• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Fick min idag :)

070CD82E-488F-45FD-9509-BE51E6394807.jpeg
Gratulerar :)!
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Letar efter en blÄ alpinist, limited edition pÄ 1959 st. NÄgon som vet vart jag kan fÄ tag i en inom Sverige/EU?
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Letar efter en blÄ alpinist, limited edition pÄ 1959 st. NÄgon som vet vart jag kan fÄ tag i en inom Sverige/EU?
Det finns tvÄ stycken pÄ chrono24 (Tyskland och NederlÀnderna), dock kostar de 1700$ vilket jag personligen tycker Àr lite vÀl saftigt. Men den Àr ruggigt fin, funderar sjÀlv pÄ att införskaffa en, det eller den svarta som kommer i januari (eller bÄda) :D
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Det finns tvÄ stycken pÄ chrono24 (Tyskland och NederlÀnderna), dock kostar de 1700$ vilket jag personligen tycker Àr lite vÀl saftigt. Men den Àr ruggigt fin, funderar sjÀlv pÄ att införskaffa en, det eller den svarta som kommer i januari (eller bÄda) :D
Jo, jag sÄg det. Köper hellre en blÄ urtavla o monterar pÄ min gröna Àn lÀgger den summan. Gick en blÄ hÀr pÄ KS för 8000kr för nÄgon dag sedan, jag var andra pÄ bollen. :(
 
  • Like
Reactions: DRW

DRW

Panerai
2-Faktor
Jo, jag sÄg det. Köper hellre en blÄ urtavla o monterar pÄ min gröna Àn lÀgger den summan. Gick en blÄ hÀr pÄ KS för 8000kr för nÄgon dag sedan, jag var andra pÄ bollen. :(
Typiskt att man missade den, 9000 tycker jag Àr en rimlig peng. 17000 not so much.
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Snabb frĂ„ga till expertpanelen. Är sugen pĂ„ en alpinist men vill dĂ„ komplettera med en riktigt rasslig twotone jubilee, liknande kĂ€nsla som det som kommer till SKX. Är det nĂ„gon som har nĂ„got tips? Tack pĂ„ förhand!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

wanstahl

Cartier
Helt klart farligaste trĂ„den. Nu mĂ„ste jag ju köpa en. :meh: Vad sĂ€ger experterna, vĂ€rt att vĂ€nta pĂ„ 2020-varianterna eller nypa en begagnad? Är inne pĂ„ grön alt. Den krĂ€miga vita.

NÄgon som har en uppfattning om nypriset för 2020-slÀppet?
43BC8AE1-B9DB-4FFA-8E93-E07597CBABFD.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Helt klart farligaste trĂ„den. Nu mĂ„ste jag ju köpa en. :meh: Vad sĂ€ger experterna, vĂ€rt att vĂ€nta pĂ„ 2020-varianterna eller nypa en begagnad? Är inne pĂ„ grön alt. Den krĂ€miga vita.

NÄgon som har en uppfattning om nypriset för 2020-slÀppet?
43BC8AE1-B9DB-4FFA-8E93-E07597CBABFD.jpeg
Jag har en till salu, har PMat dig.
Priset stÄr ju dÀr i din bild 75000 yen, enligt valuta.se motsvarar detta i skrivande stund 6532.50kr. LÀgg till Frakt, tull och moms pÄ det.
Den nya har bÀttre urverk och det som skiljer den nya gröna och gamla gröna Àr vÀl texten pÄ urtavlan och datumbubblan. Smaksak. :)
 

wanstahl

Cartier
Jag har en till salu, har PMat dig.
Priset stÄr ju dÀr i din bild 75000 yen, enligt valuta.se motsvarar detta i skrivande stund 6532.50kr. LÀgg till Frakt, tull och moms pÄ det.
Den nya har bÀttre urverk och det som skiljer den nya gröna och gamla gröna Àr vÀl texten pÄ urtavlan och datumbubblan. Smaksak. :)
Haha, tack! Tur att nÄgon av oss kan lÀsa, haha! :D
 

Jonvafan

Omega
Jag har en till salu, har PMat dig.
Priset stÄr ju dÀr i din bild 75000 yen, enligt valuta.se motsvarar detta i skrivande stund 6532.50kr. LÀgg till Frakt, tull och moms pÄ det.
Den nya har bÀttre urverk och det som skiljer den nya gröna och gamla gröna Àr vÀl texten pÄ urtavlan och datumbubblan. Smaksak. :)
Är det inte sĂ„ att de nya alpinisterna ska sĂ€ljas vĂ€rldenöver och inte exklusivt i Japan?
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
HÄrddrar man blir valen med eller utan prospex-xet, bÀttre/kortare gÄngreserv, med eller utan datumbubbla och svart kontra vit fÀrg pÄ bakgrunden pÄ datumet.
Helt klart farligaste trĂ„den. Nu mĂ„ste jag ju köpa en. :meh: Vad sĂ€ger experterna, vĂ€rt att vĂ€nta pĂ„ 2020-varianterna eller nypa en begagnad? Är inne pĂ„ grön alt. Den krĂ€miga vita.

NÄgon som har en uppfattning om nypriset för 2020-slÀppet?
43BC8AE1-B9DB-4FFA-8E93-E07597CBABFD.jpeg

Jag har en till salu, har PMat dig.
Priset stÄr ju dÀr i din bild 75000 yen, enligt valuta.se motsvarar detta i skrivande stund 6532.50kr. LÀgg till Frakt, tull och moms pÄ det.
Den nya har bÀttre urverk och det som skiljer den nya gröna och gamla gröna Àr vÀl texten pÄ urtavlan och datumbubblan. Smaksak. :)
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Precis lÀst in mig lite pÄ nya alpinisterna. Var lite sugen pÄ den svarta men varför, varför mÄste man Äterigen lÀgga röd text pÄ svart bakgrund?? Hela tavlan faller pga detta i mitt tycke... :(
 

wanstahl

Cartier
Kan nog pÄverka lite men jag personligen skulle betala mer för den gamla för att slippa det vita datumhjulet och bubblan vilka jag tycker förstör hela klockan.
Inte ens tĂ€nkt pĂ„ det vita innan du nĂ€mnde det. Är klart snyggare pĂ„ den gamla.

För min del hade den varit perfekt utan vitt datumfönster och ”x”. Hade gĂ€rna sett datumbubblan pĂ„ Sarb017.
 
Topp