• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Ser nÀstan svart ut i vissa ljus, faktum Àr att det Àr ett mörkt brunt band frÄn Rios. Ej testat jubilee Àn men hittills mÄste jag sÀga att denna kombon tilltalar mig mest.
DA72C1F7-DD8F-4D99-AB88-5668C6A8C862.jpeg
Coolt. Det Àr riktigt snyggt med sÄ mörkt till. Har sjÀlv ett hirsh liberty som sitter som en smÀck. Ljusare Àn ditt men jÀkligt snyggt det med.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
WatchGecko.
Var lite skeptisk till en början iomed det lÄga priset och icke solida ÀndlÀnkar, men summasummarum Àr jag mycket nöjd!:) urmakarn som hjÀlpte mig svor dock lite över att den var knepig att montera, men slutet gott allting gott. Han blev ocksÄ pÄtagligt plÄgad av Alpinistens skönhet och stÀllde mycket frÄgor om vart jag hade köpt den osv.
Skumt att urmakaren knorrade om lÀnken. Tycker inte att den Àr sÀrskilt besvÀrlig. Han Àr sÀkert bara avis för att du har en sÄ fin och prisvÀrd klocka.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Skumt att urmakaren knorrade om lÀnken. Tycker inte att den Àr sÀrskilt besvÀrlig. Han Àr sÀkert bara avis för att du har en sÄ fin och prisvÀrd klocka.
MÄste vara sÄ! :)

Nu har jag inte fÄtt hem lÀnken Àn, men hittills tycker jag det Àr ovanligt lÀtt att montera olika armband pÄ alpinisten
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Wow! Köp nu ni som inte har nÄgon redan, snart kommer priserna fördubblas precis som andra ÄtrÄvÀrda Seiko-modeller redan har gjort.
 

DrejgUlf

Omega
I min blygsamma samling och korta tid i klocktrĂ€sket sĂ„ har SARB017 fĂ„tt överlĂ€gset mest tid pĂ„ handleden. Är nĂ€stan sugen pĂ„ att köpa en till nĂ€r man har chansen dĂ„ den jag har hemma fĂ„tt smaka dörrpost. Tror ocksĂ„ att denna grymt prisvĂ€rda klocka kommer sticka i pris.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Men blir ÀndÄ lite förvÄnad nÀr man lÀgger ner populÀra modeller. Eller Àr den inte sÄ populÀr som vi tror?
Det kan ju vara att de sÀljer ok, men att marginalerna inte Àr dÀr de vill att de skall vara (lÀs: för dyr att tillverka). Eller sÄ vill de helt enkelt modernisera utbudet.


Va?! FörstÄr du inte det vÀrldsomvÀlvande med en visare som förlÀngs 1mm, eller en liten textsnutt som blir röd? ;)
 

Rulle

Audemars
Spontan köpte en sarb017 förra Äret i yokohama pÄ en seiko outlet och den har bara legat i lÄdan hitentills för jag har inte hittat nÄgtot schysat band till den
Men har nu sett att strapcode har alla lÀnkarna till sarben i lager...

Ni som har en strapcodelÀnk
Vad tycker ni om era?
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Spontan köpte en sarb017 förra Äret i yokohama pÄ en seiko outlet och den har bara legat i lÄdan hitentills för jag har inte hittat nÄgtot schysat band till den
Men har nu sett att strapcode har alla lÀnkarna till sarben i lager...

Ni som har en strapcodelÀnk
Vad tycker ni om era?

Jag har en angus jubilee pÄ min och trivs mycket bra med den. Jag har haft den pÄ bÄde vanligt och bundlÀder men tyckte att den kÀndes för liten pÄ lÀder frÄn mig, dÀrför passar lÀnken kalasbra.
 

RonJeremy

Cartier
Spontan köpte en sarb017 förra Äret i yokohama pÄ en seiko outlet och den har bara legat i lÄdan hitentills för jag har inte hittat nÄgtot schysat band till den
Men har nu sett att strapcode har alla lÀnkarna till sarben i lager...

Ni som har en strapcodelÀnk
Vad tycker ni om era?
Jag har ett oyster frÄn strapcode som ligger oanvÀnt om du Àr intresserad annars!
 

thereelking

Breitling
Vad ska du ha för oysterlÀnken, skulle bestÀlla pÄ strapcode idag men den insisterade pÄ att jag skulle fylla i region, provade lite olika men fastnade i bestÀllningen. Har mailat dem men Ànnu inget svar.
 

Erkkn

Cartier
Var ocksÄ in pÄ strapcodes idag, men hittade inget twotone jubilee!? Letade jag för dÄligt, Àven oyster twotone skulle kanske funka!
 

jurassicjay

Cartier
Har haft min pÄ lÀnk lÀnge nu, men fick feeling imorse och satte pÄ originalbandet(!!) igen. Visst, det Àr hÄrt men det borde mjuka till sig tycker jag. Om man bara pallar anvÀnda det konsekvent. Hur som helst Àr det banne mig det snyggaste (dock inte mest praktiska eller bekvÀma) alternativet jag sett. HelrÀtt rent visuellt!
Är det nĂ„gon som anvĂ€nt orginalbandet lĂ€nge och kan vittna om huruvida det faktiskt blir bĂ€ttre med tiden?

CC126950-1C9A-41B3-A097-9BD3C8F1E8CA.jpeg
 

Erkkn

Cartier
Har haft min pÄ lÀnk lÀnge nu, men fick feeling imorse och satte pÄ originalbandet(!!) igen. Visst, det Àr hÄrt men det borde mjuka till sig tycker jag. Om man bara pallar anvÀnda det konsekvent. Hur som helst Àr det banne mig det snyggaste (dock inte mest praktiska eller bekvÀma) alternativet jag sett. HelrÀtt rent visuellt!
Är det nĂ„gon som anvĂ€nt orginalbandet lĂ€nge och kan vittna om huruvida det faktiskt blir bĂ€ttre med tiden?

CC126950-1C9A-41B3-A097-9BD3C8F1E8CA.jpeg

Jag har anvÀnt det ganska mycket och det blir bÀttre, sÄ bra att jag inte störde mig pÄ det. La dock klockan i lite varmare vatten och drog Ät bandet "stenhÄrt" nÄgon timme!
 
Topp