• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

rgladh

Omega
58036480-2EE3-4390-9E64-EDE82162B4EF.jpeg
22B5EA95-2A4E-4BD6-BF90-0637BEE477C2.jpeg
Alpinisten fick följa med ut och fÄ lite saltstÀnk.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Förhoppningsvis var inte frÄgan frÄn mig dÄ. Börjar ju iofs bli gammal sÄ gaggigheten kommer. :)
Har sjÀlv jubilee frÄn watchgecko. Tycker att din ser lite mörkare ut, nÀstan lite "coated". Kan ju vara ljusförhÄllandet eller sÄ ocksÄ.
Fick samma frÄga sist jag postade och har fortfarande inte klurat ut vilken det Àr. Ska tydligen vara lik en som Watchgecko har.
 

JohanRe

Cartier
Hur Àr gÄngavvikelsen, Àr +20 spd rimligt?

Det Àr som sagt inom spec. Men min gick +2 nÀr jag fick den. Efter ca 2 mÄnader rÄkade den gÄ i golvet och fÄ en ding sÄ har den gÄtt -2/3 per dag.
Har du en som gÄr +20 sÄ kan du alltid betala nÄgra hundra till en bra urmakare sÄ kan hen regulera klockan Ät dig fÄr bÀttre tidshÄllning. Eller sÄ kan du pilla med det sjÀlv om du kÀnner dig trygg med processen.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
-15 till +25 Àr vÀl toleransen, sÄ +20 Àr inom grÀnsen.
Det Àr som sagt inom spec. Men min gick +2 nÀr jag fick den. Efter ca 2 mÄnader rÄkade den gÄ i golvet och fÄ en ding sÄ har den gÄtt -2/3 per dag.
Har du en som gÄr +20 sÄ kan du alltid betala nÄgra hundra till en bra urmakare sÄ kan hen regulera klockan Ät dig fÄr bÀttre tidshÄllning. Eller sÄ kan du pilla med det sjÀlv om du kÀnner dig trygg med processen.

Tack för svar!
Har ingen alpinist Àn, men var nÀra att köpa en som gick 20+.
 

Vanbeasten

Breitling
Köpte min för ett par Är sen och Àr sjukt nöjd. Har den pÄ ett grönt rÀcing lÀderband, men funderar pÄ att skaffa en lÀnk frÄn Strapcode el. nÄt liknande. UpptÀckte nyligen att en two-tone jubileelÀnk ocksÄ Àr förvÄnansvÀrt snygg. Kan inte bestÀmma mig... Äsikter?
 
Topp