• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SBGR073 - någon som vet mer?

Phileas Fogg

Cartier
Har sprungit på en GS SBGR073 som jag blev rejält förtjust i när jag provade den på handleden. Perfekt stl. med sina 37mm, fin finish på caset och vad som verkar vara ett pålitligt verk med 72h gångreserv.

Försökte hitta lite mer info på nätet om den här reffen men inte hittat mkt mer än specifikationerna. Någon som vet mer? Förstår det som att den endast sålts i Japan. Lansering runt 2013-2014? Någon som vet hur länge den producerades? Jag är ny på GS så otroligt tacksam för all info och input som kan fås!

Har någon tips på en annan Seikoref på 37mm som är värd att fundera på tas de också emot tacksamt!

IMG_1563.JPG

IMG_1562.JPG
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Nuvarande automater med ~37mm case här:
http://www.grand-seiko.jp/collections/filter/caliber:9S65/size:less_than_39mm

Sedan maj i år så står det bara GS Grand Seiko klockan 12 och SEIKO har försvunnit från tavlorna. Den blå verkar inte finnas med nya tavlan. Mycket bra klocka med 9S65 verket. Titta på SBGR001 och löpande. Tidigare hade de 9S55 verket med sämre power reserve och inga MEMS delar i verket bl.a. Plus att de äldre inte hade glasbaksida.
 

Phileas Fogg

Cartier
Tack för snabbt svar!

Yes, har kollat på nuvarande modeller och det var just den blå tavlan jag föll för, synd att de inte har någon blå i produktion för tillfället.

Har inte lyckats hitta några andra SBGR073 begagnade, -051 och -053 finns en del dock. Har du (eller någon annan) någon uppfattning om riktpris på en -073 fullset från 2014 i bra skick, är det typ samma som de två ovannämnda?
Sista frågan :) Kan man räkna med runt fem års serviceintervall på ett 9S65-verk i normalfall?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack för snabbt svar!

Yes, har kollat på nuvarande modeller och det var just den blå tavlan jag föll för, synd att de inte har någon blå i produktion för tillfället.

Har inte lyckats hitta några andra SBGR073 begagnade, -051 och -053 finns en del dock. Har du (eller någon annan) någon uppfattning om riktpris på en -073 fullset från 2014 i bra skick, är det typ samma som de två ovannämnda?
Sista frågan :) Kan man räkna med runt fem års serviceintervall på ett 9S65-verk i normalfall?
Du har ju sbgx265, tidigare 065 som har 9f62 verket, 37mm och riktigt trevlig blå :) Förutom batteribyte har du ca 50år service intervaller...
 
Topp