• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

jurassicjay

Cartier
För min del förde den tankarna till railmaster. Vet ju inte om det var den som tÀnktes pÄ dock?!
https://www.uret.se/omega-seamaster...SMwMobKU8Kfm6VBgQtzc7sXyfsKXu6NxoCR7QQAvD_BwE

hÄller med om att den pÄminner lite om railmastern, fast otroligt mycket tjusigare. Jag hade Àrligt valt tictac före railmaster alla dagar. Fast Ä andra sidan Àr den lite för stor för min smak.. 40mm Àr för stort för en sÄdan klocka. Max 39!
 

jurassicjay

Cartier
Mycket grönt hÀr i trÄden. :)
E448D8E7-52E3-424E-B911-859B18B98D78.jpeg

borgaralpinisten!
SkÀmt Äsido sÄ Àr den blÄ riktigt fin..!
Men lite orimligt prissatt kanske? FörstÄr att det Àr begrÀnsad upplaga etc, men specen Àr ju samma som den gröne..
Fast men handen pÄ hjÀrtat hade jag nog bytt min gröna mot en blÄing. BlÄtt och stÄl Àr riktigt fint!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
borgaralpinisten!
SkÀmt Äsido sÄ Àr den blÄ riktigt fin..!
Men lite orimligt prissatt kanske? FörstÄr att det Àr begrÀnsad upplaga etc, men specen Àr ju samma som den gröne..
Fast men handen pÄ hjÀrtat hade jag nog bytt min gröna mot en blÄing. BlÄtt och stÄl Àr riktigt fint!
Tycker de nya ocksÄ Àr orimligt dyra. En del av charmen gÄr förlorad. Vi snackar 8.798 kr liksom!
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Seiko kom antagligen pÄ att de kunde tjÀna mer pengar. :eek::)
Edit: innan nÄgon lÀser sönder inlÀgget. De insÄg nog att de sÄlde ganska hög kvalitet till ett för lÄgt pris.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Seiko kom antagligen pÄ att de kunde tjÀna mer pengar. :eek::)
Edit: innan nÄgon lÀser sönder inlÀgget. De insÄg nog att de sÄlde ganska hög kvalitet till ett för lÄgt pris.
Jo. Trist dock. Roligt nÀr det Àr just mycket för pengarna. Affordable. Attainable osv.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
borgaralpinisten!
SkÀmt Äsido sÄ Àr den blÄ riktigt fin..!
Men lite orimligt prissatt kanske? FörstÄr att det Àr begrÀnsad upplaga etc, men specen Àr ju samma som den gröne..
Fast men handen pÄ hjÀrtat hade jag nog bytt min gröna mot en blÄing. BlÄtt och stÄl Àr riktigt fint!
De kostade ju 600 USD, vilkett absolut inte Àr dyrt. Men pÄ andrahandsmarknaden ligger de i Sverige pÄ 8000-8500kr. PÄ Chrono dyker de upp för ca 15000kr...
 
  • Like
Reactions: DRW
jag har 17.5mm, jag tycker at alpinisten kÀnns jÀtteliten, men Ät andra sidan sÄ har jag burit min Gwg-1000 mudmaster i tvÄ veckor som Àr gigantisk, sÄ det kan ju vara dÀrför?

IMG_3230.JPG
HÄller med MaBr, det ser bra ut! Storlek Àr ett konstigt Àmne, hÀromdagen fick jag samma kommentar frÄn bÄde sambon och polaren "fan vad liten klocka du har" om min 43mm Traser.

Ingen har nÄgonsin kommenterat mina klockor men plötsligt sÀger de samma sak pÄ samma dag.

IMG_20200422_102500.jpg
 

Bergets

Panerai
Sitter precis som en sÄn klocka ska göra tycker jag att det ser ut som. Riktigt tjusigt! :)
tack, jag Àr faktiskt riktigt nöjd med klockan Àn sÄ lÀnge :)

jag hade velat hitta ett sÄdant hÀr band till den :)


HÄller med MaBr, det ser bra ut! Storlek Àr ett konstigt Àmne, hÀromdagen fick jag samma kommentar frÄn bÄde sambon och polaren "fan vad liten klocka du har" om min 43mm Traser.

Ingen har nÄgonsin kommenterat mina klockor men plötsligt sÀger de samma sak pÄ samma dag.

IMG_20200422_102500.jpg

jo, tjejen tyckte med att Alpinisten sÄg sjukt liten ut, (Äterigen sÄ har jag burit en 59.5mm klocka, sÄ en viss kontrast blir det ju ;) ) och sÄ Àr jag ju över 2m lÄng, vet inte ifall det bidrar
 
@Bergets Àr nog sÄ att de flesta ointresserade tycker att klockor ska vara större Àn vad vi tycker. Polaren som kommenterade min "lilla" 43mm Àr en gosse pÄ 75kg som rockar en 50mm garmin smartwatch och tycker storleken Àr "frÀck".

Ont: missat 3st beggade sarb017 senaste veckan sÄ har nÄgon en i fint skick fÄr ni gÀrna hojta till!
 

Ostberg

Omega
Efter att ha testat den nya Alpinisten (köpte pÄ klockmagasinets Seiko-rea) och skickat tillbaka den sÄ har jag nu blivit med Sarb017!

Som ny Àgare tror man ju att rotorn ska ramla ut vilken sekund som helst. Men det har vÀl sin charm och i övrigt en vÀldigt trevlig klocka som jag spanat pÄ lÀnge!

Nu ska jag bara skaffa ett sjysst band till den.
20200429_114429.jpg 20200429_115326.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar pÄ den nya svarta alpinisten pÄ lÀnk. Ni som har en fÄr gÀrna skriva vad ni tycker om den :)
 

Schantzer

Omega
2-Faktor
Funderar pÄ den nya svarta alpinisten pÄ lÀnk. Ni som har en fÄr gÀrna skriva vad ni tycker om den :)

Har den inte men har testat den och det Àr jÀttebra om man kommer över datumbubblan.... Jag gillar verkligen den svarta tavlan och pÄ lÀnk Àr den kanon, men datumbubblan...
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Efter att Alpinisten lĂ€nge gĂ€ckat mig – grönt Ă€r en fĂ€rg jag uppskattar, men guld Ă€r inte riktigt min grej – spontanbudade jag hem en. Precis som med mĂ„nga andra klockor Ă€r det tvivelsutan en som behövs upplevas i verkligheten. Att originalbandet Ă€r uselt Ă€r sen gammalt; att den funkar med mĂ„nga olika fĂ€rger och stilar Ă€r överraskande. Emellertid kör jag för tillfĂ€llet tĂ€mligen konservativt.
8A90F9A3-1686-443B-A519-996E3F4A4833.jpeg
 
Topp