• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schenker, hur gör de..

Ricrob

Patek
..för att jobba så långsamt?! Promenerar de mellan adresserna..? Tar de 15 timmars rökpauser..? Jobbar de 5 minuters skift? Skickar de på lattjo paketen tvärtom mot närmaste vägen och drar varvet runt?

Fattar inte.. En halt och blind bondkatt skulle redan varit framme med paketet. Och nej, det är inget flådigt eller ngt som jag ens trånar efter. Jag är bara förundrad över deras ineffektivitet såhär i nådens år 2013.

JzEiHrc.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Skickade tre paket med dem i våras. Alla tog 4 och 5 dagar innan de kom fram. Värdelöst!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
..för att jobba så långsamt?! Promenerar de mellan adresserna..? Tar de 15 timmars rökpauser..? Jobbar de 5 minuters skift? Skickar de på lattjo paketen tvärtom mot närmaste vägen och drar varvet runt?
Fattar inte.. En halt och blind bondkatt skulle redan varit framme med paketet. Och nej, det är inget flådigt eller ngt som jag ens trånar efter. Jag är bara förundrad över deras ineffektivitet såhär i nådens år 2013.

JzEiHrc.jpg
Jag ska anställa dig när jag ska skriva annons...INTE! Hahaha skön du är Ricrob!!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Dom tar lång tid.
Men är billigt 55 spänn.

Dock tror jag det står att man inte får skicka värdesaker.

Posten är mycket snabbare.
 

Archie

Cartier
Man får vad man betalar för... om du har bråttom får du väl köra DHL, UPS eller liknande, men då kostar det därefter. Även posten är betydligt dyrare än schenker på paket... så jag väntar hellre ett par dagar extra och får några hundralappar billigare frakt. Men allt beror ju på hur akut behovet är...
 

_jonte

Patek
Schenker Privpak är väl en lågpristjänst och alltså ej prioriterat? Förmodligen därför det tar tid.

Tex Fedex "vanliga" Airmail (inte Express) kan ta evigheter också då de inte prioriteras. Jag hade nyligen ett paket på väg från Hong Kong som låg hos Fedex i över fyra veckor innan det kom på ett plan.

Jobbigt är det iaf... :banghead:
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Schenker Privpak är väl en lågpristjänst och alltså ej prioriterat? Förmodligen därför det tar tid.

Tex Fedex "vanliga" Airmail (inte Express) kan ta evigheter också då de inte prioriteras. Jag hade nyligen ett paket på väg från Hong Kong som låg hos Fedex i över fyra veckor innan det kom på ett plan.

Jobbigt är det iaf... :banghead:

Precis, lågpris är det.

Mm fedex International Priority ska det vara isf.
4 veckor låter helt sjukt !
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Dhl har funkat kanonbra dom senaste gångerna. Mindre än 24 timmar från Paris till Strängnäs. Godkänt!

Schenker är väl ungefär i paritet med Royal Mail, leverans med diligens och löpare.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Var glad det inte var Bring som skulle leverera. Jag beställde en vara den 19e, i måndags fick jag ringa och jaga paketet. Blev först lovad leverans måndag kl. 16.00. 18.00 ringde de och bokade leverans innan kl14 på onsdag för jag skulle iväg. När kom han då? Jo kl. 15.00.
 

calzone

Vacheron
Schenker hanterar paket med våld. Skickade ett PS3 en gång när killen fick hem det var det söndersprucket och lät som en tröska :(. Riktigt ruttet !
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DHL är helt klart bäst av de jag testat. Mindre än en vecka från Japan och lämnar hos ombud direkt om man inte är hemma vid leverans (om man ber dem).
 

max

Dancing Queen
Haha ja scenker har sett sina bättre dagar, tog tre dagar längre för paketet mellan kungsholmen - kalhäll
Mot ett paket mellan shanghai - kungsholmen (paketen skickades samma dag).
Tror de tagit över alla postens slöhögar, för posten verkar ha ryckt upp sig ordentligt på samma tid som schenker gått in i väggen.
 

Ricrob

Patek
Joråsåatteee, har hämtat paketet nu och klockade in på 6 dagar och 4 timmar. Inrikes.. Bra jobbat?! Trodde flaskpost var historia.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ok att det har varit påsk...men en vecka och det har ännu inte ens nått fram till sorteringen.

Note to self: Använd aldrig Schenker om det inte är så att du medvetet vill irritera mottagaren.

image.png
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Förstår precis! Schenker här också.
Inhämtad? Vad är det, i Helsingborg, och avgått från Borås inom en minut??
image.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haha schenker uppsala till uppsala tog fredag till torsdag. 4 dagar innan det kom fram till sorteringscentral i stockholm, sedan två dagar därifrån tillbaka till ombudet i uppsala.
 

xTZ

Cartier
Har en kompis som jobbat för schenker, fått höra hur dom kastar paket över halva terminalen. Skulle aldrig i mitt liv våga köpa en klocka med schenker transport! :(
 

Seagle

Omega
Hatar när man hittar något man vill ha på tradera, men säljaren envisas med att skicka via Schenker... Garanti på att man inte får se prylen på typ en vecka.
Skärmavbild 2016-03-30 kl. 07.27.40.png
 

JohnDoe

Rolex
Hatar när man hittar något man vill ha på tradera, men säljaren envisas med att skicka via Schenker... Garanti på att man inte får se prylen på typ en vecka.
Skärmavbild 2016-03-30 kl. 07.27.40.png
Det är ju bara för att schenker är billigast. Är väl aldrig någon köpare på tratten vill betala extra för "kvalitetsfrakt".
 
Topp