Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

SARB017 plågar mig :)

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av skurtbert, 11 februari 2016.

1. aximand

aximand Brons

Intressant! Gillade nog sunburst bättre, men det är ju sällan utseende som avgör om det är premium eller inte... :D

2. phyx

phyx Titan

Från:
    Trollhättan
    Den tavlan som är av minst antal kommer bli den dyraste

3. Rulle

Rulle Silver

verkar förövrigt gå att beställa till europa hos hodinkee!
    bland annat en dansk som beställt en!

FB_IMG_1551439965369.

Ur-snygg, Erkkn och MaBr gillar detta.
  4. Ur-snygg

Ur-snygg Brons

Senast ändrad: 4 mars 2019
  5. Ur-snygg

Ur-snygg Brons

Lite skumt om det skulle förekomma två varianter. Sedan känner i alla fall jag att en stor del, åtminstone i den gröna, är just sunbursten. Kan förvisso vara annorlunda med en blå men jag betvivlar det initialt.

6. Ur-snygg

Ur-snygg Brons

7. Bramserud

Bramserud Advertising Premium

Från:
    Stockholm
    Om någon vill bli av med sin alpinist så hit me up!

8. McNulty

McNulty Brons Friends Of KS Premium

Från:
    Baltimore, MD.
  9. Bramserud

Bramserud Advertising Premium

Från:
    Stockholm
  10. McNulty

Från:
    Baltimore, MD.
    Ah, okej typiskt. Tänkte det kunde vara värt att tipsa ändå. Hoppas du hittar någon!

Bramserud gillar detta.
  11. nissehult

nissehult Platina

MaBr gillar detta.
  12. MaBr

MaBr Diamant Premium

Tyvärr så är det så. De brukar gå för 4500-5000kr lite beroende på skick och denna har originallänk också så det höjer värdet en 1000-lapp. Tycker att det är riktiga överpriser, klickade hem min ny från en gråis för 3000kr...

nissehult gillar detta.
  13. nissehult

nissehult Platina

Där ser man. Det verkar som att jag äntligen har en klocka jag ligger plus på :D

Yrsnö, B Wooster, McNulty och 1 annan gillar detta.
  14. MaBr

MaBr Diamant Premium

Hehe, vi närmar oss Rolex-territorium nu! :rolleyes::D

15. McNulty

Från:
    Baltimore, MD.
    Verkar minst sagt så! Premium :D:nailbiting:

16. Gustaf B

Gustaf B Plast

Nybliven Alpinist ägare, grymt nöjd med klockan. Länk till densamme nästa köp, nån som har den på super engineer länk?

Bifogade filer:

RonJeremy gillar detta.
  17. Ur-snygg

Ur-snygg Brons

Grattis till en go klocka. Har den på two tone jubilee eller oyster, inte super engineer dock.

18. Lord_tito88

Lord_tito88 Tantal

Från:
    Göteborg
    Köpte en Oyster (?) länk från watchgecko samt ändlänkar. Ändlänkarna passar ganska bra, dock inte perfekt. Men jag är väldigt nöjd, känns som en klar uppgradering från Seiko Jubilee länken :D

IMG_20190309_094436.
    IMG_20190309_094459.
    IMG_20190309_094501.

Gustaf B, MaBr och Ur-snygg gillar detta.
  19. Ur-snygg

Ur-snygg Brons

Watchgeckos länkar brukar vara bra. Är ju ett något billigare alt. till strapcode. Lite synd är det att ändlänkarna normalt är ihåliga till skillnad från strapcode. Tar ned känslan något. Ett klart steg uppåt dock mot seikos, som du skriver.

20. Lord_tito88

Lord_tito88 Tantal

Från:
    Göteborg
    En Strapcode länk är drömmen, dock gör den svaga svenska kronan det på tok för dyrt att köpa just nu :oops:

Länken + ändlänkarna kostade cirka 300 kr inkl frakt så för den summan är jag toknöjd :greedy:

21. Ur-snygg

Ur-snygg Brons

Instämmer i vad du skriver. Watchgecko är fullgod om man inte analyserar det hela för mycket och prissättningen motiverar inköp.

Lord_tito88 gillar detta.
  22. Ur-snygg

Ur-snygg Brons

Snabb försäljning av den blå alpinisten där @Tampa_blord
    Och helt utan förvarning här i sarb-tråden! Så gör man bara inte! ;)

23. pajonk

pajonk Titan

Från:
    Västervik
    Jag har köpt en strapcode länk förra veckan från ” IslandWatches ” (USA). 105$ länk + drygt 300 SEK moms. Passar perfekt. :D

96D578F0-8F26-4901-8CC0-3B97CB0803C6.

0926872A-A1F2-41D9-AEB8-245061B08239. A0544B99-099B-4BF1-AF39-112B87828B5C. E14ACA01-B562-42C7-9219-0EA6F67BA206. A61E05C6-ACFF-48ED-B186-E68B947C6091. 96D578F0-8F26-4901-8CC0-3B97CB0803C6.

Gustaf B, Ur-snygg och MaBr gillar detta.
  24. Mikael M

Mikael M Plast

Är nybliven alpinistägare och var rätt nöjd från början. Det är min första lite finare klocka ska sökas. Har sedan dess även köpt en cocktail presage. Det jag börjat störa mig på är dels att lumen är lite dålig. Eller klockan är svår att avläsa på natten, vilket var lite av ett måste för mig då jag har barn som vaknar flera gånger per natt. Tycker den är lite svår att avläsa även dagtid. Kanske jag som börjar få krum syn..
    Är också lite besviken på gångavvikelsen som ligger på -11/-25. Min Seiko 5 har bara -5. Är jag gnällig nu? Funderar på om det jag att göra med att jag går mycket med vagn och därför inte rör armarna lika mycket som vanligt.
    Kommer iaf inte göra mig av med alpinisten i första taget men frågan om jag inte kommer använda min cocktail mer när jag inte behöver lumen.

20190303_153237.

Gustaf B och nissehult gillar detta.
  25. Lord_tito88

Lord_tito88 Tantal

Från:
    Göteborg
    Ser tokbra ut :D

Är som sagt för snål för att köpa en sådan länk i nuläget, men man ska aldrig säga aldrig :angel: Måste dock säga att jag är väldigt nöjd med länken från watchgecko, lyfter klockan samt att länken är inspirerad av Speedmaster länken (som är min grailwatch).

Min Alpinist gick också dåligt dom första veckorna jag hade den. Därefter så har den gått cirka +-2 sekunder per dag. När jag lägger mig så lägger jag den antingen med kronan ner (om den går för snabbt) eller kronan upp (om den går för sakta).

Ur-snygg och pajonk gillar detta.
  26. pajonk

pajonk Titan

Från:
    Västervik
    He... precis som jag ... speedmaster :angel::D ( snoppy edition)
    ( min bror jobbar med såna och ännu dyrare klockor ;))
    Min alpinist går bra. Ibland saktar lite men till mig det är helt ok:cigar:

Ur-snygg gillar detta.
  27. MaBr

MaBr Diamant Premium

Älskar den gröna tavlan tillsamman med de guldfärgade detaljerna. :D
    LRM_EXPORT_1348295428424622_20190316_184900412.

Jonvafan, Gustaf B, Ur-snygg och 2 andra gillar detta.
  28. Ur-snygg

Ur-snygg Brons

Tråkigt att du inte känner att Alpinisten är klockren. Angående tidshållningen kan du lämna in den för ruckning hos en urmakare och med största sannolikhet uppnå en betydligt bättre gångavvikelse. Om klockan är ny kan gångavvikelsen bli jämnare/ mindre med tiden, som skrivits, men bör inte kunna justera en så pass stor avvikelse som du beskriver.
    Lumen och avläsning kan bara du avgöra om de passar dig eller ej.

Senast ändrad: 17 mars 2019
    pajonk gillar detta.
  29. Eqn

Eqn Tantal

Pågrund av ett spontant lägenhetsköp måste jag frigöra lite pengar och tänkte avyttra sarben </3 Ger er i tråden ett litet försprång innan jag fixar annons, medföljer strapcodeoyster.

Matte78 och Jonvafan gillar detta.
  30. Gustaf B

Gustaf B Plast

Någon i tråden som har åsikter om huruvida alpinisten är bättre lr sämre med länk lr är detta endast en smakfråga enligt flertalet? Kör just nu en diskret Nato i grått men överväger ett strapcode oyster. Frun är mer för läderband i brunt...

Bifogade filer:

Matte78 gillar detta.