• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schemaläggare hjälpmedel

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad pratar vi om för typ av schemaläggning?
Livet? Jobbet? Projekt? Utbildning?
Vill du ha det digitalt eller analogt?
 

Hellebring

Cartier
För flera personer, typ som ett arbetsschema?
Eller för sig själv för egna aktiviteter?

För alternativ ett skulle jag köra typ Google docs kalkylblad.
För alternativ två en vanlig veckoplanerare eller kalendern i telefonen.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det för livet eller liknande håller jag med ovanstående talare, att integrera med Google eller vad du använder till vardags ger ju en smidig integration med kalender mail osv.

Annars som Carl säger är ju Excel i princip basen för allt detta.

Sen finns det ju alternativ om du måste ha det i samverkan med ett HR / löne eller personal hanteringssystem
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hur många personer snackar vi om och vad är kravet?
WFM-system finns i olika former avhängt på vad du ska kunna göra.
Att bara skapa ett schema för en handfull medarbetare är en sak men ska det kunna matchas mot en beräknad arbetsmängd, frånfall i form av shrinkage och indirectly occupied time, kostnader, utbildningsupplägg, schemaefterlevnad etc så är det någo helt annat.

Ett enkelt upplägg gör du i excel, ett mer avancerat i exempelvis timecare och ett komplett schema mot prognoser mm hanterar du i Genesys, Teleopti, Aspect mfl.
 
Topp