• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schenker suger...

mouqvist

Rolex
Affären blev klar i fredags, jag överförde pengarna till säljarens konto men då vi har olika banker kunde han inte se pengarna först igår. Då skickades klockan vid 11:00 med Schenker. Varan hade vid den tiden tagits emot och väntade på sortering. Ringde idag vid lunch då statusen var densamma, och då får jag som förklaring att paket hämtas på morgonen för att sorteras dagen därpå. Då klockan skickats senare på dagen igår blir sorteringen först imorgon, leveransen kan bli torsdag eller fredag. Först imorgon får jag ett preliminärt leveransbesked. Fast fredag är en röd dag, och jag åker bort en vecka på lördag!
Snacka om att döda glädjen... Med posten hade jag säkert få min klocka idag. suck! Tar inte Schenker såsom DHL och andra fraktbolag bra betalt just för att de ska en bra logistik?
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Lider med dig... fraktbolagen kan krångla rejält ibland. Håller tummarna för leverans på torsdag!
 
D

Deleted member 1154

Guest
Har en klocka som jag skickade 10 Mars som fortfarande inte kommit fram... behöver jag säga att jag aldrig använder Schenker igen... :) Vill inte snacka skit om dem men tyvärr så har deras förtroende svärtats.. Ska nu inleda nån slags "fylla i papper" process kring detta, paketet är nog föralltid borta... är jag glad , ehh Nej...

Så kontentan, kommer det fram var glad, kommer det fram sent var fortfarande glad
 

POO

Panerai
Nu var det ett tag jag använde mig av schenker men då var det hyfsat tydligt att det tog lite längre tid än posten men till betydligt lägre pris.
 

Poad

Omega
Vi skickar med Schenker nån gång i veckan och det brukar inte ta mer än en dag om den inte ska långt bort i Sverige. Mitt tips är att den kommer på torsdag.
 

Frobomm

Omega
Nu vet jag inte hur det ser ut på Schenker, DHL och andra aktörer. Men själv väljer jag bort posten efter att själv ha jobbat där tidigare och bevittnat den BRUTALA hanteringen av deras paket.
 

Laurentius

Cartier
Tja, Schenker suger rejält! Jag skickade en klocka som Blocketpaket (Schenker) för en månad sedan och paketet är borta! Får se hur det hela slutar, tur jag har kvar inlämningskvittot...
 

jandan

Panerai
Jag skickar massor med paket (både jobbet och privat), och Schenker tar nog alltid längst tid, men är billigast. Jag har inte blivit av med fler paket med schenker än med posten eller DHL, men sega med att leverera är dom definitivt! Hoppas det löser sig för dig!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Känner igen din situation.
Lämnade ett paket till schenker servicepoint som var lite stressat att få iväg.
Kollade 2 dagar senare och det var inte vidaresänt! Ringer servicepointen och får till svar at dom inte har hämtning varje dag utan ringer schenker när det börjar bli mycket på hyllan! haha
Postens Rek eller DHL är att rekomendera, för vem vill vänta på sitt köp?
 
  • Like
Reactions: ssl

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Skulle inte använda DHL, mina 3 senaste försändelser (inrikes) har alla blivit öppnade av personal på DHL. Har heller aldrig fått någon förklaring till detta.

Är ju sugen på att polisanmäla. Men det skulle inte ändra någonting.


"Den som olovligen bereder sig tillgång till ett meddelande, som ett post- eller telebefordringsföretag förmedlar som postförsändelse eller telemeddelande döms för brytande av post- eller telehemlighet till böter eller fängelse i högst två år".
4 kap 8 § brottsbalken
 

Onelund

Rolex
Skulle inte använda DHL, mina 3 senaste försändelser (inrikes) har alla blivit öppnade av personal på DHL. Har heller aldrig fått någon förklaring till detta.

Är ju sugen på att polisanmäla. Men det skulle inte ändra någonting.


"Den som olovligen bereder sig tillgång till ett meddelande, som ett post- eller telebefordringsföretag förmedlar som postförsändelse eller telemeddelande döms för brytande av post- eller telehemlighet till böter eller fängelse i högst två år".
4 kap 8 § brottsbalken


Men vad fasen. Vad har det varit i paketen? Jag skulle polisanmält hursomhelst.
 

Portofino

Panerai
Sitter lite i samma båt. Har köpt ett ur av en man som skickar med FedEx... Suck! Fungerar säkert toppen utomlands där de har fler kontor men i min del av landet har de endast ett utlämningsställe vid Arlanda. De kan inte heller säga exakt vilken dag de kommer! Onsdag eller torsdag mellan 10-17. Tack som fan för den, nej då jag har inget jobb! Ingen fara, jag sitter hemma i två dagar och väntar på paketet! Kiss my ass!
 
  • Like
Reactions: ssl

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Men vad fasen. Vad har det varit i paketen? Jag skulle polisanmält hursomhelst.
Cykel, cykeltillbehör, skor. Tror även att det var DHL som som spelade beachvolleyboll med min kartong med Ledspottar till badrummet.

Klart man skall anmäla. Men tror tyvärr inte att det är någon högre uppklarningsprocent på dessa fall.
 

Onelund

Rolex
Cykel, cykeltillbehör, skor. Tror även att det var DHL som som spelade beachvolleyboll med min kartong med Ledspottar till badrummet.

Klart man skall anmäla. Men tror tyvärr inte att det är någon högre uppklarningsprocent på dessa fall.


Nej de kommer säkerligen inte utreda med en gång, men om alla som får paketen öppnade anmäler så kommer troligtvis GW Persson tillslut ta tag i det.

Surt som fan i vilket fall som helst.
 

plexan

Cartier
Dom är ju tydliga och säger 2-4 dagars leverans. Så innan dess få man väl bara acceptera väntetiden. Tycker det är helt klart värt att skicka större grejer med om man jämför med postens priser....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag skickade en gedigen reklamation till schenker igår? Men jag har kvar serienummer på klockan , finns det nånstans här på forumet eller nåt där man kan flagga upp att just den klockan med det serienumret är stulen, för jag betraktar det som stulet, för paketet lär väl inte ligga utmed E4:an i vägrenen?

När jag ringde och pratade med schenkers support var de mycket nonchiga och menade på att "jasså du förväntar dig att vi ska leverera?" Och paketet kan lika gärna dyka upp och befinna sig i kiruna just nu...

Sen vet jag inte om privatpaket schenker skiljer sig från det andra schenker. Men de är rökta i min bok oavsett...

Hoppas bara att jag får pengarna tillbaka. om jag inte får det så undrar jag hur man gör, ska jag som säljare ta smällen eller den som köpte klockan av mig, eller båda? vems fel är det osv.? köparen valde ju att acceptera schenker och valde bort posten REK. osv.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Jag skickade en gedigen reklamation till schenker igår? Men jag har kvar serienummer på klockan , finns det nånstans här på forumet eller nåt där man kan flagga upp att just den klockan med det serienumret är stulen, för jag betraktar det som stulet, för paketet lär väl inte ligga utmed E4:an i vägrenen?

När jag ringde och pratade med schenkers support var de mycket nonchiga och menade på att "jasså du förväntar dig att vi ska leverera?" Och paketet kan lika gärna dyka upp och befinna sig i kiruna just nu...

Sen vet jag inte om privatpaket schenker skiljer sig från det andra schenker. Men de är rökta i min bok oavsett...

Hoppas bara att jag får pengarna tillbaka. om jag inte får det så undrar jag hur man gör, ska jag som säljare ta smällen eller den som köpte klockan av mig, eller båda? vems fel är det osv.? köparen valde ju att acceptera schenker och valde bort posten REK. osv.


Generellt sett står köparen risken när det är ett transportköp (dvs, varan skickas med transportör), om man inte kommit överens om annat.
 

orwak

Breitling
Jag väntade i 7 dagar på en dator som levererades med Schenker, surt. Inga konstigheter utan paketet var inlämnat en onsdag f.m. och fick hämta ut det fredagen veckan efter. 2-4 dagar jojo...
Jag vill ha spåra paketen live, se på eniro hur de närmar sig, typ www.marinetraffic.com, är det för mycket begärt?
 

WiktorK

Omega
Om vi kan snacka om något som suger.. Så verkar det vara HongKong Post.
Av någon oförklarlig anledning så man suttit och tjuvhållit på mitt paket, i en vecka innan det igår skickades..

Lägg därtill att uppskattad leveranstid är mellan 24 april och 19 maj...

Undra hur många varv runt jorden man hade tänkt skicka paketet?
 

mouqvist

Rolex
Paketet är skickat med privpack, det väntar ff på sortering
Pratade med Schenker, de ber mig på ett artigt sätt att gilla läget... Jag får förtydliga för framtida säljare att jag inte accepterar Schenker
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Om vi kan snacka om något som suger.. Så verkar det vara HongKong Post.
Av någon oförklarlig anledning så man suttit och tjuvhållit på mitt paket, i en vecka innan det igår skickades..

Lägg därtill att uppskattad leveranstid är mellan 24 april och 19 maj...

Undra hur många varv runt jorden man hade tänkt skicka paketet?


Vad betalade du för den frakten? Kan ju kännas surt ibland, men jag har vant mig nu att det tar 2-4 veckor från kina om man väljer det billigaste fraktalternativet. Man får ju räkna in att det är billigare att skicka HK-Stockholm än att skicka Schenker mellan Stockholm-Uppsala. ;)
 

WiktorK

Omega
Vad betalade du för den frakten? Kan ju kännas surt ibland, men jag har vant mig nu att det tar 2-4 veckor från kina om man väljer det billigaste fraktalternativet. Man får ju räkna in att det är billigare att skicka HK-Stockholm än att skicka Schenker mellan Stockholm-Uppsala. ;)


Nu kommer jag inte ihåg vad frakten landade på. Handlade från Ebay.
Men tålamod är en dygd som det sägs. Så det är bara att gilla läget antar jag. Dock är jag förundrad över spannet på nästan en månad i estimerat leveransdatum. :hungover:
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Nu kommer jag inte ihåg vad frakten landade på. Handlade från Ebay.
Men tålamod är en dygd som det sägs. Så det är bara att gilla läget antar jag. Dock är jag förundrad över spannet på nästan en månad i estimerat leveransdatum. :hungover:
Tycker att det är bland det fina med ebay free shipping. Man glömmer av paketet efter några dagar sen ramlar ett avi ner flera veckor senare :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Paketet är skickat med privpack, det väntar ff på sortering
Pratade med Schenker, de ber mig på ett artigt sätt att gilla läget... Jag får förtydliga för framtida säljare att jag inte accepterar Schenker

Jaha dom är sjukt sega.
Men billiga och man får ju trackingnr så.

Men en vecka tar det oftast.
 
Topp