• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Nej, du Àr inte ensam. Strapcode pÄ bilden, inte sant? Har min pÄ original two tone och det Àr riktigt trevligt men strapcodes lÀnkar Àr normalt lite mer pÄkostade och mindre rassliga. Vore kul att testa.
Bara jag som Àr riktigt sugen pÄ denna med tvÄton? Tycker den blir oerhört snygg med detta armband.
62DFB469-67CE-4CF3-8FC5-4DFBD36C3C0E.jpeg
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Nej, du Àr inte ensam. Strapcode pÄ bilden, inte sant? Har min pÄ original two tone och det Àr riktigt trevligt men strapcodes lÀnkar Àr normalt lite mer pÄkostade och mindre rassliga. Vore kul att testa.

Är det verkligen Strapcode? Ser för smĂ€cker ut vid endlinksen. Men jag kan se fel... :)


Fail frÄn mig! :banghead:
Vad Ă€r det för modell av jubilee? SĂ„ dĂ€r sĂ„g de inte ut pĂ„ ”min tid”. ;)
 

Matte78

Omega
Vad tror forumet om vÀrdeökningen pÄ Alpinisten? kommer den att fortsÀtta norrut?

Har sjÀlv ingen aning, men sett vissa Japanska handlare haft den lite billigare nu i veckan. Innan höjde vissa den till vÀldigt höga priser.

Har sjÀlv en helt ny, köpte dagen efter den blev discontinued. Sparat lite pÄ den men ska börja anvÀnda den nu istÀllet.

KÀnns som vÀldigt gedigen kvalitet pÄ klockan, krona gÀngar precist och lÄser mjukt, och upvridning och allt Àr vÀldigt smoth. Sen mycket fin finish pÄ boett för pengen, rÀtt bra gÄngreserv och fin lyster pÄ tavlan.

Mvh
Matte
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
SjÀlvklart! NÄgot annat vore otÀnkbart för ett sÄdant kvalitetsur ;)
NÄja, man ska nog inte fundera sÄ mycket i den banan. Den större frÄgan Àr huruvida klockan uppskattas för vad den Àr.
Iofs- Ju mer den kostar desto mindre försvinner "bang for the buck" konceptet som varit ett dragplÄster för klockan. Det skulle dÀmpa vÀrdeökningen nÄgot. Sedan ska vi inte glömma att det sÄlts mÄnga under Ären, sÄ utbudet Àr ganska stort. LikasÄ finns ju risken/ chansen att seiko slÀpper en vÀrdig ersÀttare.
Spridda tankar...
Vad tror forumet om vÀrdeökningen pÄ Alpinisten? kommer den att fortsÀtta norrut?
 

Eqn

Panerai
Insett att jag mÄste ha en alpinist i min samling... Om nÄgon mot all förmodan Àr less pÄ sin Àr det bara att slÀnga ivÀg ett pm;)
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Vad brukar den vita varianten av alpinisten gÄ för, Àr lite sugen pÄ en sÄdan
 
Topp