• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schmitza

Valfrittnamn

Breitling
Jag avråder samtliga från handla eller göra affärer med den här oseriösa säljaren. Jag köpte en breitling b13352 för 13000kr som enligt annonsen skulle gå fint, vara felfri och nästintill oanvänd. Det mesta stämde förutom att klockan var stendöd och skrek efter en service, förmodligen full service. Han har hittills smutskastat posten, ad urmakaren, fb gruppen jag köpte klockan av honom i då han blev utslängd och bannad. Han nekar all form av kompensation och att häva köpet fastän jag erbjudit halva kostnaden och avbetalning. Den här killen värnar alltså inte om sina kunder, hänvisar till hallåkonsument osv osv. Good luck!

https://klocksnack.se/threads/blåst-på-breitling-b13352.57452/

@Schmitza
 
D

Deleted member 5780

Guest
:sorry:
 
Senast redigerad av en moderator:

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har tidigare kommenterat klockaffärer Schmitza gjort här i tråden. Efter att senare haft en briefing med Schmitza och fått förklarat en del saker för mig (vilka ni oxå kan läsa nedan) tar jag tillbaka det inlägget för att det inte ska ligga Schmitza till last i kommande affärer. / Airman
 
Senast ändrad:

Richie

Audemars
2-Faktor
Schmitza hade förra sommaren (2015) en 116610LN till salu som jag ville köpa och tog därför kontakt via PM.
Eftersom han bodde inom acceptabelt avstånd till en f2f affär bestämde vi träff i Malmö, fick även hans telenr för att höra av mig när jag närmade mig..
Skickade sms till honom på morgonen därpå när jag lämnade hemmet för att mötas upp men fick inget svar.
Skickade även PM här på forumet, fortfarande inget svar...
Sen vet jag inte om det var samma kväll eller dagen efter, men då blev annonsen tillbakadragen!

Fine, visst kan man ändra sig! ibland kan det vara svårt att skiljas från en klocka och man velar lite fram och tillbaka, men är inte en förklaring det minsta man kan begära då?
Skickade PM igen och bad om en förklaring varför han inte dök upp och varför annonsen blev tillbakadragen, men inget svar på detta heller..

Ingen skada skedd såklart, men ganska dålig stil enligt mig.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Utan att ta ställning i affären!

Borde denna inte denna tråd enligt k&s riktlinjer vara döpt till "badguy schmitza"? Det är väl bara användaren själv som får skapa en tråd med sitt eget namnsom rubrik? Vad gäller? Ping @Denke

"Riktlinjerna för referensforumet är följande:

Du som enskild medlem kan själv starta en tråd med ditt nick i trådtiteln. De du gör affärer med kan sedan fylla på med referenser i just din tråd.

Enda avsteget från detta är renodlade badguy's-trådar som kan skapas av den som drabbats...."
 

Rulle

Audemars
Eftersom flera liknande händelser inträffat med nämnda användare, schmitza, skulle jag önska att om någon ser att han byter och använder sig av andra nicknames på KS längre fram, uppmärksamma oss andra om det. Därefter får man själv ta ställning till om personen ifråga bättrat sig (alla förtjänar en andra chans) eller om han gör affärer i samma stil som tidigare.

Liknande ?! Haha

För fan lägg av ...
 

Rulle

Audemars
Tar efter ett litet råd av airman och förklarar saker och ting här då sådär ett bra tag senare...

Angående "valfrittnamn" så köpte han en breitling av mig som där visade sig vara ett fel på rotorlagret enligt breitling sverige.
(Mig veterligen så fungerade klockan före jag skickade den .. och antagligen så har den fått en smäll nånstans på vägen )

Jag erbjöd mig att laga rotorlagret hos en urmakare som jag tycker verkade/är duktig.
Han avböjde med anledningen att urmakaren(känd på forumet) ej är duktig nog.

Sen enligt breitling sverige så var två raiders "fejk" eftersom dom ej var i solidt guld. Har fått bekräftat i efterhand av både han jag köpte den av och hos personen den slutligen landade hos som kollat upp den hos breitlings servicecenter i wilton (in the states) att dom är original men inte till just den referencen.

Detta hade kunnat sluta i en ren och skär lugn retur om inte vederbörande hade börjat hota mig ..
Tar inte sådan skit från vem som helst därav så lät jag han hållas ett tag !

När killen sen spelar nån slaga ängel här på forumet blir man ju bara mer irriterad eftersom han ger alla en annan bild om hur läget ser ut .

Borde kanske varit mer aktiv om mitt "rykte" men man orkar inte med att svara ett 100-tals personer om saker som är väldigt vinklade och om ett köp som dessutom inte ens hänt via klocksnack !

Är definitivt ej någon jäkla skurk och har så klart också ett samvete och vill att båda parter ska vara nöjda men där finns en gräns på hur mycket skit man tar från någon !


Angående @Richie så har jag nog failat i att jag har glömt trycka skicka (tror jag) på medelandet !
Ber så klart om ursäkt för det inträffade ...
Var lite infekterat med en dåvarande flickvän just då som gjorde allt lite svårare i kombination med att jag ångrade mig !

Har haft klockor som större hobby i över tio år nu och kommer inte lägga av med det !
Är definitivt ej någon badguy !
 
  • Like
Reactions: SCM

holma20

Panerai
Har sålt 3 st vintage omega till denna herre, för 10k + inga som helst konstigheter, snabb betalning bra kontakt.. inget att klaga på..
skulle kunna gör afler affärer med MR S :)
 

SdV

Omega
Sålde en klocka i 4k klassen. Köparen Schmitza upplevdes av mig som en 100% seriös krångelfri köpare. Trevlig och pratglad skåning!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Hjälpte en polare som inte är medlem att köpa en klocka av Schmitza. Gick som förväntat mycket bra. Goodguy!
 

Rey

Rolex
Schmitza hjälpte mig att beställa ett original Omega spänne till en gammal vintageklocka jag har hemma. Han skulle bestämma lite andra grejer samtidigt och även han ett spänne, visade sig att man bara fick beställa ett spänne och det lät han då gå till mig!

Trevlig genom hela affären och höll mig uppdaterad längs vägen hur posten gick!

Skulle lätt göra affärer igen :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Köpte en länk av mannen-i-fråga nu i veckan. Jag var min vana trogen lite omständig, men han tog det med ro, och vi hade ett bra tjöt.
När länken kom (väl packad!) så var den i klart bättre skick än väntat.
Nemas problemas!
 

holma20

Panerai
Har aldrig haft problem med denna herre sålt massor med klockor till schmitza ,
Mycket snabba och smidiga affärer med bra kontakt !
100% GG
 

Brillifjonken

Breitling
Jeg kjøpte en Omega - usett! - av Schmitza, og overførte SEK 32500;- til hans konto (det kan være risky business). Dette gikk fint og jeg er meget fornøyd! Klokken var minst like fin som forespeilet. Vi hadde meget god kommunikasjon og 100% pålitelighet. Schmitza = Goodguy.
 

SCM

Cartier
2-Faktor
Gjort affär med Schmitza F2F idag och är mycket nöjd! Vi hade ett gott snack och han delade med sig utav sina år av erfarenheter till mig som är novis inom området. Goodguy!
 

Skybolt

Omega
Köpte en seiko Ninja av Schmitza!
Mycket nöjd och sjukt bra packat, kan varmt rekomendera affärer med honom!
 

diplo

Breitling
Köpte en vintage Omega Geneve av Schmitza. Han svarade på alla mina rookie-frågor och var mycket tillmötesgående. Förklarade snabbt när han skulle ha tid att skicka paketet, och det anlände således på utsatt tid. Klockan var väl inslagen och i det skicka jag kunde förvänta mig. Goodguy!
 

degen

Omega
Köpte en Omega Genéve av Schmitza. Trevlig kommunikation, välpacketerad klocka. Tog lite tid för honom att skicka klockan men var tydlig med anledning varför. Goodguy!
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Köpt en Seiko baby turtle av @Schmitza
Var nära att det blev en F2F men då vi båda är hårt arbetande karlar så fick det bli paket på posten! Vi snackade lite över telefon, riktigt trevlig kille. GG i min bok!
 
Topp