• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Schweizisk vintage rensning, dress kvar och bud välkomna

Urtur

Cartier
3 godbitar som bara ligger still i lådan och som förtjänar ett bättre öde.
1. Sicura (såld)
2. Partex (såld)
3. Curwal (finns kvar och vettiga bud är välkomna)

1. SÅLD! Tilltalande Sicura, 21 juveler, dykare med skruvbar dykring i ett bra skick med fint åldrat tritium. 37mm utan kronan och den går bra och håller tiden som den ska! På sitter ett passande läderband från tiden. Har för mig att Sicura har haft något med Breitling att göra?!

Pris: 1200kr + frakt
Retur: Om inte min beskrivning stämmer, så retur 24 timmar efter leverans, på köparens bekostnad.
IMG_4491.JPG


2. Partex racing chronograph från 70-talet och som började sitt liv som reklamklocka med Continental som fader. Däckmodellen hette "Conti TS". I klockan sitter ett Valjoux 7734 verk som tickar på bra och håller tiden. Chronographfunktionerna är lite tricksiga men funkar efter lite vana. Uret mäter 37mm utan kronan och skicket på klockan är använt, se bilder. Chronograph knapparna är nog en specialare av något slag. På sitter ett slitet Nato, 20mm.

Pris: SÅLD! 2100kr plus frakt
Retur: Om inte min beskrivning stämmer, så retur 24 timmar efter leverans, på köparens bekostnad.
IMG_4481.JPG


3. CURWAL dressare i gulddoublé som mäter 35mm, 15 juveler och som tickar på och håller tiden bra. Från 50-60-talet och på sitter antagligen originalbandet som matchar vintagelooken väl. Fasta bandhorn, Swiss made och skicket är OK, med tanke på ålder.

Pris: 1000kr plus frakt
Retur: Om inte min beskrivning stämmer, så retur 24 timmar efter leverans, på köparens bekostnad.
IMG_4501.JPG
IMG_4508.JPG
IMG_4515.JPG
IMG_4509.JPG

:)
 

Bilagor

  • IMG_4492.JPG
    IMG_4492.JPG
    38.3 KB · Visningar: 706
  • IMG_4496.JPG
    IMG_4496.JPG
    37.9 KB · Visningar: 706
  • IMG_4489.JPG
    IMG_4489.JPG
    39.5 KB · Visningar: 703
  • IMG_4476.JPG
    IMG_4476.JPG
    58.7 KB · Visningar: 706
  • IMG_4479.JPG
    IMG_4479.JPG
    40.1 KB · Visningar: 705
  • IMG_4485.JPG
    IMG_4485.JPG
    39 KB · Visningar: 713
Senast ändrad:
Topp