• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Schaumburg Aquamatic II - SÅLD, SÅLD, SÅLD!

mouqvist

Rolex
Schaumburg Aquamatic II
Vattentät till 2000m!
Stort plus är att den byggs på beställning och kontrolleras flera dagar innan leverans (bl.a. trycktestad vid 250 bar), min tillverkades alltså i mitten på september.
Övriga specifikationer är en boett på 45mm (borstat stål), 17mm tjock, 5mm safirglas, 3(!) packningar vid kronan, ETA-verk (28000 bph, 38 timmars gångreserv), automatisk helium-ventil.
Köpt 2013-09-17. Klockan har använts få gånger) i hemmet endast, den håller tiden mycket väl
Originalbandet i gummi är oanvänt.

Såld !!! , kan hämtas i Södertälje eller Strängnäs, köparen betalar annars frakten

OBS: fick fråga om vilket verk som sitter i, det är ett ETA 2824-2 (ej COSC certifierad, men testad i olika positioner i ung en vecka, min klocka håller tiden mycket väl). Det har jag fått bekräftat av urmakare hos Schaumburg som jag ringde idag.

Mer info:
http://www.chrono24.se/all/schaumbu...ka&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Bild från nätet
d71dd0b4a04a6060df07b729763432f6_zpsd9ce5633.jpg


Egen bild
3b0be583f884d342ec29199c5b0c901e_zpsadcd1c22.jpg


cae05f296a0840704889cb76abf9dab0_zpsc68ba5b9.jpg
 
Topp