• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Se upp om du ska köpa begagnad Omega!!!

Laurentius

Cartier
Tack för tiden du lagt ner i att göra denna informationstråd. Riktigt bra.
Har också köpt en klocka som visade sig vara ganska franken och trasig inuti.
Man får höra det bästa av det och försöka gå vidare så snabbt det går.
Äckliga bedragare brukar kunna bränna ett stort antal av ens vakna timmar.

Ja, jag driver en butik och har egentligen inte tid med det här men det här är fan kränkande och en medelålders, kränkt vit man är inte att leka med;-)
 

Laurentius

Cartier
Ingen kul läsning men värdefull tråd för samtliga.

Ja, jag tänker ofta på att om inte AdamST och snoozarn varit observanta så hade det kunnat gå riktigt illa! En annan tanke som slagit mig är att bedragarna säkert säljer andra modeller än just nya PO´n och är det en solid baksida så är det nog stor risk att några stycken köpt "välgjorda" kopior utan att ana något!
 

Laurentius

Cartier
Här är ett PM jag fick av en forummedlem:

Hej
Jag själv köpte en PO XL 8500 i Uddevalla för någon månad sedan till priset av 17k. Sålde den vidare för 25 och hade ingen som helst tro att detta var något som var fel. Jag själv är godtrogen och säljaren var en man som hade fått den i 30års present av sin mor och var helst ointresserad därav bud och jag vann. Cert box allt stämde.
När jag läste din tråd i lördags slog det mig hur dum man kan va, kollade på bilder på min sålda PO och ser mycket riktigt att urverket inte stämde....
Ringde upp han jag sålde den till direkt och förklarade som det var och köpte tillbaks den för 25k.
Fick tag på säljaren som var väldigt förvånad, förklarade att jag hade alla mail/sms osv. sparat och jag förklarade sakligt att han får köpa tillbaks den illa kvick annars så får jag ta det vidare.
Stack ner till Uddevalla i måndags och hör och häpna jag fick pengar tillbaks.
Ville mest dela med mig att det faktiskt kan gå bra för dig, håller tummarna!

Som sagt, det här är otäckt!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tråkigt,om du inte får tillbaka dina stålar då kanske vi här på forumet kan lägga en hundring var,då borde vi få ihop nån krona till dig.
Jag är på detta förslaget. Frågan är då vad som händer med klockan? Mangling ala Jabla? Jag kan spränga skiten annars! Eller bränna upp möget.

Hoppas dock hellre på att det görs upp och att pengarna går tillbaka från säljaren.

För övrigt, kan det vara så att boetten är köpt från en gråhandlare. Alltså att den är äkta och att de sen tryckt in ett billigare verk med Omegamärkt rotor för att luras? Kanske borde undersökas.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Tråkigt,om du inte får tillbaka dina stålar då kanske vi här på forumet kan lägga en hundring var,då borde vi få ihop nån krona till dig.
Jag är på detta förslaget.

Vad ska vi göra åt alla andra som blivit blåsta då?


Hur som så börjar det här med välgjorda kopior bli ett problem och det är absolut inte den första gången jag hört om något liknande i Sverige, det gäller verkligen inte heller bara Omega.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tack för att du tog dig tiden med att skriva denna tråd.

Det är mycket oturligt det som har hänt dig samt de andra personerna.
Jag avskyr verkligen hur lågt folk kan gå, och stå och sälja sånt här.

Extremt välgjord kopia som lurade mig alla dagar i veckan. När det påtalades om att den var fejk i tråden så trodde jag det var skitsnack för jag såg absolut ingenting som faktiskt var fel. Sen när det kom fram referens bilder så vart jag övertygad.

Vill gärna veta hur detta slutar. Tyvärr så kommer Pi* säkerligen inte åka på något större och även om hon gör det så är det till vilken nytta?
Man får väl hoppas att hon blåser fel person i slutändan, men det kanske är för mycket begärt...
 

Akerhage

Cartier
Fy fan! Stackars folk som går på detta, kan tänka mig vissa behöver spara i många år för sin klocka, så blir de lurade såhär av dessa jäkla människor. Bara häng ut! Pi Svensson ska ha sålt sin sista klocka snart hoppas jag!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Riktigt skrämmande och hädanefter ser vi nog fler affärer som görs upp hos en auktoriserad handlare. Jag hade varit lyckligt ovetandes om att jag köpt en replika tills man fått det som en käftsmäll vid service eller eventuell försäljning.

Jag antar att de använder autentiska serienummer vilket gör att det ser ut som en klocka som är producerad av Omega?
 

Frosse

Cartier
Tråkig historia :(:(

Man ska dock vara försiktig med att lägga ut personuppgifter. Skulle hon vara dömd och man beskyller personen för något kan det ses som förtal om inte jag missminner mig. Är dock inte jurist.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
"Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning."

Åtal kan dock inte väckas av någon annan än hon själv. Gör hon det erkänner hon ju att hon sålt en kopia...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Riktigt tråkigt. Undra varför hon pysslar med det här då hon hade jobb osv.?

Lägg ut namn, adress osv. utan att maska. Dyker det upp när hennes ev. framtida arbetsgivare/ vänner söker runt på vad hon är för en typ..
Edit, såg att det varit på tapeten. Fundera en vända till.

Hur går polisutredningen? Borde de inte kunna sätta dit henne om fler blivit blåsta? Bredrägerifall brukar ju få fart väl när det kommit in ett antal brottsoffer.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Riktigt tråkigt. Undra varför hon pysslar med det här då hon hade jobb osv.?

Lägg ut namn, adress osv. utan att maska. Dyker det upp när hennes ev. framtida arbetsgivare/ vänner söker runt på vad hon är för en typ..
Edit, såg att det varit på tapeten. Fundera en vända till.

Hur går polisutredningen? Borde de inte kunna sätta dit henne om fler blivit blåsta? Bredrägerifall brukar ju få fart väl när det kommit in ett antal brottsoffer.

Det är gjort om du går bakåt i tråden.
 

Frosse

Cartier
"Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning."

Åtal kan dock inte väckas av någon annan än hon själv. Gör hon det erkänner hon ju att hon sålt en kopia...

Nja. Hon kan ju mena på att det inte stämmer och att hon således ställs i dålig dager, betyder la inte att hon erkänner. Jag tyckte bara det var bra att nämna det även om jag personligen tycker att dessa människor ska brännas på bål.
 

Laurentius

Cartier
Jag är på detta förslaget. Frågan är då vad som händer med klockan? Mangling ala Jabla? Jag kan spränga skiten annars! Eller bränna upp möget.

Hoppas dock hellre på att det görs upp och att pengarna går tillbaka från säljaren.

För övrigt, kan det vara så att boetten är köpt från en gråhandlare. Alltså att den är äkta och att de sen tryckt in ett billigare verk med Omegamärkt rotor för att luras? Kanske borde undersökas.
Både jag och polisen är helt inne på din tanke om att det är en riktig boett och länk, polisen kollar upp det med en AD så vi får nog svar inom kort!
 

Laurentius

Cartier
Tack för att du tog dig tiden med att skriva denna tråd.

Det är mycket oturligt det som har hänt dig samt de andra personerna.
Jag avskyr verkligen hur lågt folk kan gå, och stå och sälja sånt här.

Extremt välgjord kopia som lurade mig alla dagar i veckan. När det påtalades om att den var fejk i tråden så trodde jag det var skitsnack för jag såg absolut ingenting som faktiskt var fel. Sen när det kom fram referens bilder så vart jag övertygad.

Vill gärna veta hur detta slutar. Tyvärr så kommer Pi* säkerligen inte åka på något större och även om hon gör det så är det till vilken nytta?
Man får väl hoppas att hon blåser fel person i slutändan, men det kanske är för mycket begärt...

Tack för din omtanke och jag vill gärna tro att karma biter henne riktigt hårt i röven en vacker dag!
 

Laurentius

Cartier
Vad ska vi göra åt alla andra som blivit blåsta då?


Hur som så börjar det här med välgjorda kopior bli ett problem och det är absolut inte den första gången jag hört om något liknande i Sverige, det gäller verkligen inte heller bara Omega.

Exakt, jag är varken den första eller sista att bli blåst av bedragare och som sagt så går det ingen nöd på mig men jag är rörd av all omtanke och hjälp här på forumet!

Jag har ju givetvis hört talas om välgjorda kopior förut men inte komplett med box och cert, menar du att det förekommer? Då är det ju riktigt illa då min endast avslöjades av att man kan se urverket genom glasbaksidan.
 

Laurentius

Cartier
Tråkig historia :(:(

Man ska dock vara försiktig med att lägga ut personuppgifter. Skulle hon vara dömd och man beskyller personen för något kan det ses som förtal om inte jag missminner mig. Är dock inte jurist.

Jag maskerade hennes namn för att inte göra det sökbart via tex Google men skulle det vara olagligt så är hon välkommen att kontakta mig;-)
 
Topp