• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
BÀr den ocksÄ ikvÀll. PÄ bilbÀltesnato!

E344AA27-FD61-4BA2-8B84-8E9337277268.jpeg
 

PNM

Panerai
En av Seikos mest distinkta helt klart. Det Ă€r nĂ„got exotiskt, ”samuraj”, över den.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Pro-tip: Àr du inte i stort behov av pengarna sÄ lÄt den ligga i 6-12 mÄnader. Prova den sedan igen, kanske med ett nytt band, och du skall se att den dÀr förÀlskelsen kommer tillbaka. Jag har gÄtt igenom ett par sÄdana perioder. Just nu sitter min mest och vilar tills nÀsta gÄng...
Och dÀr sitter den pÄ armen igen och har gjort sÄ hela helgen. Underbar tavla.

DSC_0938-01.jpeg
 

Feffe

Cartier
Nu har jag burit Alpinisten pÄ strapcodes Oyster, vintage-aktigt lÀder och för nuvarande ett natoband. Hittills tycker jag bÀst om natobandet och dÄ har jag aldrig tyckt om natoband sÀrskilt mycket innan :)
VMSE8um.jpg

Alla tre banden: https://imgur.com/a/KMNYeOo
Hehe kul, jag gick igenom samma vÀnda men för mig vad det tvÀrt om i vilket jag föredrar: LÀnk>lÀder>(perlon)>NATO :)
 

Case

Panerai
CE2190D3-9816-4926-9B85-98FB85E17E27.jpeg


Enda klockan som inte flippats! Jag Àr typ OWG med den hÀr. (Min Traser natt-beater rÀknas inte ;)) Har haft den i snart tre Är nu och gillar den fortfarande lika mycket. Eller mer förresten, sen kag skaffade strapcode lÀnken.

Har aldrig haft den pÄ lÀder mer Àn nÄgon dag. Skulle vara kul att testa, men har aldrig stött pÄ nÄgot som jag tycker Àr bekvÀmt.

Tips?
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
CE2190D3-9816-4926-9B85-98FB85E17E27.jpeg


Enda klockan som inte flippats! Jag Àr typ OWG med den hÀr. (Min Traser natt-beater rÀknas inte ;)) Har haft den i snart tre Är nu och gillar den fortfarande lika mycket. Eller mer förresten, sen kag skaffade strapcode lÀnken.

Har aldrig haft den pÄ lÀder mer Àn nÄgon dag. Skulle vara kul att testa, men har aldrig stött pÄ nÄgot som jag tycker Àr bekvÀmt.

Tips?
Rios1931 Buffalo hade jag pÄ min första alpinist, det var jag nöjd med men jag kör ocksÄ lÀnk pÄ min nya.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Hirsh liberty sitter riktigt bra pÄ.
CE2190D3-9816-4926-9B85-98FB85E17E27.jpeg


Enda klockan som inte flippats! Jag Àr typ OWG med den hÀr. (Min Traser natt-beater rÀknas inte ;)) Har haft den i snart tre Är nu och gillar den fortfarande lika mycket. Eller mer förresten, sen kag skaffade strapcode lÀnken.

Har aldrig haft den pÄ lÀder mer Àn nÄgon dag. Skulle vara kul att testa, men har aldrig stött pÄ nÄgot som jag tycker Àr bekvÀmt.

Tips?
 
Topp