• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sbcm023 glas?!

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Är relativt ny här! Bor i Stockholm och har haft ett intresse för klockor i cirka 6-7 år. Har samlat på mig en mindre mängd klockor genom åren och har hittat en riktigt trevlig klocka. Har små handleder ca 15-16cm så Seiko SBCM023 passar bra!

Nu till frågan. Är det någon som vet var det går att få tag på ett safirglas till denna klocka? Glaset mäter (enligt seiko) 29mm X 2,9mm. Har varit i kontakt med lite olika tillverkare men priset för ett special tillverkat safirglas ligger på cirka 2500kr.....

Spelar ingen större roll om det är platt eller kupat glas. Har inte varit i kontakt med någon urmakare här i Stockholm då jag misstänker att risken är relativt liten att de skulle ha ett som passar! Det bästa jag har hittat hittills är ett 29x2,5mm men kommer då troligen att ligga under dykarringen.....

Finns även denna: https://crystaltimes.net/shop/all/seiko-5-sport/ct034/ men enligt seiko är glaset fasat så det ligger under dykar ringen, har dock svårt att tro detta med tanke på skx007 samt skx013 glasen är utformade.

Är det någon som har tips på sida/urmakare/glas eller liknande som skulle kunna lösa detta? Vore väldigt tacksam för tips!
 
Topp