105533.jpg

Riktigt nöjd med GeckolÀnken, kan absolut rekommenderar de till priset de tar.
De har gott om alternativ som jubilee, oyster mm.
Min lÀnk har butterflylÄs som kanske inte passar allas handledstorlek, saknar Micro-justering.

Passformen mot boetten var över förvÀntan, sitter tight och bra.
IMG_20170928_092230.jpg
 

mathias00

Breitling
Är det nĂ„gon som har en SARX lĂ€nk som kan lĂ€gga upp bra, nĂ€ra bilder pĂ„ hur den sitter pĂ„ klockan, speciellt vid bandhornen.
 

mathias00

Breitling
HÀr Àr en bild pÄ min Alpinist med Strapcodes lÀnk. VÀldigt bra kvalitet, bÀttre Àn orginallÀnken! Jag har dÀremot tvÄ problem med den. Jag gillar inte den lÄnga medellÀnken pÄ slutlÀnken. Den Àr för lÄng och det ser inte bra ut pÄ mina smÄ handleder. Jag gillar inte heller att lÄset Àr rÀtt tjockt. Jag bestÀllde precis en SARX-lÀnk och jag letar efter en orginal lÀnk. Om nÄgon vill sÀlja sin orginal lÀnk kan jag köpa den eller byta ut den med strapcode lÀnken.
 

Bilagor

  • Alp Band.jpg
    Alp Band.jpg
    164.6 KB · Visningar: 53

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
HÀr Àr en bild pÄ min Alpinist med Strapcodes lÀnk. VÀldigt bra kvalitet, bÀttre Àn orginallÀnken! Jag har dÀremot tvÄ problem med den. Jag gillar inte den lÄnga medellÀnken pÄ slutlÀnken. Den Àr för lÄng och det ser inte bra ut pÄ mina smÄ handleder. Jag gillar inte heller att lÄset Àr rÀtt tjockt. Jag bestÀllde precis en SARX-lÀnk och jag letar efter en orginal lÀnk. Om nÄgon vill sÀlja sin orginal lÀnk kan jag köpa den eller byta ut den med strapcode lÀnken.
OriginallÀnk? Trodde bara den fanns att köpa med lÀder?
 

mathias00

Breitling
Om ni vill kan ni gÄ med i en facebook grupp som heter "The Seiko Alpinist Appreciation Society". DÀr finns det mÄnga bilder pÄ alpinisten i andra band och mycket information.
 

jurassicjay

Cartier
Sitter slutlÀnken sÄ löst eller Àr det nÄgot fel pÄ din?

Den sitter som berget, men ska slipa till tipparna med Dremel, har bara inte tagit mig för det. Glappet Àr dock inte alls sÄ stort som det ser ut pÄ bilden, det Àr en skugga.
Sen Àr ju inte detta en originallÀnk heller!
Den Àr egentligen till Rolex. Fördelen enligt mig Àr att lÄset Àr 16mm istÀllet för 18 eller 20.
 

mathias00

Breitling
Den sitter som berget, men ska slipa till tipparna med Dremel, har bara inte tagit mig för det. Glappet Àr dock inte alls sÄ stort som det ser ut pÄ bilden, det Àr en skugga.
Sen Àr ju inte detta en originallÀnk heller!
Den Àr egentligen till Rolex. Fördelen enligt mig Àr att lÄset Àr 16mm istÀllet för 18 eller 20.
Aha okej. Blev vÀldigt förvÄnad eftersom att jag trodde att det var en orginallÀnk.
 

Erik Z

Omega
ah, Alpinist. Jag tycker den Àr underbar, men det Àr nÄgot med den som gör att jag inte kan "tycka om" den riktigt.
Ser lite plojig ut pÄ nÄgot sÀtt.
Undrar om det Àr siffrorna?
Testar "Sarb017 i" :
2h7vBrV.jpg
 

Case

Panerai
Hej alla

Jag jag ett super oyster frÄn strapcode pÄ min Alpinist som Àr just, super. Men, jag skulle vilja testa ett jubilee. Dock inte angus, utan ett vanligt, med solida lÀnkar. Finns det med solida ÀndlÀnkar som passar? NÄgon som har och vill byta/ bytlÄna?
 

Fezze

Omega
Fick hem min i fredags! har satt pÄ en rejÀlt rasslig jubilee lÀnk med raka endlinks. sitter sÄdÀr slappt och skönt pÄ armen, hade tÀnkt att jag skulle letat mig en jubilee med solida lÀnkar och formade endlinks men jag vet inte riktigt..
NÄgon som har en lÀnk till salu kanske?
20180112_121356.jpg
 
Topp