• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Scurfa Diver One

Tja!
För en tid sedan köpte jag en Scurfa Diver One titanium här av @Alex Taól
När jag använder och köper dykarklockor är det från dykarens perspektiv. De bedöms efter hur lättavlästa de är under mörkare förhållanden men också i takt med med att min syn blivit lite sämre med åren. Idag fick jag möjlighet att ta med den ner i vattnet. En mörk och mulen dag här i Malmö, men helt vindstilla. 4°C i vattnet, 80 minuters bottentid. Använder inte torrdräkt längre utan har tagit semidry dräkten till nya utmaningar. Och det funkar galant.
Man märker direkt när en klocka är designad av en dykare. Den levererar direkt. Stora vita lättavlästa visare. Stora siffror på bezeln som gör det enkelt att hålla reda på tiden. Denna dykarklocka får ett helt klart godkänt från mig. Tack till @Alex Taól

Bilagor

• AD18391B-3B20-4719-AD9E-B6009F671097.jpeg
    AD18391B-3B20-4719-AD9E-B6009F671097.jpeg
    58.7 KB · Visningar: 13
  • B5CCDD13-A4E9-40D0-8C6C-E8DC4965D205.jpeg
    B5CCDD13-A4E9-40D0-8C6C-E8DC4965D205.jpeg
    86.9 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:
Tja!
När jag använder och köper dykarklockor är det från dykarens perspektiv. De bedöms efter hur lättavlästa de är under mörkare förhållanden men också i takt med med att min syn blivit lite sämre med åren. Idag fick jag möjlighet att ta med den ner i vattnet. En mörk och mulen dag här i Malmö, men helt vindstilla. 4°C i vattnet, 80 minuters bottentid. Använder inte torrdräkt längre utan har tagit semidry dräkten till nya utmaningar. Och det funkar galant.
Man märker direkt när en klocka är designad av en dykare. Den levererar direkt. Stora vita lättavlästa visare. Stora siffror på bezeln som gör det enkelt att hålla reda på tiden. Denna dykarklocka får ett helt klart godkänt från mig. Tack till @Alex Taól
Mycket bra! 😍 Vart i Malmö? Dykt en del på Ön vilket var riktigt schyst 👌🏼

Tja!
Fan vad coolt och kul att höra att den funkar bra i sin rätta miljö! Häftiga bilder dessutom! Hur djupt var du nere?

Riktigt kul att denna klocka fick komma till riktig användning, så som det är tänkt, istället för att bara få följa med mig och ”desk divea” på kontoret.

Nu blev man ju sugen på att köpa en ny Scurfa så man iaf kan få drömma och ”känna sig” som en äventyrlig dykare stundvis 😇

God fortsättning!

Fan vad coolt och kul att höra att den funkar bra i sin rätta miljö! Häftiga bilder dessutom! Hur djupt var du nere?

Riktigt kul att denna klocka fick komma till riktig användning, så som det är tänkt, istället för att bara få följa med mig och ”desk divea” på kontoret.

Nu blev man ju sugen på att köpa en ny Scurfa så man iaf kan få drömma och ”känna sig” som en äventyrlig dykare stundvis 😇

God fortsättning!
Kul att höra att även du gillar klockan och sköna bilder.
Det finns en dedikerad tråd för scurfa, https://klocksnack.se/threads/den-skrupulösa-scurfa-tråden.146481/

Slänger med en gammal bild från ett Malmödyk med scurfan på, dock under sommartiden 🥶

DBD0BC46-7F16-454B-B7EB-A751AA2C72B1.jpeg
Aha trevligt 👍🏼

Tillbaka
Topp