• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Ute pÄ promenad. Mest troligt det största Àventyret Alpinisten varit pÄ.
wQzvxlz.jpg
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
FÄr inget napp pÄ min annons. GÄr direkt pÄ kÀllan och testar hÀr istÀllet.

Har du ett Strapcode Angus jubilee som passar till sarb017 till salu sÄ köper jag det. :)
 

Erkkn

Cartier
Blev tvungen att bestÀlla en sjÀlv!

NÄgon som hittat nÄgon schysst two-tonelÀnk som passar, jubilee helst ?!
 

stract

Breitling
Kamrat Àr i Tokyo just nu och plockade upp en Alpinist Ät mig i gÄr. Medan vi vÀntar pÄ hemkomsten sÄ funderar jag lite pÄ vilka armband som Àr obligatoriska att införskaffa?

Jag Àr lite sugen pÄ ett camogrönt perlonband men hört att de sliter pÄ boetten?

NÄgon form av lÀnk eller annat mer vattentÄligt alternativ vill jag ocksÄ ha dÄ jag har tÀnkt anvÀnda klockan till vardags. Dock verkar det vara lite si och sÄ med att hitta lÀnkar som faktiskt passar.. nÄgra tips dÀr pÄ lÀnkar som har bra passform? VÄgar man fundera pÄ gummi?

Mvh gröngölingen
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
@stract VÀlkommen i klubben! Som du kommer se nÀr du blÀddrar igenom denna lÀnk gör sig klockan pÄ ett flertal alternativ, allt frÄn lÀder, nato, och solida lÀnkar. Personligen fastnade jag i lÀder och ss för klockan. Oyster och jubilee (min personliga favorit) ligger varmt om hjÀrtat.

Är du pĂ„ jakt efter ss lĂ€nkar Ă€r strapcode och watchgecko bra alternativ.
Mycket nöje!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det Àr intressant hur mÄngsidig SARB017 Àr med tanke pÄ dess lite ovanliga tavla och fÀrgkombination. Att sÄ mÄnga varianter testats fÄr vi nog tillskriva den lyckliga tillfÀlligheten att originalbandet Àr sÄ kasst.

HÀr pÄ mörkbrunt lÀder frÄn Rios.
FAF8BE69-38AE-4E5D-871B-5BFED0C03CBD.jpeg


37ABC86B-2B55-4184-8600-2B4758A6CAD9.jpeg
 

johnz

Rolex
Efter en timmes meckande med ÀndlÀnkarna sÄ sitter den Àntligen pÄ plats, lite slipande, lite borrande och tunnare bandstift gjorde susen. Gillar verkligen nÀr det ser ut som att det saknar spÀnne!
20180129_230648.jpg

20180129_230651.jpg


Tack för affÀren @bautaberit
Tjena, fÄr man frÄga hur det dÀr gick till? Ser ju fantastiskt ut. Vilken lÀnk utgick du ifrÄn och Àr det dolda lÄset ett hemsnickeri?
 

Psykel

Patek
Kamrat Àr i Tokyo just nu och plockade upp en Alpinist Ät mig i gÄr. Medan vi vÀntar pÄ hemkomsten sÄ funderar jag lite pÄ vilka armband som Àr obligatoriska att införskaffa?

Jag Àr lite sugen pÄ ett camogrönt perlonband men hört att de sliter pÄ boetten?

NÄgon form av lÀnk eller annat mer vattentÄligt alternativ vill jag ocksÄ ha dÄ jag har tÀnkt anvÀnda klockan till vardags. Dock verkar det vara lite si och sÄ med att hitta lÀnkar som faktiskt passar.. nÄgra tips dÀr pÄ lÀnkar som har bra passform? VÄgar man fundera pÄ gummi?

Mvh gröngölingen
Alpinisten gör sig bra pÄ perlon! Och att perlon sliter pÄ boetter Àr en myt. Vad som egentligen sliter Àr smuts som fastnar i perlonvÀven som sliter. Bara du tvÀttar bandet lite dÄ och dÄ borde det inte vara nÄn som helst fara. Gamla vintageklockor med perlonÀrr har fÄtt det genom att man burit klockan utan att göra rent bandet i sÄdÀr 10-20-30 Är.
 

Fezze

Omega
Tjena, fÄr man frÄga hur det dÀr gick till? Ser ju fantastiskt ut. Vilken lÀnk utgick du ifrÄn och Àr det dolda lÄset ett hemsnickeri?

Hej! Köpte ett som det i annonsen kallades "super jubilee" hÀr vi KS. Passade formmÀssigt vÀldigt bra men hÄlet var lite off för bandstiftet. SÄ borrade upp hÄlet och satte dit tunnare bandstift. Fick lirka och som bryta dom lite pÄ plats för att fÄ dom att klicka fast. Har inte tagit lös det sen jag fick dit det :)
 

johnz

Rolex
Hej! Köpte ett som det i annonsen kallades "super jubilee" hÀr vi KS. Passade formmÀssigt vÀldigt bra men hÄlet var lite off för bandstiftet. SÄ borrade upp hÄlet och satte dit tunnare bandstift. Fick lirka och som bryta dom lite pÄ plats för att fÄ dom att klicka fast. Har inte tagit lös det sen jag fick dit det :)
Snyggt jobbat.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
I vÀntan pÄ StrapCode ... testade en rasslig knappt oanvÀnd Kina-lÀnk jag köpte nÄn gÄng men som inte passade den klockan den var tÀnkt för.

Gick ju att montera, men ... nja.

B99B73D8-A65A-4377-8124-E77339A97DFA.jpeg

CD5ACB13-1FF1-47DE-AFD2-F903B15766B6.jpeg

5478DFDD-18F2-415A-AA4D-0A186C5B2940.jpeg


Blev inte mer Àn ett wristshot. Sen fick Feskarns utmÀrkta canvas ta över igen. :)
3AFFC298-5762-4C8C-B5A0-01A532BABAC3.jpeg
 
Topp