• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sarpaneva watches, vad tycker ni?

...snubblade över detta finska märke och vet ingenting om det, någon som vet, har klämt på dom? Priser osv+...

http://www.sarpanevawatches.com


supernova2.jpg


supernova1.jpg



MB&F Moonmachine by Stephan Sarapenva...

mbf_moonmachine_watch_by_stephan_sarpaneva_govgt.jpg


99881754.jpg


korona_k3_harvest_moon_02.jpg
 

Sten

Cartier
Som finländare har jag inte ens hört talas om nämnda märke :roll: Fulare klockor får man ju verkligen leta efter... :mrgreen:
 

Charles_

Rolex
vonhall skrev:
Gav kanske inga vill ha vibbar! Men kul att det dyker upp lite nya märken då och då!
Sarpaneva har varit verksam i över 10 år nu så han är inte superny. Jag gillar hans klockor, men framförallt sammarbetet med MB&F och deras HM4 Moonmachine:

FCEBC143-6EB0-4BAF-868B-7F1207614761-2343-000001453ACE5D75.jpg


Månfasen ska för övrigt se ut som Sarpaneva själv (till höger):

image004-17.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Lite hatkärlek ändå :)

Gissar dock att de är prissatta som en Patek...... :(
 

Hillarn

Omega
2-Faktor
Någon på forumet som äger en Sarpaneva? Kul om någon har något skoj att berätta. Har fastnat för dessa klockor totalt när jag kollar på bilder på olika modeller.
 

Olaa

Cartier
Någon på forumet som äger en Sarpaneva? Kul om någon har något skoj att berätta. Har fastnat för dessa klockor totalt när jag kollar på bilder på olika modeller.
Jag hade en "snik" variant för några år sedan. Kul klocka som fick lämna för ngn vintageklocka. Som kuriosa så kontaktade jag honom för att kolla pris på tavelvariant och han svarade direkt och var intresserad av mina funderingar om klockan osv,,min upplevelse var positivt och äkta bemötande utöver det vanliga!
3 009.jpg
 

Hillarn

Omega
2-Faktor
Jag hade en "snik" variant för några år sedan. Kul klocka som fick lämna för ngn vintageklocka. Som kuriosa så kontaktade jag honom för att kolla pris på tavelvariant och han svarade direkt och var intresserad av mina funderingar om klockan osv,,min upplevelse var positivt och äkta bemötande utöver det vanliga!
3 009.jpg

Kul! Försöker googla på S.U.F men min finska är för krasslig och tålamodet för dåligt. Är det ett tidigare Sarpaneva märke? Vad får man ge för en sådan ungefär?
 
Topp