• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Dancander

Omega
Efter 3 Ă„r tog man Ă€ntligen sitt sunda förnuft till att bestĂ€lla en ordentlig lĂ€nk. Är som nyförĂ€lskad igen! :happyhappy:
 

Bilagor

  • 20201007_180613.jpg
    20201007_180613.jpg
    274 KB · Visningar: 29
Det finns en klocka som Àr stÀndigt Äterkommande i mina tanker. Det stör mig lite. Jag har inte behov av den dÄ jag har andra klockor som fyller samma funktion.... jag vet inte ens om jag tycker den Àr supersnygg... lik vÀl vÀcker den nÄgot magiskt ha-begÀr varje gÄng jag ser den pÄ bild.

Klockan i frÄga Àr en Seiko Alpinist SARB017:
atyqarem.jpg


Ett sÀtt att lösa problemet Àr ju att köpa den, men jag försöker förnya min "samling" lite och lÄta kvalitet gÄ före kvantitet och att spontanköpa en ny, lite billigare, klocka pÄ grund av en underlig kÀnsla Àr vÀl inte riktigt rÀtt vÀg att gÄ?!

NĂ„gon som lider av liknande problem?
Men den Ă€r/var unik i sitt slag. Ägde och sĂ„lde en och har haft lite Ă„ngest sedan dess. SĂ„ pass att jag köpte den nya varianten med gubbdatum. Det finns Ă€ndĂ„ fĂ„ saker som slĂ„r en Alpinist i alperna!
IMG_5928.jpg
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Jag med. Var lÀnge sen. Aldrig haft den pÄ min nuvarande Alpinist. Den sÄ kallade Alpinist IV.

TrÄkigt bara med L2L-förlÀngningen som blir frÄn Miltats ÀndlÀnkar. Drabbar i alla fall mig lite granna.
Du kan ju köpa original pĂ„ klockmagasinet, dĂ„ slipper du l2l förlĂ€ngning 😉
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Du kan ju köpa original pĂ„ klockmagasinet, dĂ„ slipper du l2l förlĂ€ngning 😉
Men den lÀnken Àr ju inte lika bra. Eller Àr den bra? :(

StÀmplat lÄs med pin & collar och sÄna grejer? Jag köpte MiltatlÀnken för att jag haft sen tidigare och gillar den. Ska jag byta?
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Men den lÀnken Àr ju inte lika bra. Eller Àr den bra? :(

StÀmplat lÄs med pin & collar och sÄna grejer? Jag köpte MiltatlÀnken för att jag haft sen tidigare och gillar den. Ska jag byta?
Det kan jag Àrligt talat inte svara pÄ, det finns ju ett par recensioner pÄ tuben.
Iofs sÄ Àr ju alpinisten liten sÄ lite förlÀngning Àr inte det vÀrsta som finns i vÀrlden.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ser perfekt ut den hÀr gÄngen! Nu fÄr du lÄsa kompasskronan med en svetsloppa eller vad det nu var du planerade förra gÄngen :D
Det var vÀl nÄt sorts lim jag hade tÀnkt mig. :) Men ja, det vore faktiskt skönt om det gick att ordna. Den rör ju sig lite vid anvÀndning, som pÄ alla alpinister.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Muppar sig med bilderna. Har försökt redigera men tappar markören i rutan och sen gÄr det inte att göra nÄgot.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Det Àr ju inte utan att man blir sugen pÄ en Seiko Alpinist Mountain Glacier Limited Edition 2020!
LÀr sÀljas pÄ andrahandsmarknaden för minst 13-15kkr. Den som vill göra nÄgon tusenlapp kan passa pÄ att köpa en.
Fattar för övrigt inte varför man överhuvudtaget slÀpper en ny limited edition?! Den blÄa slÀpptes i en utgÄva om 1959 stycken eftersom alpinisten fyllde 60 Är och introducerades Är 1959. Men varför slÀpps nu denna?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
LÀr sÀljas pÄ andrahandsmarknaden för minst 13-15kkr. Den som vill göra nÄgon tusenlapp kan passa pÄ att köpa en.
Fattar för övrigt inte varför man överhuvudtaget slÀpper en ny limited edition?! Den blÄa slÀpptes i en utgÄva om 1959 stycken eftersom alpinisten fyllde 60 Är och introducerades Är 1959. Men varför slÀpps nu denna?
Inte lÀst nÄgot om det Àn, men finns sÀkert nÄgon (tunn?) anledning. Seiko gillar limited editions. ;)
 
Topp