• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scam på Tradera? Stulna bilder och text från min annons

naggge

Panerai
Tänkte bara varna övriga om en ny säljare på tradera som har snott bilder och text från min annons.
Säljaren heter Luxury_Lyx och säljer ett gäng klockor på Tradera (med noll omdömen såklart).
Har provat att söka med bilder från några av hans andra annonsen på google bildsök men hittar inga kopplingar till att han har snott fler annonser.

Jag har alltså inget med denna annons att göra och har anmält säljaren på Tradera. Har dock inte fått något svar från Tradera än så jag uppskattar om fler anmäler.

Här är annonsen på Tradera:
http://www.tradera.com/cartier-santos-i ... _177447859

Och är är annonsen på klocksnack:
viewtopic.php?f=4&t=4640
 
naggge skrev:
Tänkte bara varna övriga om en ny säljare på tradera som har snott bilder och text från min annons.
Säljaren heter Luxury_Lyx och säljer ett gäng klockor på Tradera (med noll omdömen såklart).
Har provat att söka med bilder från några av hans andra annonsen på google bildsök men hittar inga kopplingar till att han har snott fler annonser.

Jag har alltså inget med denna annons att göra och har anmält säljaren på Tradera. Har dock inte fått något svar från Tradera än så jag uppskattar om fler anmäler.

Här är annonsen på Tradera:
http://www.tradera.com/cartier-santos-i ... _177447859

Och är är annonsen på klocksnack:
viewtopic.php?f=4&t=4640

Fan va less man blir på dessa lallare!
Bra att du anmält!

MVH
Anders P
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fyfan vilken jävla snubbe alltså... Hans hemsida är ju av ren kvalitet..... Fan t.o.m gamla TTT var vackrare.
 

max

Dancing Queen
Hittade bratten på blocket: http://www.blocket.se/goteborg/Breitling_Avenger_Seawolf_Titan_45603353.htm?ca=11&w=3&last=1
Tradera: http://www.tradera.com/breitling-avenger-seawolf-titan-auktion_190110_177476864

Edit: slängde in fel länk :)
Här kommer en screenshot också
bratte.jpg
 

naggge

Panerai
BluesmanV8 skrev:
JakobZ skrev:
Fyfan vilken jävla snubbe alltså... Hans hemsida är ju av ren kvalitet..... Fan t.o.m gamla TTT var vackrare.
Vi får väl sätta copyrightmärke över bilderna.
Hur är det i väntans tider, Jakob?

Har tänkt på detta innan. Dock är det inte så svårt för någon att klippa bort vattenstämpeln såvida jag inte lägger den över själva motivet och det känns ju inte så hett..

Å andra sidan är det väl lata jävlar som snor bilder och försöker sko sig på att scamma folk så de orkar väl inte klippa i bilder som de vill sno.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor

easy rider

Brüno
2-Faktor
Haha. Jävla pajas. Till och med dåligt utförd stöld av bilder. En seriös sida borde ju rimligen köra med samma typer av produktbilder. Begåvningsreserv...
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Man blir illamående av det här... Förundrar att det finns så många bedragare på Tradera...

Jävla svin...
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Det på hemsidan uppgivna telefonnumret, 0722683006, finns inte på hitta.se. luxurylyx.com är baserat på Irland och har kopplingar till flera länder, bl.a. Bermuda.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har kikat på vattenmärkningsfunktion.
Det finns, men det är en invecklad modifikation (för användarna att använda då...), och det innebär att kvaliteten kommer tummas på.

Vet inte om det är en bra idé att implementera. Jag rekommenderar tills vidare att ni vattenmärker bilder själv.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Att man ens lägger ned tid och energi på att skapa ett "riktigt" bolag för att sedan ägna sig åt lurendrejeri?!
 

max

Dancing Queen
På nätet finns denna tjänst för att vattenmärka bilder: http://picmarkr.com/

Stal KS-loggan och gjorde två mindre för att kunna använda som vattenstämplar så länge, @daviden du får såklart ta dem eller göra egna och publicera för användning, men här kommer två temporära iaf. Bara att ladda ner och välja "image" som vattenstämpel på sidan ovan:
KS_logga_svart.png

KS_logga_trans.png


KS_vatten.jpg
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Riktigt illa, man blir så trött....Folk har ingen heder.

Vore det inte en god idé att alla bilder som laddas upp här på KS får märkningen automatiskt för
att undvika framtida bildstölder?
Sedan får någon annan svara för den tekniska biten samt om idén är genomförbar.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Wollen skrev:
Riktigt illa, man blir så trött....Folk har ingen heder.

Vore det inte en god idé att alla bilder som laddas upp här på KS får märkningen automatiskt för
att undvika framtida bildstölder?
Sedan får någon annan svara för den tekniska biten samt om idén är genomförbar.
Den är. Dock kommer den skapa ännu en tröskel i användarvänlighet.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Läser man på sajten ser man att språket varierar en hel del. Klippt och klistrat från andra sajter?

http://www.luxurylyx.com/Klockkunskap.html

Här har man lagt ned tid på formuleringarna ;)

"Klockan leverans med våra (Luxury Lyx) 3-6 eller 1 år garanti
Alla begagnade märke klockor köpte från kändes auktioner.
Läsa alla informationen på Begagnade klockor innan köp."

"Luxury Lyx är en av världstörsta Internetbaserade klockbutiker"
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
BluesmanV8 skrev:
JakobZ skrev:
Fyfan vilken jävla snubbe alltså... Hans hemsida är ju av ren kvalitet..... Fan t.o.m gamla TTT var vackrare.
Vi får väl sätta copyrightmärke över bilderna.
Hur är det i väntans tider, Jakob?

Haha jofan, det är segt. Är på jobbet till ca 1830 och sen blir det att hämta. Paketet kom fram 10:15 imorse! :mrgreen:
 

Jober

Omega
Fan vilka människor det finns! Blir riktigt trött! :twisted:

Samtliga klockor finns att hitta på blocket.... inte äns ändrat texten...
 
JakobZ skrev:
BluesmanV8 skrev:
JakobZ skrev:
Fyfan vilken jävla snubbe alltså... Hans hemsida är ju av ren kvalitet..... Fan t.o.m gamla TTT var vackrare.
Vi får väl sätta copyrightmärke över bilderna.
Hur är det i väntans tider, Jakob?

Haha jofan, det är segt. Är på jobbet till ca 1830 och sen blir det att hämta. Paketet kom fram 10:15 imorse! :mrgreen:

Bara så du vet.... 2 timmar kvar :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Scammas på rätt hårt på Tradera, kan däremot påstå att dessa lirare upptäcks relativt snabbt av klockomaner som är ute och smurfar på auktionssidorna.
 

Jober

Omega
max skrev:

Jag va bara tvungen att skicka en fråga... Så skickade och frågade när det var utfört en service senast...
Fick då svar att den var nyservad.... Varpå jag skickade och frågade vart någonstans...
Någon som kan gissa vad jag fick för svar... :D
 
Topp