• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

skurtbert

Omega
Det finns en klocka som Àr stÀndigt Äterkommande i mina tanker. Det stör mig lite. Jag har inte behov av den dÄ jag har andra klockor som fyller samma funktion.... jag vet inte ens om jag tycker den Àr supersnygg... lik vÀl vÀcker den nÄgot magiskt ha-begÀr varje gÄng jag ser den pÄ bild.

Klockan i frÄga Àr en Seiko Alpinist SARB017:
atyqarem.jpg


Ett sÀtt att lösa problemet Àr ju att köpa den, men jag försöker förnya min "samling" lite och lÄta kvalitet gÄ före kvantitet och att spontanköpa en ny, lite billigare, klocka pÄ grund av en underlig kÀnsla Àr vÀl inte riktigt rÀtt vÀg att gÄ?!

NĂ„gon som lider av liknande problem?
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Det finns en klocka som Àr stÀndigt Äterkommande i mina tanker. Det stör mig lite. Jag har inte behov av den dÄ jag har andra klockor som fyller samma funktion.... jag vet inte ens om jag tycker den Àr supersnygg... lik vÀl vÀcker den nÄgot magiskt ha-begÀr varje gÄng jag ser den pÄ bild.

Klockan i frÄga Àr en Seiko Alpinist SARB017:
atyqarem.jpg


Ett sÀtt att lösa problemet Àr ju att köpa den, men jag försöker förnya min "samling" lite och lÄta kvalitet gÄ före kvantitet och att spontanköpa en ny, lite billigare, klocka pÄ grund av en underlig kÀnsla Àr vÀl inte riktigt rÀtt vÀg att gÄ?!

NĂ„gon som lider av liknande problem?

Ser du till pris sÄ Àr den ju relativt billig, kvalitén dÀremot Àr det nog inget fel pÄ :)

Har personligen ingen stor klockbudget men köper det jag vill ha oavsett pris (sÄlÀnge det Àr inom ramarna)

Slutsats, köp o njut! :)
 

Smulan

Rolex
Det finns en klocka som Àr stÀndigt Äterkommande i mina tanker. Det stör mig lite. Jag har inte behov av den dÄ jag har andra klockor som fyller samma funktion.... jag vet inte ens om jag tycker den Àr supersnygg... lik vÀl vÀcker den nÄgot magiskt ha-begÀr varje gÄng jag ser den pÄ bild.

Klockan i frÄga Àr en Seiko Alpinist SARB017:
atyqarem.jpg


Ett sÀtt att lösa problemet Àr ju att köpa den, men jag försöker förnya min "samling" lite och lÄta kvalitet gÄ före kvantitet och att spontanköpa en ny, lite billigare, klocka pÄ grund av en underlig kÀnsla Àr vÀl inte riktigt rÀtt vÀg att gÄ?!

NĂ„gon som lider av liknande problem?

Samma problem hÀr se det tycks ju vara ett vanligt fenomen. :)
Snygg band pÄ bilden ocksÄ!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
FĂ„ det ur ditt system.
Köp den, om du tröttnar efter 2 veckor kan du flippa den och ta ev. förlust. Om det visar sig att du verkligen Àlskar den Àr det ju bara att behÄlla :)
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Samma hÀr med denna klocka. Tror det kommer bli min nÀsta klocka nu nÀr löning kommer :) hÄll gÀrna uppdaterat om det blir köp eller ej :)
 

skurtbert

Omega
Ser du till pris sÄ Àr den ju relativt billig, kvalitén dÀremot Àr det nog inget fel pÄ :)

Har personligen ingen stor klockbudget men köper det jag vill ha oavsett pris (sÄlÀnge det Àr inom ramarna)

Slutsats, köp o njut! :)
Ha ha, ja den Àr ju rÀtt billig, men jag försöker att inte köpa saker bara för att jag vill ha dem, har precis sÄlt 12 klockor för att jag inte gav dem tillrÀckligt mycket tid pÄ armen!
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Varför avyttrade du den?
Har 18,5 i omkrets pÄ handleden och upplevde den som lite liten, kanske sÄ var jag osÀker i min manlighet:)

Som bonus sÄ led jag av vÀrsta flipparsjukan, nu Àr jag pÄ bÀttringsvÀgen.

Kvalitén pÄ den överstiger priset.
Idag hade jag köpt den pÄ lÀnk, lÀdret som medföljer Àr riktigt uselt.
@skallagrimson Du köpte vÀl din Alpinist med lÀnk?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Överanalysera inte, köp och om du inte gillar den sĂ„ Ă€r den lĂ€ttsĂ„ld för i princip det du köpte den för. Det Ă€r ju inte direkt sĂ„ att du ska köpa en Omega eller Breitling till listpris sĂ„ jag ser inte problemet, kör bara!
 
Har 18,5 i omkrets pÄ handleden och upplevde den som lite liten, kanske sÄ var jag osÀker i min manlighet:)

Som bonus sÄ led jag av vÀrsta flipparsjukan, nu Àr jag pÄ bÀttringsvÀgen.

Kvalitén pÄ den överstiger priset.
Idag hade jag köpt den pÄ lÀnk, lÀdret som medföljer Àr riktigt uselt.
@skallagrimson Du köpte vÀl din Alpinist med lÀnk?

Japp, köpte lÀnk via seiyajapan, typ 1500 med tull och moms. LÀnken Àr inte vÀrd det priset och Alpinisten gör sig bÀst pÄ lÀder iaf.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Japp, köpte lÀnk via seiyajapan, typ 1500 med tull och moms. LÀnken Àr inte vÀrd det priset och Alpinisten gör sig bÀst pÄ lÀder iaf.
Och jag tycker den fungerar bra pÄ lÀnken. LÀnken Àr skön, ok, Àven om lÄset kanske inte direkt gifter sig med helheten. Jag kommer inte ihÄg vad jag gav totalt, men sÀg drygt 3500 för lÀnk och klocka. Klart prisvÀrt.
 

Case

Panerai
image.jpg


Jag köpte @Spincini 's . Kommer inte att sÀlja nÄgonsin.
Funderat pÄ lÀnk, men den Àr lika tunn som Sarb033'ans, sÄ Àr du van vid rejÀla, tunga lÀnkar tror jag inte du kommer gilla den. SjÀlv vill jag ha ett cognagsfÀrgat strutslÀderband av bÀsta kvalité till min. Nu sitter den pÄ en fake ödla som ocksÄ passar bra.

Köp, vill du inte ha kvar den Àr den lÀtt st sÀlja.
 

Case

Panerai
Egenligen vill du ha den hÀr, men det visste du inte Ànnu, hehe. Det Àr ju det som finns under huven som rÀknas, inte sant. :p

8F56, HAQ, evighetskalender och GMT. Helt i titan, bra storlek. Har dock inte den fantastiska gröna sunburst-tavlan med guldindex förstÄs.

image.jpg
 
Topp