• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Spenderat en vecka med den hÀr skönheten och Alpinisten sitter sÀkert i klocklÄdan ett tag till! Blir inte sÀmre av att den endast har saktat sig 15 sekunder totalt under veckan :)

IMG_20191115_194437.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Urtavlan Àr för vacker för att avyttras, men hoppas du fÄr bra betalt - det höjer vÀrdet för oss andra ;)
Satte ett relativt högt pris, utan att göra vinst, eftersom jag inte vill slÀppa den hursomhelst.

Det Àr det gamla vanliga. Den blir inte buren och det Àr annat som lockar. ;)
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Jag hatar den hÀr trÄden...

... För jag har ingen Alpinist och mÄste vÀnta till januari innan jag kan bestÀlla en. :mad:

Varför stÄr tiden still nÀr man vÀntar pÄ en klocka?
 

Rulle

Audemars
Tack för tipset. Har bara sett en bild pÄ den nya tyckte de var rÀtt lika? Vart fÄr man tag pÄ en sarb017? Vill inte ha begagnad.
gnonomwatches ska visst ha sÄdan i lager annars sök pÄ japanska sÀljsidor!
pröva maila chino watch i tokyo.
dom.fÄr egentligen inte sÀlja seiko utomlands men dom har sarb017 i lager!
besökte dom för en mÄnad sedan och kollade in deras lilla butik i tokyo
 
  • Like
Reactions: DRW

DRW

Panerai
2-Faktor
gnonomwatches ska visst ha sÄdan i lager annars sök pÄ japanska sÀljsidor!
pröva maila chino watch i tokyo.
dom.fÄr egentligen inte sÀlja seiko utomlands men dom har sarb017 i lager!
besökte dom för en mÄnad sedan och kollade in deras lilla butik i tokyo
Tack, ska bestÀlla en.
Har bara handlat via seiya tidigare, dÀr jag tÀnkte köpa nya Alpinisten.
 

Rulle

Audemars
Tack, ska bestÀlla en.
Har bara handlat via seiya tidigare, dÀr jag tÀnkte köpa nya Alpinisten.
den tillverkas ju inte lÀngre sÄ det gÀller att hitta nÄgon som har modellen i lager sedan innan!
c-watch hade flera som var frÄn iÄr
det var enda handlaren i tokyo som jag hittade alpinister hos och tro mog, jag var pÄ klockjakt i den staden och nÀr man bara hittar den hos en handlare i tokyo dÄ börjar den ta slut!
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Nu Àr den bestÀlld :) Var tvungen kolla skillnaderna, och du hade rÀtt SARB017 Àr snyggare, framförallt datumfönstret som skillde dem Ät.
Stort tack! Nu Àr det bara den eviga vÀntan.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
För att inte tala om prospex-xet pÄ den nya! Det stör! Men i rÀttvisans tecken ska det nÀmnas att den nya har bÀttre gÄngreserv, 70h istÀllet för 50h.
Nu Àr den bestÀlld :) Var tvungen kolla skillnaderna, och du hade rÀtt SARB017 Àr snyggare, framförallt datumfönstret som skillde dem Ät.
Stort tack! Nu Àr det bara den eviga vÀntan.
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Nu har den Àntligen kommit, lÀdret var uselt sÄ de Äkte av direkt och tack och lov att man redan har bestÀllt en frÄn hirsch.
IMG_20191209_121503.jpg

En dum frÄga kanske men jag fick inget cert, och antar det ska vara med ett som det Àr till mina tvÄ andra Seiko? Fick bara en instruktionsbok.
 

Niwa

Breitling
SÄ irriterande. Tycker den Àr sjukt snygg nÀr andra har pÄ sig den. Tycker inte aldrig den Àr snygg pÄ min arm :/
 
Topp