• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Clemons

Rolex
2-Faktor
Mycket imponerad av den hÀr som kom idag

9EA112E2-7FDC-469B-8ED3-37A9B7EAE65B.jpeg

HÄller med, vilken jÀdra finish för det priset!

IMG_7319.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
FörstÄr sjÀlv inte hur det har gÄtt till, men har Àgt den hÀr i typ 4 Är utan att posta i den hÀr trÄden!
SÄ hÀr kommer den i sommaroutfit :)
IMG_20200701_163841.jpg

(trodde aldrig att det skulle flyga med orange gummi, men det gör det)
Skandal pÄ öppen gata! DÀr Àr ju hÀr vi Alpie-torskar samlas! Jag Àr inne pÄ min tredje, den som ska vara keepern. (Ska vara ... törs inte lova)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har tightat till kronan till kompassringen med nÄgra varv tandtrÄd. HjÀlper, men Àr inte perfekt. Den rör sig lite ÀndÄ vid dagligt bruk, och Àr sjÀlvklart inte helt linjerad.

Ska försöka en stund till. Jag vill inte sÀlja pÄ grund av detta. Har snart inga klockor kvar. Nu fÄr denna ta och hia sig!

24865536-232F-48DB-A4A6-63B6976ACDFF.jpeg
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Försöker klura ut hur kompassen fungerar. Finns det nÄgon bra guide? Manualen som följer med behandlar inte ens 6R35 urverket och kan inte hitta nÄgon information om kompassen.

GĂ€ller en SPB117J1
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Bra och bra. Du kan t.ex kolla denna:
Och sÄ förstÄr man att kompassringen egentligen Àr överflödig- rÀcker med visarna :) Men de Àr ju hÀrligt "Alpinistiska"
 

Jonvafan

Omega
Försöker klura ut hur kompassen fungerar. Finns det nÄgon bra guide? Manualen som följer med behandlar inte ens 6R35 urverket och kan inte hitta nÄgon information om kompassen.

GĂ€ller en SPB117J1
Det Àr vÀl bara en gimmick. Om man har timvisaren mot solen sÄ har du syd (pÄ norra halvklotet) mitt mellan timvisaren och kl 12. Det gÄr att göra med vilken klocka som helst. NÄgon som har en annan uppfattning?
 

Jonvafan

Omega
Har tightat till kronan till kompassringen med nÄgra varv tandtrÄd. HjÀlper, men Àr inte perfekt. Den rör sig lite ÀndÄ vid dagligt bruk, och Àr sjÀlvklart inte helt linjerad.

Ska försöka en stund till. Jag vill inte sÀlja pÄ grund av detta. Har snart inga klockor kvar. Nu fÄr denna ta och hia sig!

24865536-232F-48DB-A4A6-63B6976ACDFF.jpeg
JassÄ den ryker ÀndÄ? ;)
 

Jonvafan

Omega
Haha vafan. ;) Ja :( Jag Àr för knÀpp för denna hobby. SÀljer sÄ snart jag kÀnner för att inte anvÀnda den för att en kompassring inte Àr linjerad (spela roll liksom?).
Haha ja men full förstÄelse ÀndÄ. Det kan tyckas att folk Àr petiga med alla möjliga detaljer men man kan ju faktiskt vara petig nÀr det finns sÄ mycket roligt dÀr ute. Seiko ska ha en kÀnga ocksÄ för att de slÀpper igenom dumfel och det Àr inte bara pÄ Alpinisten. Ibland ser man dykare i deras egna sÀljbilder pÄ nÀtet som inte linjerar med minutmarkeringarna. (eller om det Àr handlarnas eller generalagentens bilder)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Haha ja men full förstÄelse ÀndÄ. Det kan tyckas att folk Àr petiga med alla möjliga detaljer men man kan ju faktiskt vara petig nÀr det finns sÄ mycket roligt dÀr ute. Seiko ska ha en kÀnga ocksÄ för att de slÀpper igenom dumfel och det Àr inte bara pÄ Alpinisten. Ibland ser man dykare i deras egna sÀljbilder pÄ nÀtet som inte linjerar med minutmarkeringarna. (eller om det Àr handlarnas eller generalagentens bilder)
Sant. GÀller Àven deras egna produktbilder ibland. Som för övrigt ofta Àr pinsamt trÄkiga.

Det verkar finnas mÄnga som kan bortse frÄn linjeringsproblemen vid dagligt bruk och dÄ Àr det bÀttre Àn de fÄr anvÀnda klockorna. Jag har jÀttesvÄrt för att inte se det hela tiden.
 
Topp