• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Herregud vad priserna har börjat spÄra nu. Gick en SARB017 för 5655kr pÄ Tradera och det ligger ute ytterligare en med utropspris pÄ nÀstan 5000kr. Vad Àr det som hÀnder? Jag fattar att de börjar bli svÄrare att fÄ tag pÄ nu nÀr de inte tillverkas mer men det dÀr Àr ju 2000kr mer Àn vad en ny kostade för en mÄnad sen...

PSX_20180312_110129.jpg
GĂ€ller detta SARB017, eller samtliga SARB?
 

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
BÄde SARB017, SARB033 och SARB035 har vÀl slutat tillverkas men den Àr bara 017 som har rusat i pris vad jag kan se. De andra gÄr att fÄ tag pÄ nya till en vettig peng fortfarande.
Tack! Inne pÄ att köpa en SARB035 nu dÄ, finns ju kvar pÄ skywatches sÄg jag :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Inne pÄ att köpa en SARB035 nu dÄ, finns ju kvar pÄ skywatches sÄg jag :)
Det Àr bara att slÄ till. Det kan aldrig gÄ fel med en SARB och som det ser ut nu sÄ kan du snart sÀlja den för samma pris som du köpte den för om du tröttnar.
 
Herregud vad priserna har börjat spÄra nu. Gick en SARB017 för 5655kr pÄ Tradera och det ligger ute ytterligare en med utropspris pÄ nÀstan 5000kr. Vad Àr det som hÀnder? Jag fattar att de börjar bli svÄrare att fÄ tag pÄ nu nÀr de inte tillverkas mer men det dÀr Àr ju 2000kr mer Àn vad en ny kostade för en mÄnad sen...

PSX_20180312_110129.jpg
OjdÄ. Gick i sÀljtankar för nÄgon mÄnad sen och Àr fortfarande osÀker. Hur som helst glad att jag inte sÄlde dÄ. FrÄgan Àr om man vÄgar vÀnta till efter Basel, kanske sjunker priset efter det igen...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
OjdÄ. Gick i sÀljtankar för nÄgon mÄnad sen och Àr fortfarande osÀker. Hur som helst glad att jag inte sÄlde dÄ. FrÄgan Àr om man vÄgar vÀnta till efter Basel, kanske sjunker priset efter det igen...
Tveksamt om priset gÄr ner igen. Skulle vÀl vara om de presenterar nÄgot som Àr extremt likt 017, annars har den ju blivit lite av en ikon sÄ priset borde inte pÄverkas.
 

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Det beror pĂ„ vad "papper" innebĂ€r. Är den under garanti sĂ„ kan det vara vĂ€rt det, annars gĂ„r den att köpa för i princip samma pris frĂ„n till exempel Gizmo Outlets pĂ„ eBay.
Okej, tack. FÄr se om han sÀnker ytterliggare. Initierade att jag var intresserad för 2700kr!
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Tveksamt om priset gÄr ner igen. Skulle vÀl vara om de presenterar nÄgot som Àr extremt likt 017, annars har den ju blivit lite av en ikon sÄ priset borde inte pÄverkas.
Om man tittar pÄ hur de gjorde förra Äret med cocktail time sÄ slÀppte de en som sÄg likadan ut, hade sÀmre urverk (men fortf ok) och satte dit en text med Presage. Den gamla modellen var klart bÀttre i det hÀr fallet iaf.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Om man tittar pÄ hur de gjorde förra Äret med cocktail time sÄ slÀppte de en som sÄg likadan ut, hade sÀmre urverk (men fortf ok) och satte dit en text med Presage. Den gamla modellen var klart bÀttre i det hÀr fallet iaf.
HÄller med, den gamla Àr klart bÀttre. Tror faktiskt att nÄgot liknande kan komma att hÀnda med efterföljarna till de befintliga SARB-arna.
 

jurassicjay

Cartier
word up @nissehult . Har fortfarande inte sett nÄgot svart band som kÀnns hundra. Har haft min pÄ curved tropic och det fungerar i badsituationer, men det blir dessvÀrre aldrig lika snyggt som brunt.
 

Erkkn

Cartier
Jag Àr inte sÀker pÄ att rött, svart, grönt och guld gifter sig. Det blir mjukare med ett brunt band (och beige kontrast)

word up @nissehult . Har fortfarande inte sett nÄgot svart band som kÀnns hundra. Har haft min pÄ curved tropic och det fungerar i badsituationer, men det blir dessvÀrre aldrig lika snyggt som brunt.

NÀ, ni har rÀtt att brunt helt klart passar och ser cleanare ut men tytyck ÀndÄ det sÄg helt okej ut och bÀttre ut IRL. Kul att prova nÄgot som inte Àr gjort/provat redan!
 

Pieces

Omega
BÄde SARB017, SARB033 och SARB035 har vÀl slutat tillverkas men den Àr bara 017 som har rusat i pris vad jag kan se. De andra gÄr att fÄ tag pÄ nya till en vettig peng fortfarande.

Jag har letat efter en sarb033 men inte hittat nĂ„gon ny till ett vettigt pris. (Är ganska ny inom klockvĂ€rlden, sĂ„ jag vet inte riktigt var man skall leta).
Har du lust att ge ett tips pÄ var jag finna ovanstÄende? :)
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Herregud vad priserna har börjat spÄra nu. Gick en SARB017 för 5655kr pÄ Tradera och det ligger ute ytterligare en med utropspris pÄ nÀstan 5000kr. Vad Àr det som hÀnder? Jag fattar att de börjar bli svÄrare att fÄ tag pÄ nu nÀr de inte tillverkas mer men det dÀr Àr ju 2000kr mer Àn vad en ny kostade för en mÄnad sen...

PSX_20180312_110129.jpg

LĂ„t den rusa... ;)

7769323A-BC60-4CA5-B1A9-91B95ACDAF54.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har letat efter en sarb033 men inte hittat nĂ„gon ny till ett vettigt pris. (Är ganska ny inom klockvĂ€rlden, sĂ„ jag vet inte riktigt var man skall leta).
Har du lust att ge ett tips pÄ var jag finna ovanstÄende? :)
Jag köpte min hÀr SARB017 hÀr: https://www.ebay.co.uk/itm/SEIKO-SA...ar-Warranty-/272354122883?hash=item3f69921c83

Det Àr inom EU sÄ du slipper extra avgifter. Dock sÄ Àr det en grÄhandlare sÄ det fÄr man vara medveten om. Vet att det Àr flera stycken hÀr pÄ forumet som köpt sina 017 av samma handlare och alla jag har hört har varit nöjda.
 

Pieces

Omega
Jag köpte min hÀr SARB017 hÀr: https://www.ebay.co.uk/itm/SEIKO-SA...ar-Warranty-/272354122883?hash=item3f69921c83

Det Àr inom EU sÄ du slipper extra avgifter. Dock sÄ Àr det en grÄhandlare sÄ det fÄr man vara medveten om. Vet att det Àr flera stycken hÀr pÄ forumet som köpt sina 017 av samma handlare och alla jag har hört har varit nöjda.

DÄ Àr det bestÀllt, hoppas den Àr Àkta!
 
Topp