• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det Àr sunt att ha flera klockor. Du har vÀl inte bara ett par byxor? ;)
"Nej, men bara en bil!", som min bror sa nÀr jag försökte med liknande argument. PrismÀssigt kanske hans respons kan Àga visst berÀttigande, men en klocka Àr ju mer som ett klÀdesplagg/accessoar/smycke Àn bil. Jag hÀvdar nog att man kan rÀttfÀrdiga att inneha flertalet armbandsburna tidsvisare.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Grattis förövrigt till ett riktigt bra val bland ur! Är en grym klocka för pengen.
Det kÀnns passande att första posten pÄ forumet hamnar i denna trÄden dÄ det Àr Alpinistens fel att jag Àr hÀr.
En kompis hade försökt lura med mig i klockhobbyn ett tag men inte visat nÄgot upp nÄgot speciellt. DÄ jag inte haft klocka sen högstadiet (15 Är sedan) sÄ kÀndes det inte som att det var vÀrt att börja igen nu.
SÄ pÄ trÀningen en dag sÄ ser han jÀkligt lurig ut och sÀger att han har hittat en klocka som jag borde gilla, och visar upp en bild pÄ en Alpinist.
Min kommentar var nog nÄgot i stil med
"Fan..."
"...den Àr skitsnygg..."
"...jag vill ha en sÄdan."
Och ett halvÄr senare sÄ sitter man hÀr och lÀgger upp bilder pÄ ett klockforum. PlÄgad var ordet.
 

psoon

Breitling
Blev nykÀr nÀr min Alpinist fick en jubilee-lÀnk :)

Redigerad.jpg
 

Bilagor

  • Redigerad.jpg
    Redigerad.jpg
    132.1 KB · Visningar: 4

Mivar

Omega
SÄlde min sarb017 i början pÄ Äret dÄ jag köpte min drömklocka och tÀnkte nöja mig med den, det var ett dumt beslut. SÀlj inte denna vad ni Àn gör, och gör ni det sÄ skicka gÀrna pm :drowning:
 

DrOz

Omega
2-Faktor
Plockade precis upp min egen alpinist pÄ ombudet, sÄ jÀkla stilig.
TT-jubilee pÄvÀg och kmr pÄ fredag!

Edit: ignorera kroppstemperatur pÄ handen, kladdar lÀtt nÀr det blir stressigt pÄ jobbet ;)
IMG_20180814_220104.jpg
 
Topp