• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Ska förövrigt bli intressant att se vad den kommer att kosta med tanke pÄ deras uppgraderingar (tÀnker dÄ urverk- inte prospex- x :wtf:).
Den nya kommer med 6r35 istÀllet för 6r15. 6r35 Àr nÄgot tunnare (vilket Àr av akademisk betydelse hÀr) och har 24 juveler istÀllet för 23. Största skillnaden Àr en ökad gÄngreserv pÄ 70h i förhÄllande till 50h. BÄda har specs +25/-15 spd
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
GÀllande datumbubblan sÄ Àr det vÀl sarben som Àr avstickaren? En Alpinist ska ha bubbla! Det Àr sen gammalt. ;)

39B1C6A7-EAA6-44A5-834A-599FE03770F0.jpeg
 

P.K

Omega
Tack! KÀnns helt rÀtt, tycker jag.

Valfri Seiko AD kan bestÀlla! Jag valde ett som tillhör en specifik Presage (SSA393), men i stort sett alla Presage-modellernas band gÄr att bestÀlla separat, till varierande kostnad, frÄn 5-600 upp till 1500! Denna lÄg i mitten av spektrakt :) Obs! TÀnk pÄ att spÀnnet kommer ha samma fÀrg som boetten, vilket gör att vissa t ex har rosé- eller gulguldsfÀrgat spÀnne, vilket man bör ha i Ätanke nÀr man bestÀller.

Okej, tack detta mÄste jag kolla upp nÀrmre :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Alpinisten Àr med och skrivbordsdyker idag. Den Àr sÄ fin. Och passar ju riktigt bra pÄ en Miltat Super 3D Oyster!

D29C136F-A8AF-4B0A-ABA2-70F3BE0C8E0A.jpeg


Klockan 08:00:00. TÀnk att man pÄ JDM SARB lyckas lösa den linjering av visare som jag tycker borde vara grundkrav pÄ en klocka (speciellt för flera tusen), men som Seiko inte lyckas fÄ till pÄ Turtle (har haft sammanlagt 7-8 st, men ingen idag pga detta). Men Àven solen har sina flÀckar sÄ man istÀllet inte linjerat kompassen. SÄna smÄsaker plÄgar mig. SARB017 plÄgar mig. ;)
 
Senast Àndrad:

Rulle

Audemars
sprang pÄ en butik i tokyo nyss som hade nÄgra styckna alpinister pÄ lager

helt nya med det underbart kassa lÀdret
tillverkade iÄr dessutom!

Àr det lÀtt att hitta nya 017 fortfarande?
 
Senast Àndrad:

jurassicjay

Cartier
NÄgon som har tips pÄ bra jubileelÀnk till alpinisten? helst solida ÀndlÀnkar och taper till 16 eller max 18 vid lÄset. strapcode gÄr dock fetbort.. vill inte ha 1 cm lÄnga bÀvertÀnder som sticker ut frÄn klockan..
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor

johnz

Rolex
Stor dag i mitt lilla liv, min bÀttre hÀlft har tagit alpinisten till sig och bad idag om att fÄ ha den pÄ jobbet. Har fixat till flÀrpen sen bilden togs, hon slÄr krokar som Rocky Marciano trots att handleden Àr smal som Morticias i familjen Addams. Tvungen att ta en gruppbild ocksÄ.
B83BDFB9-AAFF-4DB2-B811-6915CC413B29.jpeg
68A92CBB-FA8B-47F7-8754-78C782F1F1B7.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
LĂ€gg den i lĂ„dan och ”glöm” den ett par mĂ„nader. Gnistan kanske kommer tillbaka, vem vet.
Ja, jag har förberett annonstext och allt, men kan bli att jag Ängrar som nÀr jag sÄlde den förra för 1,5 Är sen. Det blir svÄrare att fÄ tag i en ny dÄ. Kanske ska spara den istÀllet :) Den Àr ju faktiskt rÀtt fin. :)
 
Topp