• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Perkf

Omega
Den har plÄgat mig ocksÄ, det finns bara ett botmedel :)

image.jpg

image.jpg
LÀnken du har pÄ bilden hÀr vad heter den ?
 

Perkf

Omega
VÀcker liv i den hÀr trÄden med en riktigt fin bild pÄ min Alpinist.
image.jpg

Fotograf:
http://calleartmark.se/
den
Nytt strap och tycker att trÄden förtjÀnar lite mer kÀrlek. :)
IMG_20160620_121635.jpg
Min har fÄtt följa medŽpÄ lite Àventyr pÄ senaste. BÄde klÀttring och vandring har den nu erfarenhet av. (I sanningens namn Äkte den av nÀr jag faktiskt klÀttrade ;))
JnUuf5g.jpg

Eo1zisY.jpg
Kör med Alpinisten idag...
Var har du köpt det lÀnk/armbandet?
image.jpg
 

Bassman

Friends of KS
Men pass opp lite pÄ ÀndlÀnkarna, de Àr bara utstansade och har vassa kanter som ger smÄrepor. Men det Àr ju lÀtt att slipa till.
 

orwak

Breitling
Snygg klocka! Jag Àr i valet och kvalet att köpa en SARB 017, SARB 065, SARG 007 eller SARG 009, en jÀkla soppa att bestÀmma sig.
Äger sedan tidigare SKX007, blĂ„ sumo och en Orient Bambino.

Har du en att sÀlja, sÄ Àr jag Àven intresserad av begagnade klockor ur raddan ovan.
 

Bryngel

Breitling
2-Faktor
PlÄgan Àr nu över... Efter att ha suktat efter den i mÄnga Är kunde jag nu inte lÄta bli lÀngre. Efter en smidig transaktion hÀr pÄ KS sÄ landade den Àntligen i helgen. Det första intrycket Àr ju att urtavlan Àr helt magisk!

Precis som mĂ„nga tidigare har invĂ€nt sĂ„ Ă€r inte originallĂ€nken superspĂ€nnande sĂ„ jag grĂ€vde fram en gammal no-name lĂ€nk frĂ„n lĂ„dorna. LĂ€nken Ă€r lite rasslig men de polerade mittlĂ€nkarna matchar riktigt bra mot glasringen och de borstade sidlĂ€nkarna gĂ„r bra mot boettens borstade sidor. ÄndlĂ€nken sluter vĂ€l inte helt tĂ€tt mot boetten men det funkar helt ok.

IMAG1196.jpg
 

Case

Panerai
Hej!

Jag kÀmpar lite med bandet till min Alpinist. Den gröna tavlan Àr rÀtt svÄrkombinerad.

Brunt lÀder Àr snyggt, men det Àr ju en badklocka pÄ sÀtt ovh vis. Jag vill i alla fall kunna bada dottern ;-) och dÄ Àr ju lÀder inte sÄ lÀmpligt.
IMG_7788.JPG
Badbart lÀder kÀnns inte heller i linje med klockans retrostil.

Nu har jag hittar en natofĂ€rg som jag gillar i alla fall, men det Ă€r inte helt optimalt sĂ„ jag har börjat fundera pĂ„ mesh. Är det nĂ„gon som testat det? Hur Ă€r det med mesh generellt annars... Vilken sort ( vad Ă€r Shark mesh) och var kan man köpa till bra pris?
 
Hej!

Jag kÀmpar lite med bandet till min Alpinist. Den gröna tavlan Àr rÀtt svÄrkombinerad.

Brunt lÀder Àr snyggt, men det Àr ju en badklocka pÄ sÀtt ovh vis. Jag vill i alla fall kunna bada dottern ;-) och dÄ Àr ju lÀder inte sÄ lÀmpligt.
IMG_7788.JPG
Badbart lÀder kÀnns inte heller i linje med klockans retrostil.

Nu har jag hittar en natofĂ€rg som jag gillar i alla fall, men det Ă€r inte helt optimalt sĂ„ jag har börjat fundera pĂ„ mesh. Är det nĂ„gon som testat det? Hur Ă€r det med mesh generellt annars... Vilken sort ( vad Ă€r Shark mesh) och var kan man köpa till bra pris?

Har ingen aning om mesh, men varför inte oysterlÀnken som hör till? Personligen tycker jag att ÀndlÀnkarna gör mycket för utseendet!
 
DÀrför att lÀnken Àr för tunn. Om den Àr som pÄ Sarb033, vilket jag tror att den Àr. KÀnns inte tillrÀckligt gedigen.
Tycker inte att den har utmÀrkt sig som sÀrskilt tunn eller sÄ, mer Àn i konstruktionen (push pins) för att hÄlla ihop den. Har en 033 som ska levereras i början pÄ veckan sÄ jag fÄr Äterkomma om jÀmförelsen.
 

Case

Panerai
Tycker inte att den har utmÀrkt sig som sÀrskilt tunn eller sÄ, mer Àn i konstruktionen (push pins) för att hÄlla ihop den. Har en 033 som ska levereras i början pÄ veckan sÄ jag fÄr Äterkomma om jÀmförelsen.
Du har alltsÄ Alpinisten med lÀnk och kommer att fÄr hem en 033'a? Grattis, snygg duo :-D

Ser fram emot att fÄr höra hur lÀnkarna Àr jÀmfört med varandra. Jag tyckte 033's lÀnk var för tunn. Men det var iofs för att jag jÀmförde med en Omega AT ;-)

Har bestĂ€llt ett sharkmesh som bör dyka upp i veckan. Återkommer med bilder nĂ€rmast Ă€r monterat.
 
Du har alltsÄ Alpinisten med lÀnk och kommer att fÄr hem en 033'a? Grattis, snygg duo :-D

Ser fram emot att fÄr höra hur lÀnkarna Àr jÀmfört med varandra. Jag tyckte 033's lÀnk var för tunn. Men det var iofs för att jag jÀmförde med en Omega AT ;-)

Har bestĂ€llt ett sharkmesh som bör dyka upp i veckan. Återkommer med bilder nĂ€rmast Ă€r monterat.
Yes! Tack! OsÀkert om 33an fÄr stanna dock :)

Jag vet inte om du bokstavligen menar att lÀnken Àr för tunn eller om du tÀnker pÄ kÀnslan... iaf sÄ Àr de lika tjocka, men 017's lÀnk upplevs mer gedigen och nÄgot tyngre, Àven spÀnnet Àr bÀttre, mycket bÀttre. 033's lÀnk sitter ihop tajtare rent konstruktionsmÀssigt sett, och det mÀrks. Det Àr först nu nÀr jag sitter med bÀgge i handen jag ser hur mycket spel det egentligen Àr i lÀnken hos 017. Det Àr tur att den Àr snygg :p

Hoppas meshet blir som du hoppas dÄ!

Har efterlyst en Alpinist hÀr pÄ köp-delen. Om nÄgon vill bli av med en sÄ... ;)

Ingen Àr vÀl sÄ galen att de sÀljer en alpinist? :eek:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Yes! Tack! OsÀkert om 33an fÄr stanna dock :)

Jag vet inte om du bokstavligen menar att lÀnken Àr för tunn eller om du tÀnker pÄ kÀnslan... iaf sÄ Àr de lika tjocka, men 017's lÀnk upplevs mer gedigen och nÄgot tyngre, Àven spÀnnet Àr bÀttre, mycket bÀttre. 033's lÀnk sitter ihop tajtare rent konstruktionsmÀssigt sett, och det mÀrks. Det Àr först nu nÀr jag sitter med bÀgge i handen jag ser hur mycket spel det egentligen Àr i lÀnken hos 017. Det Àr tur att den Àr snygg :p

Hoppas meshet blir som du hoppas dÄ!



Ingen Àr vÀl sÄ galen att de sÀljer en alpinist? :eek:
Har du en jÀmförelse-bild pÄ lÀnl och spÀnne?
 
Topp