• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Cioran

Breitling
UpptÀckte alpinisten för ett par dagar sen. Kollade pÄ youtube, lÀste pÄ reddit, och hÀr pÄ klocksnack. NÀr jag sÄg att den ska bli discontinued var jag bara tvungen att slÄ till pÄ en bestÀllning frÄn seiya japan. Verkar som alla Àgare Àr supernöjda och klockan Àr hypnotiskt pÄ nÄt lustigt sÀtt... tror inte jag blir besviken!
 

stract

Breitling
.....Verkar som alla Àgare Àr supernöjda och klockan Àr hypnotiskt pÄ nÄt lustigt sÀtt...
InstÀmmer! Hypnotisk var ordet!:) Àven fast den gÄr ur produktion kommer den fortsÀtta plÄga!:)

NĂ„gon som har koll pĂ„ om det blir nĂ„gon ”uppföljare” eller om den gĂ„r i graven pĂ„ riktigt?
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
UpptÀckte alpinisten för ett par dagar sen. Kollade pÄ youtube, lÀste pÄ reddit, och hÀr pÄ klocksnack. NÀr jag sÄg att den ska bli discontinued var jag bara tvungen att slÄ till pÄ en bestÀllning frÄn seiya japan. Verkar som alla Àgare Àr supernöjda och klockan Àr hypnotiskt pÄ nÄt lustigt sÀtt... tror inte jag blir besviken!
Undra om du knep den sista....
Jag sÄg bara "sold out" nu nÀr jag kollade.
 

DrejgUlf

Omega
Jag tycker inte en lÀnk gör den murrigt gröna urtavlan nÄgon rÀttvisa, det stjÀl för mycket intryck. Mörk lÀder i klassiskt stil smakar bÀst i mitt tycke.
IMG_20171201_144122.jpg

Lite mörk och sketen, men ni fattar :)
 

Mivar

Omega
Har fÄtt funderinger pÄ att sÀlja min dÄ den inte fÄr handledstid lÀngre, Àr bra skick, har original lÀnk + original band! Eller gör man bort sig nu nÀr den blir discontinued? :nailbiting::confused: om ngn Àr intresserad sÄ skicka gÀrna ett pm, fÄr ej skapa i SÀljes/köpes Ànnu!! Har referenstrÄd :)
 
Senast Àndrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Har fÄtt funderinger pÄ att sÀlja min dÄ den inte fÄr handledstid lÀngre, Àr bra skick, har original lÀnk + original band! Eller gör man bort sig nu nÀr den blir discontinued? :nailbiting::confused: om ngn Àr intresserad sÄ skicka gÀrna ett pm, fÄr ej skapa i SÀljes/köpes Ànnu!! Har referenstrÄd :)
Pro-tip: Àr du inte i stort behov av pengarna sÄ lÄt den ligga i 6-12 mÄnader. Prova den sedan igen, kanske med ett nytt band, och du skall se att den dÀr förÀlskelsen kommer tillbaka. Jag har gÄtt igenom ett par sÄdana perioder. Just nu sitter min mest och vilar tills nÀsta gÄng...
 

jurassicjay

Cartier
18606A8F-1E8A-4B67-913B-C4D6FC486479.jpeg
Vet att jag sparkar upp trÄdens mest vidöppna dörr, men... Det Àr olidligt att alpinisten bestyckats med ett sÄnt hiskeligt originallÀder. Skaver pÄ handleden som klockan tvÄ-sol pÄ en vampyr.

jag har tÀnkt precis samma sak. tog av originalbandet en dag efter jag fÄtt den.. mest kört den pÄ lÀnk, MEN! hÀromdagen blev jag lite sugen att sÀtta pÄ det igen, men visste ju att det Àr stelt och riktigt obekvÀmt sÄ jag gav det en behandling. Först fick det Äka ner i ett litet glas, ringlat likt en orm lÀngs botten, sedan i med varmt vatten (inte kokande givetvis). DÀr fick det ligga i ca en timme varpÄ jag tog upp det, böjde lite fram och tillbaka, sedan dags för torkning!
Jag trĂ€dde en trĂ„d i bandstifthĂ„len och spĂ€nde upp den pĂ„ en handdukstork sĂ„ den kortare delen torkade "över radien" pĂ„ en av pinnarna. DĂ€r fick det sitta och lufttorka i nĂ„gra timmar varpĂ„ jag sedan slog pĂ„ vĂ€rmen i en halvtimme. Sedan fick det torka (fortfarande pĂ„ torken) under natten. Dagen efter gav jag det tre omgĂ„ngar lĂ€derbalsam och VoilĂĄ! Helt plötsligt Ă€r det ett av de mer bekvĂ€ma banden jag har, och let's be honest, det ÄR en snygg match pĂ„ alpinisten.
 

johnz

Rolex
50935021-465D-4C28-A0FA-5D4165529E21.jpeg
jag har tÀnkt precis samma sak. tog av originalbandet en dag efter jag fÄtt den.. mest kört den pÄ lÀnk, MEN! hÀromdagen blev jag lite sugen att sÀtta pÄ det igen, men visste ju att det Àr stelt och riktigt obekvÀmt sÄ jag gav det en behandling. Först fick det Äka ner i ett litet glas, ringlat likt en orm lÀngs botten, sedan i med varmt vatten (inte kokande givetvis). DÀr fick det ligga i ca en timme varpÄ jag tog upp det, böjde lite fram och tillbaka, sedan dags för torkning!
Jag trĂ€dde en trĂ„d i bandstifthĂ„len och spĂ€nde upp den pĂ„ en handdukstork sĂ„ den kortare delen torkade "över radien" pĂ„ en av pinnarna. DĂ€r fick det sitta och lufttorka i nĂ„gra timmar varpĂ„ jag sedan slog pĂ„ vĂ€rmen i en halvtimme. Sedan fick det torka (fortfarande pĂ„ torken) under natten. Dagen efter gav jag det tre omgĂ„ngar lĂ€derbalsam och VoilĂĄ! Helt plötsligt Ă€r det ett av de mer bekvĂ€ma banden jag har, och let's be honest, det ÄR en snygg match pĂ„ alpinisten.
Ok, jag erkÀnner. Det Àr snyggt. Och jag försöker mjuka upp det, om Àn inte med varmvatten utan genom att tvinga mig att bÀra det och bara ta av det för att bÀnda, böja och slÄ pÄ det för att fÄ det mer följsamt. FÄr se hur det gÄr.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
jag har tÀnkt precis samma sak. tog av originalbandet en dag efter jag fÄtt den.. mest kört den pÄ lÀnk, MEN! hÀromdagen blev jag lite sugen att sÀtta pÄ det igen, men visste ju att det Àr stelt och riktigt obekvÀmt sÄ jag gav det en behandling. Först fick det Äka ner i ett litet glas, ringlat likt en orm lÀngs botten, sedan i med varmt vatten (inte kokande givetvis). DÀr fick det ligga i ca en timme varpÄ jag tog upp det, böjde lite fram och tillbaka, sedan dags för torkning!
Jag trĂ€dde en trĂ„d i bandstifthĂ„len och spĂ€nde upp den pĂ„ en handdukstork sĂ„ den kortare delen torkade "över radien" pĂ„ en av pinnarna. DĂ€r fick det sitta och lufttorka i nĂ„gra timmar varpĂ„ jag sedan slog pĂ„ vĂ€rmen i en halvtimme. Sedan fick det torka (fortfarande pĂ„ torken) under natten. Dagen efter gav jag det tre omgĂ„ngar lĂ€derbalsam och VoilĂĄ! Helt plötsligt Ă€r det ett av de mer bekvĂ€ma banden jag har, och let's be honest, det ÄR en snygg match pĂ„ alpinisten.

Bra jobbat @jurassicjay
Utfördes det nÄgon slags cermoniell dans ocksÄ under tiden, för att kuva lÀdret? :)
 

seppo

Omega
2-Faktor
Är det kört att fixa jubilee frĂ„n strapcode till den nu med tanke pĂ„ att den Ă€r out of stock överallt?
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Är det kört att fixa jubilee frĂ„n strapcode till den nu med tanke pĂ„ att den Ă€r out of stock överallt?
De har ju alltid varit svÄra att fÄ tag i men en gissning frÄn min sida Àr att strapcode inser att lÀnken Àr efterfrÄgad och dÀrför har dem kvar. SÄ skulle Ätminstone jag resonerat, under förutsÀttning att det inte finns nÄgra andra faktorer som pÄverkar vill sÀga...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Herregud vad priserna har börjat spÄra nu. Gick en SARB017 för 5655kr pÄ Tradera och det ligger ute ytterligare en med utropspris pÄ nÀstan 5000kr. Vad Àr det som hÀnder? Jag fattar att de börjar bli svÄrare att fÄ tag pÄ nu nÀr de inte tillverkas mer men det dÀr Àr ju 2000kr mer Àn vad en ny kostade för en mÄnad sen...

PSX_20180312_110129.jpg
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Har varit samma resa för andra Seikos som inte sÀljs lÀngre, en del har fördubblats i pris pÄ bara ett Är.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har varit samma resa för andra Seikos som inte sÀljs lÀngre, en del har fördubblats i pris pÄ bara ett Är.
FÄr vÀl se till att vara rÀdd om min dÄ. Jag förstÄr att den Àr populÀr! Har dock knappt fÄtt anvÀnda den sen jag köpte den i julas för den hamnade pÄ min frus arm efter typ en vecka och sen har jag inte fÄtt ha den sedan dess, haha.
 
Topp