• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

isbjörn

Panerai
Åh va jobbigt! Har varit snubblande nĂ€ra pĂ„ Alpinisten flera gĂ„nger men..... inte kommit till skott. Och nu drar det igĂ„ng igen!
Brunt lÀder kÀnns som en given lösning till den gröna tavlan men jag gillade Àven pÄ mesh lÀngre upp i trÄden.
(Är det 20mm band som gĂ€ller?)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Åh va jobbigt! Har varit snubblande nĂ€ra pĂ„ Alpinisten flera gĂ„nger men..... inte kommit till skott. Och nu drar det igĂ„ng igen!
Brunt lÀder kÀnns som en given lösning till den gröna tavlan men jag gillade Àven pÄ mesh lÀngre upp i trÄden.
(Är det 20mm band som gĂ€ller?)
Yes, 20mm som gÀller!
 

mps

Cartier
Att man vill satsa pÄ kvalité och lÄta det kosta har jag inget emot, tvÀrt om. Men att vilja ha nÄgot just för att det kostar mycket pengar kan jag Àcklas av ..
Är vĂ€l sĂ„ att det dyrare kĂ€nns mer exklusivt och spĂ€nnande.
Som drömbilar.
Nog mÄnga som hellre drömmer om en Porsche Àn en Skoda.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Är vĂ€l sĂ„ att det dyrare kĂ€nns mer exklusivt och spĂ€nnande.
Som drömbilar.
Nog mÄnga som hellre drömmer om en Porsche Àn en Skoda.
SjÀlvklart Àr det sÄ, men dÀr Àr ju skillnaden i prestanda extremt stor. En Seiko GS Àr utan tvekan en "porsche"!
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Är vĂ€l sĂ„ att det dyrare kĂ€nns mer exklusivt och spĂ€nnande.
Som drömbilar.
Nog mÄnga som hellre drömmer om en Porsche Àn en Skoda.

Att nÄgot Àr exklusivt kan i min vÀrld inte likstÀllas med att det Àr vÀrt mycket pengar. Sen har jag förstÄtt att en del kan lockas av att kunna köpa i princip vad som helst som andra inte har rÄd med just för att visa att de kan. Men det Àr nog just det jag Àcklas av. NÀr vÀrlden ser ut som den gör. Att man gödslar med pengar bara för att visa att man kan.

sorry för off topic .. tillbaka till Sarb017 ..
 
Tror det Ă€r samma jag bestĂ€llde, men Ă€r osĂ€ker pĂ„ om det Ă€r det jag fick faktiskt. Är ditt kĂ€nsligt för om man drar nageln mot? Mitt syns ett streck efter som försvinner om man gnuggar med fingret pĂ„ det. Hur som Ă€r jag sjukt nöjd sĂ„ jag ska inte klaga :)

Japp, det lÄter som samma. FÀrgen varierar nog frÄn band till band. Som sagt mkt mjukt och fint :)
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Nu Àr min hemma. SÀljaren skylde fördröjningen pÄ sin "logistikpartner". Vet inte riktigt vad han menade eftersom DHL skötte sig utmÀrkt enligt deras spÄrning sida.

Första intrycken av klockan blir en upprepning av föregÄende talares. Den andas mer kvalité Àn min andra Seiko budget- dykare. Har en underbart skiftande tavla. LÀderarmbandet stelt som en pinne och plastigt men jag antar att det ger sig med tiden ..
 
LĂ€derarmbandet stelt som en pinne och plastigt men jag antar att det ger sig med tiden ..

Och dÀr Àr det enda problemet. Bandet blir aldrig bÀttre. Men det gör inget.
Den hÀr klockan gör sig bÀst pÄ ett riktigt tjockt, handgjort lÀdersnöre med grova, lÀngsgÄende, stygn.
FÀrgen pÄ bandet Àr naturligtvis burgundy och stygnen blankgröna. Yes, thatŽs it folks!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Och dÀr Àr det enda problemet. Bandet blir aldrig bÀttre. Men det gör inget.
Den hÀr klockan gör sig bÀst pÄ ett riktigt tjockt, handgjort lÀdersnöre med grova, lÀngsgÄende, stygn.
FÀrgen pÄ bandet Àr naturligtvis burgundy och stygnen blankgröna. Yes, thatŽs it folks!
Bild?
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Alpinisten i dess rÀtta miljö
image.jpeg
 

Zalath

Panerai
Har ni tips pÄ nÄgra band till alpinisten? Sugen pÄ ett brunt men har inte hittat nÄgot riktigt bra Àn.
 
idag kör vi grönt pĂ„ grönt pĂ„ grönt. :D Även om nog lĂ€der funkar bĂ€st som band sĂ„ funkar ett grönt nato ocksĂ„ helt ok.
 

Bilagor

  • IMG_1186.jpg
    IMG_1186.jpg
    119.5 KB · Visningar: 164

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Seiko's ur Àr vÀl ofta sÄ?
Billiga, vÀldigt billiga jÀmfört med konkurrenterna.
Ofta vill man skaffa sig nÄgot nytt.
NĂ„got dyrt, gediget och kvalitativt.
Men dÀr Àr felet med Seiko. De Àr sÄ billiga ju!
Har fastnat för sÀkerligen 15olika ur frÄn dem.
Men istÀllet fÀst ögonen pÄ konkurrenternas dyrare modeller. KÀnns som ett roligare mÄl...konstigt nog.
VĂ€nldigt personlig Ă„sikt.....

En Seiko jag funderat pÄ som kostar vÀxelpengar.
SNKM97
image.jpeg
Det var det snyggaste jag sett sen Jesus gick i kortbyxor.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Dagen dÄ KS invaderades av franska militÀrband :) Blev rÀtt schysst pÄ klockan fÄr jag sÀga. Bygger det mycket pÄ höjden?
Ja dom exploderade snabbt kan man lugnt sÀga :) Nej det bygger inte speciellt mycket pÄ höjden. Som ett lite tjockare nato som man klippt av flÀrpen pÄ ungefÀr. Inget jag alls tÀnkt pÄ sen jag satte pÄ bandet sÄ det Àr inget som stör. FÀrgkombinationen Àr ju som gjord för klockan, Àven om jag fortfarande tycker den gör sig absolut bÀst pÄ vintage-lÀder. Men pÄ det hÀr bandet fÄr den en lite mer beater look sÄ Àr det ju alltid kul att ha lite olika band sÄ man kan vÀlja efter humör.
 

BlackBay

Omega
2-Faktor
HÀr Àr min pÄ orginallÀnk till sarb015, D3A7AB :) sitter fint pÄ den tycler jag.
 

Bilagor

  • 2016-02-20 10.36.57.jpg
    2016-02-20 10.36.57.jpg
    128.5 KB · Visningar: 132
Topp