• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
DSC_2197.jpg
Ett vaderat band i vintagestil frÄn Watchgecko. Satte upp lite hemmastudio för att roa mig i isoleringen. Blev nöjd med bilden, detta Àr inte en klocka man sÀljer!
Nej, kanske inte. Jag försöker verkligen, men sen ser jag att kompassringen Àr olinjerad. Varför ens störa sig pÄ en sÄn detalj? Jag vet inte. Tavlan Àr ju magisk och klockan i sig riktigt bra, snugg pÄ perfekt storlek för mig ocksÄ.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Nej, kanske inte. Jag försöker verkligen, men sen ser jag att kompassringen Àr olinjerad. Varför ens störa sig pÄ en sÄn detalj? Jag vet inte. Tavlan Àr ju magisk och klockan i sig riktigt bra, snugg pÄ perfekt storlek för mig ocksÄ.

Jag mÀrkte inte att min var olinjerad förrÀn jag lÀste dina poster om det :angel:

SÄlde min för nÄgra mÄnader sedan. SÄna hÀr bilder gör att jag Ängrar mig! Det blir till att öppna plÄnboken tror jag. Första gÄngen jag Ängrar en försÀljning. :banghead:

SÄlde min nyss, fÄr se om Ängern kommer krypande :bag:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag mÀrkte inte att min var olinjerad förrÀn jag lÀste dina poster om det :angel:
FörlÄt! Speciellt om det var det som fick sÀljbÀgaren att tippa över.
SÄlde min nyss, fÄr se om Ängern kommer krypande :bag:
Det kan den göra. Blir sÄ lÀtt dÄ att glömma varför man sÄlde och bara minnas hur fin den var.
 

rgladh

Omega
Var vÀldigt nÀra pÄ att köpa en i dagarna, men lade band pÄ mig sjÀlv och gick hem och tÀnkte lite. Fortfarande inte gÄtt tillbaka och köpt den. Vet inte varför, kanske lite stor för mina smala handleder eller?
C4903A66-21C5-4D8D-B824-62A8F5996589.jpeg
Tycker det ser fint ut, Àven om det Àr just storleken, mer specifikt höjden pÄ klockan, som ibland gör att jag tröttnar lite pÄ min Alpinist.
 

JensBenO

Omega
Tycker det ser fint ut, Àven om det Àr just storleken, mer specifikt höjden pÄ klockan, som ibland gör att jag tröttnar lite pÄ min Alpinist.
Ska nog försöka hitta en ur förra generationen, tÀnker att nÄgon mm kan göra skillnad för intrycket. Höjden reagerade jag inte pÄ nÀr jag var dÀr, men det ska jag tÀnka pÄ nÀsta gÄng! Tack.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Var vÀldigt nÀra pÄ att köpa en i dagarna, men lade band pÄ mig sjÀlv och gick hem och tÀnkte lite. Fortfarande inte gÄtt tillbaka och köpt den. Vet inte varför, kanske lite stor för mina smala handleder eller?
C4903A66-21C5-4D8D-B824-62A8F5996589.jpeg

Tycker inte alls att den ser för stor ut pÄ dig. Kan dock hÄlla med om att Alpinisten Àr lite av en tjockis, tÀnkte inte pÄ det sÄ mycket innan jag började anvÀnda lite tunnare klockor.
 

rgladh

Omega
Ska nog försöka hitta en ur förra generationen, tÀnker att nÄgon mm kan göra skillnad för intrycket. Höjden reagerade jag inte pÄ nÀr jag var dÀr, men det ska jag tÀnka pÄ nÀsta gÄng! Tack.
Ska tillÀggas att jag har den gamla. Jag har dock provat bÄda och inte mÀrkt nÄgon nÀmnvÀrd skillnad mellan dem.
 

Kanagawa

Omega
Vilken tur att sommargummit som bestÀlldes i mitten av april damp ner i brevlÄdan lagom till sista helgen pÄ semmen i alla fall! :rolleyes:
(Cred till Barton som degade tillbaka pengarna utan att det vare sig var deras fel eller att jag bad om det).

Tycker det funkar bra. Men föredrar fortfarande lÀderstrÄnk pÄ alpien, högsommar som höst/vinter.
DSC_0778.JPG
DSC_0795.JPG
DSC_0794.JPG
 

danko

Omega
Jag har alltid haft ett förvirrat förhÄllande med min alpinist. PÄ morgonen vill jag sÀlja den, pÄ eftermiddagen inte kan tÀnka mig leva utan den hahaha. Alpinist har definitivt nÄgot speciellt man inte kan peka pÄ direkt! :D:D:D
20200804_194845.jpg
 

kapahoo

Omega
Ang. band som ser ut ung som original: Jag hade ett Hirsch Duke men det föll isÀr ganska snabbt, köpte ett Grand Duke men gillade inte sömmarna. Gick dÄ pÄ ett lite billigare frÄn Barton ("Alligator Grain" i "Coffee Brown") och det har varit klart bÀttre Àn vad Duke var. Man ser och kÀnner ingen skillnad. Bara ett tips.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Intressant! Tack för tipset. Ska kollas. SÀljs det i Sverige?
Edit: ser ju uppenbart lovande ut
https://www.bartonwatchbands.com/products/coffee-brown-alligator-grain-leather?variant=19225424592950&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google Shopping&currency=USD&gclid=Cj0KCQjwv7L6BRDxARIsAGj-34omBp_V7CQ0a0eL_qcsaf0zP_e9DTD9I04txxVQW7dffLUM1OjE-isaApp6EALw_wcB
Ang. band som ser ut ung som original: Jag hade ett Hirsch Duke men det föll isÀr ganska snabbt, köpte ett Grand Duke men gillade inte sömmarna. Gick dÄ pÄ ett lite billigare frÄn Barton ("Alligator Grain" i "Coffee Brown") och det har varit klart bÀttre Àn vad Duke var. Man ser och kÀnner ingen skillnad. Bara ett tips.
 
Topp