• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

halvnorsk

Breitling
DÄ var man med i klubben! :) Landade idag. Riktigt hÀrlig. Man var ju förvarnad om att bandet var kass. Men inte kunde jag tro att de skulle vara sÄ illa!:dead: Det fick sitta pÄ i 4min 37sek.
D40E34D5-8CDC-4437-99BE-5F3AA1CA5100.jpeg
Snyggt vÀrre!
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Fick hem min i fredags! har satt pÄ en rejÀlt rasslig jubilee lÀnk med raka endlinks. sitter sÄdÀr slappt och skönt pÄ armen, hade tÀnkt att jag skulle letat mig en jubilee med solida lÀnkar och formade endlinks men jag vet inte riktigt..
NÄgon som har en lÀnk till salu kanske?
20180112_121356.jpg
Vet du vilken lÀnk som sitter pÄ? Ser ju gedigen ut (strapcode, gecko, sarx)?
 

Fezze

Omega
Vet du vilken lÀnk som sitter pÄ? Ser ju gedigen ut (strapcode, gecko, sarx)?
Hehe, denna lÀnken har jag fÄtt med i nÄt klockpaket frÄn tradera med nÄ gamla 90tals klockor.. den Àr skön, men Àr rejÀlt anvÀnd. Som sagt, inte solida lÀnkar heller likt strapcodes m.m. den gÄr för övrigt frÄn 20mm vid klockan till 16mm i spÀnnet, vilket Àr rÀtt skönt :)
 

jurassicjay

Cartier
Hehe, denna lÀnken har jag fÄtt med i nÄt klockpaket frÄn tradera med nÄ gamla 90tals klockor.. den Àr skön, men Àr rejÀlt anvÀnd. Som sagt, inte solida lÀnkar heller likt strapcodes m.m. den gÄr för övrigt frÄn 20mm vid klockan till 16mm i spÀnnet, vilket Àr rÀtt skönt :)

Om du (precis som jag) gillar 16mm över spÀnnet kan jag rekommendera en sÄdan hÀr. Det Àr dock inte solida ÀndlÀnkar, fast kÀnslan Àr tillrÀckligt tight ÀndÄ. Inget rassel eller sÄ..
Billigt Àr det ocksÄ.
440CC221-0BCC-4FEA-AF4A-86F20F213785.jpeg
EACE30B6-8255-4E49-9434-5EF755BDEA68.jpeg
 

Fezze

Omega
Om du (precis som jag) gillar 16mm över spÀnnet kan jag rekommendera en sÄdan hÀr. Det Àr dock inte solida ÀndlÀnkar, fast kÀnslan Àr tillrÀckligt tight ÀndÄ. Inget rassel eller sÄ..

Tack för tipset, Àr dock för fÀst vid jubilee, hittade ett frÄn watchgecko som tydligen skall passa. Men jag vet inte om det kanske blir för glansig. Gillar det jag har som Àr ganska nött och matt, ganska diskret two tone med andra ord. Dock vill jag nog ha fitted end links, solida eller ej spelar ingen roll :)
I vÀrsta fall fÄr jag leta reda pÄ ett 16mm Seiko spÀnne som kanske kan passa!
 

halvnorsk

Breitling
BestÀllt en ifrÄn japan media store hade tÀnkt invÀnta men suget blev för stort, nu börjar letandet efter ett passande lÀderarmband.
 
Topp