• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Lela

Breitling
2-Faktor
Ni som köpt frÄn Asien.
Är det nĂ„got man bör tĂ€nka pĂ„/akta sig för?
Vad Àr ett rimligt pris? Vad kostar frakt? Vad kostar tullen/momsen?
Syftar sÄ klart till Alpinist 017.
VÀl mött!
 

Hans Beck

Cartier
20190818_212529.jpg

MN-strap frÄn Tidochting.se
Den satt snyggt! :)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har en oysterlÀnk frÄn strapcode till sarb017. NÄgon som vill byta mot en president eller jubileelÀnk?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ni som köpt frÄn Asien.
Är det nĂ„got man bör tĂ€nka pĂ„/akta sig för?
Vad Àr ett rimligt pris? Vad kostar frakt? Vad kostar tullen/momsen?
Syftar sÄ klart till Alpinist 017.
VÀl mött!
Se till att det Ă€r en bra sĂ€ljare du kan lita pĂ„. Är du osĂ€ker sĂ„ köp frĂ„n nĂ„gon av de stora spelarna, typ Gnomon eller liknande.

GÀllande kostnader sÄ verkar de flesta ligga runt $500 nu (nya dÄ). Sen tillkommer tull som Àr typ 8kr, moms som Àr 25% och avgifter till den som klarerar (DHL, Postnord etc) och dessa brukar ligga pÄ allt mellan 50-250kr.
 

Lela

Breitling
2-Faktor
Se till att det Ă€r en bra sĂ€ljare du kan lita pĂ„. Är du osĂ€ker sĂ„ köp frĂ„n nĂ„gon av de stora spelarna, typ Gnomon eller liknande.

GÀllande kostnader sÄ verkar de flesta ligga runt $500 nu (nya dÄ). Sen tillkommer tull som Àr typ 8kr, moms som Àr 25% och avgifter till den som klarerar (DHL, Postnord etc) och dessa brukar ligga pÄ allt mellan 50-250kr.
Tusen tack för tydligt svar.
Hörde nÄgonstans talas om
SeiyaJapan.com. Är det en sĂ€ker sĂ€ljare? Finns det kanske trĂ„dar angĂ„ende sĂ€kra japanska sĂ€ljare?
Tack för info! Detta Àr en ny vÀrld för mig :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tusen tack för tydligt svar.
Hörde nÄgonstans talas om
SeiyaJapan.com. Är det en sĂ€ker sĂ€ljare? Finns det kanske trĂ„dar angĂ„ende sĂ€kra japanska sĂ€ljare?
Tack för info! Detta Àr en ny vÀrld för mig :)
Seiya Àr en bra sida, ska inte vara nÄgra problem att bestÀlla dÀrifrÄn. :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Se till att det Ă€r en bra sĂ€ljare du kan lita pĂ„. Är du osĂ€ker sĂ„ köp frĂ„n nĂ„gon av de stora spelarna, typ Gnomon eller liknande.

GÀllande kostnader sÄ verkar de flesta ligga runt $500 nu (nya dÄ). Sen tillkommer tull som Àr typ 8kr, moms som Àr 25% och avgifter till den som klarerar (DHL, Postnord etc) och dessa brukar ligga pÄ allt mellan 50-250kr.
Plus moms pÄ frakten.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Fick denna preeeecis. Blandade kÀnslor faktiskt. Alltid velat ha en, och nu har jag en. Men vill dock ha den pÄ president/jubilee lÀnk, sÄ om nÄgon vill byta sin lÀnk mot en oyster, sÄ hojta till! :)

image.jpg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Senast Àndrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Claspen skiljer sig frĂ„n den original tt jubileelĂ€nken jag har, sĂ„ vet inte. Kan vara vĂ€rt att chansat om du Ă€r sugen och priset blir rimligt. ÄndlĂ€nkarna brukar kunna justeras lite sĂ„ att de fungerar.
Äsch, claspen bryr jag mig inte om. Är bara rĂ€dd att Ă€ndlĂ€nkarna inte passar..
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
FÄr tipsa om vÄra jubilee pÄ tidochting.se
Passform:
95FD2702-1869-490A-A705-A1C5422A98E4.jpeg
TÀnkte testa eran lÀnk. Ska lÀgga en bestÀllning. Men passar 20 mm lÀnken bÄde sarb017 och sarb035? I sÄdana fall bestÀller jag kanske tvÄ, eftersom jag har bÄde de klockorna. Och jag antar ÀndlÀnlar följer med?

Edit: Orkade inte vĂ€nta pĂ„ svar, bestĂ€llde en. Är jag nöjd bestĂ€ller jag en TT ocksĂ„. :)
 
Senast Àndrad:

Hans Beck

Cartier
TÀnkte testa eran lÀnk. Ska lÀgga en bestÀllning. Men passar 20 mm lÀnken bÄde sarb017 och sarb035? I sÄdana fall bestÀller jag kanske tvÄ, eftersom jag har bÄde de klockorna. Och jag antar ÀndlÀnlar följer med?

Edit: Orkade inte vĂ€nta pĂ„ svar, bestĂ€llde en. Är jag nöjd bestĂ€ller jag en TT ocksĂ„. :)
VÄgar inte lova passform pÄ 035. Men Äterkom gÀrna med en wristshot sÄ fÄr vi se :)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Vi emotser en mÀngd goa wristshots :hungry:
TÀnkte testa eran lÀnk. Ska lÀgga en bestÀllning. Men passar 20 mm lÀnken bÄde sarb017 och sarb035? I sÄdana fall bestÀller jag kanske tvÄ, eftersom jag har bÄde de klockorna. Och jag antar ÀndlÀnlar följer med?

Edit: Orkade inte vĂ€nta pĂ„ svar, bestĂ€llde en. Är jag nöjd bestĂ€ller jag en TT ocksĂ„. :)
 
Topp