• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Scratched the itch?

Halloj!

Tycker flipparbeteendet är intressant. Jag är en sån som intalar mig själv att nästa klocka är ”den rätta” och kommer hålla mig nöjd en lång period/för alltid.

Fråga: Vilken klocka har varit er största ”itch scratcher”? Dvs en klocka som gjorde allt det ni hoppades den skulle göra för er och där det tog lång tid innan ni kollade/köpte nästa klocka.

Senast ändrad:
Den frågan var svår. Jag flippar och köper tills jag är nöjd med dom jag har. Efter en period blir ju någon av klockorna"sämst" och får lämna. Då blir ju automatiskt den näst sämsta sämst och ryker kanske den också. Då köper jag en eller två, blir nöjd ett tag osv. Men dom tre översta i stegen har nu stannat 2,5 år så dom närmar sig "keeper" status.

Kan byta ut det mesta i samlingen utan större eftertanke, men en Submariner behålls alltid.
Femsiffrig eller sexsiffrig spelar mindre roll och är inte fast i att det måste vara samma ex från start till mål, men bara vetskapen om att jag till 100% kommer köpa tillbaka en retar mig. Därav får den alltid stanna, även om jag i perioder tycker att moderna dykare är ett relativt tråkigt/säkert val.

Tillbaka
Topp