• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schofield Watch Company

E.Z.

Panerai
Schofield verkar ha några snygga klockor. Någon som har erfarenhet av märket? Finns det att köpa i Sverige?
 

E.Z.

Panerai
Här är en (lånad från nätet):

image.jpg
 

V

Cartier
Gillade verkligen looken på deras Signalman i stål och skulle absolut kunna tänka mig den som gmt-klocka. Men priserna verkar ha stigit rejält de senaste åren, från £2465 2011 till £3550 idag.

Urverket är ett Soprod 9335, hur står det sig kvalitetsmässigt mot andra varianter?
Det är en gångreserv på 42h och den är vattentät till 500m.


EDIT: Bild
image.jpg
 

V

Cartier
Lyfter tråden lite då jag verkligen är förtjust i stålvarianten av Signalman och gillar tanken på att ha något relativt ovanligt på armen. Dessutom gör de riktigt vassa straps, vissa i tweed :)

Det verkar enligt deras hemsida som att man måste skicka klockan till England för service. Är det någon här som har erfarenhet att köpa klocka från en microtillverkare?
Om de nu skulle försvinna från marknaden, hur är möjligheterna att serva urverket som är ett Soprod 9335?

EDIT: Bild på glimt av tweed-strap
image.jpg
 

V

Cartier
Eftersom det verkar vara snudd på omöjligt att få engagemang eller svar när det inte gäller frågor om vilken Rolex man ska välja eller kommentarer som "riktigt snygg klocka" när den tusende bilden på en Sub postas ;) så tröttnade jag och drog jag ett mail nu till Schofield med en förfrågan och några undringar om service mm gällande deras Signalman. Vi får väl se vart det hela slutar men nu är bollen satt i rullning i alla fall :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Eftersom det verkar vara snudd på omöjligt att få engagemang eller svar när det inte gäller frågor om vilken Rolex man ska välja eller kommentarer som "riktigt snygg klocka" när den tusende bilden på en Sub postas ;) så tröttnade jag och drog jag ett mail nu till Schofield med en förfrågan och några undringar om service mm gällande deras Signalman. Vi får väl se vart det hela slutar men nu är bollen satt i rullning i alla fall :)

Eller så har folk ingen aning om alla dessa microtillverkare..
 

V

Cartier
Eller så har folk ingen aning om alla dessa microtillverkare..
Visst kan det vara så...det var ingen dräpande kritik och skrivet utan större allvar.
Du som har kännedom om S&S, räknas de som microtillverkare eller inte? Antar att de har större volymer för varje klocka än exempelvis Schofield som tillverkar Signalman i 300 ex.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Visst kan det vara så...det var ingen dräpande kritik och skrivet utan större allvar.
Du som har kännedom om S&S, räknas de som microtillverkare eller inte? Antar att de har större volymer för varje klocka än exempelvis Schofield som tillverkar Signalman i 300 ex.

Skulle du fråga en spanjor om S&S skulle han nog se ut som en fågelholk..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Visst kan det vara så...det var ingen dräpande kritik och skrivet utan större allvar.
Du som har kännedom om S&S, räknas de som microtillverkare eller inte? Antar att de har större volymer för varje klocka än exempelvis Schofield som tillverkar Signalman i 300 ex.

Att vara en microtillverkare har nog även med processen att göra.. Vissa high end" tillverkare har liten produktion. Att kalla dem microtillverkare blir däremot lite fel..
 

V

Cartier
Nu har Schofield släppt en ny modell, Beater.
Vad jag förstår så delar den case med Signalman men saknar GMT-funktionen.

Kommer i tre utföranden. Titan, stål och så en bronsare med vad som verkar en rejäl dos karaktär.

image.jpg


image.jpg
 
Topp