• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Är riktigt förtjust i denna.
IMG_20200118_120656.jpg
 

Crispie

Rolex
HallÄ i stugan! :) Glad pÄsk!

Idag kom den levererad till dörren med bud. Dyrare Àn mina tidigare, men nu Àr det dyrt med en ny. Tredje gÄngen gillt? Svar: ja!

5732AA32-BE9C-4BCF-9F03-B86254A9B064.jpeg
060EDF33-8A62-469D-96D7-034C56CF69AC.jpeg


Nu fÄr det banne mig vara nog! :)
Gött! Grattis! Jag har ocksÄ tÀnkt plocka hem en, ny. Det blir min första. Den har stÄtt pÄ listan i massa Är men det har aldrig blivit av. Var hittade du den vad landade slutnotan pÄ om jag fÄr frÄga?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Gött! Grattis! Jag har ocksÄ tÀnkt plocka hem en, ny. Det blir min första. Den har stÄtt pÄ listan i massa Är men det har aldrig blivit av. Var hittade du den vad landade slutnotan pÄ om jag fÄr frÄga?
Åh, det gör du helt rĂ€tt i, Ă€ven om de blivit lite dyra. Men – snart finns det inga nys SARB017 kvar!

Jag har köpt mina frÄn eBay, av handlare med goda omdömen. Tidigare frÄn Japan med tull och moms men nu finns det Àven med lager inom EU (Tyskland)! Detta Àr inte bara bra ur tull/moms-synpunkt utan ger snabbare och framförallt tryggare leverans i dessa tider.

Lite svÄrhittade pÄ eBay men denna har jag köpt ifrÄn:
https://www.ebay.com/itm/263974404388
 

Crispie

Rolex
Åh, det gör du helt rĂ€tt i, Ă€ven om de blivit lite dyra. Men – snart finns det inga nys SARB017 kvar!

Jag har köpt mina frÄn eBay, av handlare med goda omdömen. Tidigare frÄn Japan med tull och moms men nu finns det Àven med lager inom EU (Tyskland)! Detta Àr inte bara bra ur tull/moms-synpunkt utan ger snabbare och framförallt tryggare leverans i dessa tider.

Lite svÄrhittade pÄ eBay men denna har jag köpt ifrÄn:
https://www.ebay.com/itm/263974404388
Fint! Tack för lÀnken. Jag har hittat nÄgra frÄn Japan och Schweiz men dÄ blir det ju tull som du sÀger. Vilket ju Àr sexigt att betala men jag slipper gÀrna.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fint! Tack för lÀnken. Jag har hittat nÄgra frÄn Japan och Schweiz men dÄ blir det ju tull som du sÀger. Vilket ju Àr sexigt att betala men jag slipper gÀrna.
Obs pÄ att vissa sÀljare som anger Schweiz har möjlighet att skicka frÄn inom EU om man frÄgar dem, var sÄ för mig pÄ en annan Seiko en gÄng.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
NÀr Super O-Boyer-lÀnken Àr helt ny. SpÀnnet inte har en enda repa. NÀr man inte ens burit den utomhus. Det Àr en mycket speciell tid. Innan första lilla mÀrket. Vill alltid ha den sÄ!
D123D2E9-26E3-4874-941E-954E8B98BAA3.jpeg
47DE13A0-E50A-4BDC-9DD3-9DFF7BBB5FB0.jpeg

Man kanske skulle gravera in nÄgot pÄ spÀnnet?
 

CalleH

Breitling
HÀr fÄr ni nu lite fler bilder. :)

Monterade pĂ„ en ny Oyst...förlĂ„t, Super O’Boyer! lĂ€nk frĂ„n Strapcode/Miltat. Min tredje, det ocksĂ„. ;)

Nu har jag betalat ca 1100 kr mer för Alpinisten, och ca 300 kr mer för lÀnken, Àn jag gjorde sist. SÄ nu Àr jag förhoppningsvis motiverad att behÄlla dem. Keeper!! :)

E20CC426-CEE3-460C-A7E4-3F775536F1A9.jpeg
7B1C5D40-3BA0-420D-B869-3926EE155CBC.jpeg


(Har inte stÀllt tiden Àn, fÄr klÀmma in bÄde paketöppningar och lÀnkförkortningar nÀr 1-Äringen tillÄter. Tar det snart!)

Verkligen clean!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En underbar klocka som fortfarande Ă€r vĂ€rd sitt pris, om man kan hitta en ny. landar pĂ„ en 5.800-6.000 kanske. Fan, lĂ„ter dyrt nu nĂ€r jag tĂ€nker efter, men kostar det sĂ„ smakar det. ;) ÄndĂ„ billigare Ă€n nya Alpinisten som listar 8.798 kr (hutlöst, Ă€rligt talat) men som sjĂ€lvklart har en del nyare teknologier.
 

DRW

Panerai
2-Faktor
En underbar klocka som fortfarande Ă€r vĂ€rd sitt pris, om man kan hitta en ny. landar pĂ„ en 5.800-6.000 kanske. Fan, lĂ„ter dyrt nu nĂ€r jag tĂ€nker efter, men kostar det sĂ„ smakar det. ;) ÄndĂ„ billigare Ă€n nya Alpinisten som listar 8.798 kr (hutlöst, Ă€rligt talat) men som sjĂ€lvklart har en del nyare teknologier.
Sarb Àr mycket snyggare Àn de nya tycker jag Àven om den vita med guld lockar mig, hÄller med dig om att priset Àr högt för dem, de som gör att jag drar mig frÄn att köpa en.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Sarb Àr mycket snyggare Àn de nya tycker jag Àven om den vita med guld lockar mig, hÄller med dig om att priset Àr högt för dem, de som gör att jag drar mig frÄn att köpa en.
Samma hÀr. Det Àr just den offwhite/cremevita med guld som lockar lite. Ser vÀldigt fin ut och sÄ gjorde TGV en sÄ fin recension av den hÀromsistens. :)
 
  • Like
Reactions: DRW

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Vit med guld? ;)
IMG_20200407_152256.jpg

Sarb Àr mycket snyggare Àn de nya tycker jag Àven om den vita med guld lockar mig, hÄller med dig om att priset Àr högt för dem, de som gör att jag drar mig frÄn att köpa en.

Samma hÀr. Det Àr just den offwhite/cremevita med guld som lockar lite. Ser vÀldigt fin ut och sÄ gjorde TGV en sÄ fin recension av den hÀromsistens. :)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
AvsevÀrt kliv upp i kvalitet mot originalbandet till t.ex Sarb017 men jag föll pladask för kombon med mitt rödbruna lÀder och har bara kört det faktiskt.
Frun, som annars Àr mÄttligt road, kommenterade dock att det gröna lÀdret var mycket snyggt pÄ. En ypperlig anledning att montera det istÀllet;)
Ja! :) Vad gillar du det lyxiga gröna bandet som följer med?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
AvsevÀrt kliv upp i kvalitet mot originalbandet till t.ex Sarb017 men jag föll pladask för kombon med mitt rödbruna lÀder och har bara kört det faktiskt.
Frun, som annars Àr mÄttligt road, kommenterade dock att det gröna lÀdret var mycket snyggt pÄ. En ypperlig anledning att montera det istÀllet;)
Ser ut att vara samma typ av spÀnne som till Presage-modellerna, dÀr man först vÀljer ett hÄl och knÀpper fast och sedan trycker loss med tvÄ knappar, sÄ att sÀga. Du kanske förstÄr vad jag menar. :) Jag har haft flera Presage och gillar det lÄset, tÀnkte höra hur det stÄr sig i jÀmförelse med det?
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
LÄter snarlikt ja. Har aldrig haft nÄgon presage sÄ kan inte hjÀlp till dÀr. Kan ju dock knÀppa nÄgra bilder pÄ spÀnnet.
Ser ut att vara samma typ av spÀnne som till Presage-modellerna, dÀr man först vÀljer ett hÄl och knÀpper fast och sedan trycker loss med tvÄ knappar, sÄ att sÀga. Du kanske förstÄr vad jag menar. :) Jag har haft flera Presage och gillar det lÄset, tÀnkte höra hur det stÄr sig i jÀmförelse med det?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
LÄter snarlikt ja. Har aldrig haft nÄgon presage sÄ kan inte hjÀlp till dÀr. Kan ju dock knÀppa nÄgra bilder pÄ spÀnnet.
Tack. Funderar lite pÄ att bestÀlla bandet separat. Vore galet att köpa en till klocka nu. Har köpt som en galning senaste mÄnaden!
 
Topp