• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sea dweller vs. Deep sea?

Är det någon som är insatt att förklara skillnaderna,nackdelar och fördelarna?
Vilket år lanserades Deep sea med texten "ring lock system"?

Jag personligen tycker att den texten förstör en fin klocka, och drar mig alltså åt äldre modeller.
Skulle helst vilja ha en helt ny, men har förstått att det kan bli tufft.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Dipsyn kom 2008. Mer eller mindre en helt annan klocka (större, keramiskt inlägg, delad titanbaksida, ny lysmassa, yada yada).

Oanvända SD 16600 finns, bara att kolla runt på nätet (ex Chrono24).
 
Singular skrev:
Dipsyn kom 2008. Mer eller mindre en helt annan klocka (större, keramiskt inlägg, delad titanbaksida, ny lysmassa, yada yada).

Oanvända SD 16600 finns, bara att kolla runt på nätet (ex Chrono24).

Ah. Och sen har dom gjort om Deep sean igen 2012 eller?

50k för en ny 16600, låter det som en bra pris?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
San Gennaro skrev:
Singular skrev:
Dipsyn kom 2008. Mer eller mindre en helt annan klocka (större, keramiskt inlägg, delad titanbaksida, ny lysmassa, yada yada).

Oanvända SD 16600 finns, bara att kolla runt på nätet (ex Chrono24).

Ah. Och sen har dom gjort om Deep sean igen 2012 eller?

50k för en ny 16600, låter det som en bra pris?

DSSD:n har inte gjorts om sedan introduktionen. Viss förändring i teckensnittet på tavlan bara i samband med övergången till G-serie/random.

50k för en inplastad SD är ett fynd om man är ute efter en sådan. Dessa växer inte på träd.
 
Re: Sv: Sea dweller vs. Deep sea?

Kanske var den jag tänkte på. Som klarade ett jäkla djup. På Uret verkar dom ju bara sälja just den. Tillverkas inte någon annan längre än den?

Via Tapatalk
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Re: Sv: Sea dweller vs. Deep sea?

San Gennaro skrev:
Kanske var den jag tänkte på. Som klarade ett jäkla djup. På Uret verkar dom ju bara sälja just den. Tillverkas inte någon annan längre än den?

Via Tapatalk

Nej, det är den vanliga Deep sea sea dweller du ser. Deepsea Challenge är en annan klocka.
 
S

Sulan

Guest
En vanligt SD är väl ca 40mm? Medans DSSD den går mot 44mm?

Skitsamma, sd är en klassiker och är snygg! Dssd är bara tjock och ful!!!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
San Gennaro skrev:
Är det någon som är insatt att förklara skillnaderna,nackdelar och fördelarna?
Vilket år lanserades Deep sea med texten "ring lock system"?

Jag personligen tycker att den texten förstör en fin klocka, och drar mig alltså åt äldre modeller.
Skulle helst vilja ha en helt ny, men har förstått att det kan bli tufft.

Jag har ju den äldre modellen av Sea Dweller eller äldre och äldre.. Den har ju inte plexi förstås.. :D gillar den som tusan. Skulle inte ha ngt emot att den var liiite större men jag kan leva med det.
Har testat Deep Sean några gånger och tycker faktiskt att man inte alls störs av texten i verkliga livet. Texten är inte alls lika framträdande på handleden som på bild.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
RicVin skrev:
San Gennaro skrev:
Är det någon som är insatt att förklara skillnaderna,nackdelar och fördelarna?
Vilket år lanserades Deep sea med texten "ring lock system"?

Jag personligen tycker att den texten förstör en fin klocka, och drar mig alltså åt äldre modeller.
Skulle helst vilja ha en helt ny, men har förstått att det kan bli tufft.

Har testat Deep Sean några gånger och tycker faktiskt att man inte alls störs av texten i verkliga livet. Texten är inte alls lika framträdande på handleden som på bild.
+1
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet någon vem som är ansvarig för att texten står där den gör? Borde ha spöstraff!! Hur tänkte de? :?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
San Gennaro skrev:
Är det någon som är insatt att förklara skillnaderna,nackdelar och fördelarna?

Om du dyker upp på nästa GTG så finns det säkert något ex att klämma på. JosefB har ofta sin 116660. Frågar du innan så kan säkert någon skaka fram en 16660 också. James Cameron har inte dykt upp på någon GTG hitintills så en DeepSeaChallenge lär dock bli svårt att få fram.
 
JoberMan skrev:
San Gennaro skrev:
Är det någon som är insatt att förklara skillnaderna,nackdelar och fördelarna?

Om du dyker upp på nästa GTG så finns det säkert något ex att klämma på. JosefB har ofta sin 116660. Frågar du innan så kan säkert någon skaka fram en 16660 också. James Cameron har inte dykt upp på någon GTG hitintills så en DeepSeaChallenge lär dock bli svårt att få fram.


Jag törs inte vara med av säkerhetsskäl dessvärre. =)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag måste säga att jag tycker helt tvärtom angående texten på 116660... Det ger klockan en cool och "toolig" karaktär... Jag gillar den verkligen faktist... :) men som det skrivits innan, - i verkligheten "försvinner den" på nått sätt.. Man tänker inte på den så mycket.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft min SDDS sedan December. Jag tyckte också till en början att länken såg lite smal ut i förhållandet till storleken på klockan men den sitter riktigt skönt på armen. Texten som en del stör sig på, tänker jag inte ens på.
 

Ricrob

Patek
Jag tycker som de få ovan att texten faktiskt är ett plus. Texten är vulgo men klockan i sig är vulgo, så det funkar i min bok. Vill man ha en diskret, lagom stilren klocka, så är man ju sjukt fel ute om man kikar på SDDS.. ;)

Gillar båda men skulle jag få välja så blev det SDDS, just för att den är extremare, även om den är ngt o-dimensionerad och lite för hög.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ähh!! Bara för att jag läst denna tråden så bestämde jag mig för att ta min Dweller med mig till Umeå. Jag hade ju siktat på att "nöta in" det nya skinnatot på Bredpilen men nu skiter jag i det. Ert fel!?!.. ;)
61bcc317a8230445b47844e8b0bf3529.jpg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: Sv: Sea dweller vs. Deep sea?

San Gennaro skrev:
Nej vadå?

Via Tapatalk

Fryken skrev:
San Gennaro skrev:
Kanske var den jag tänkte på. Som klarade ett jäkla djup. På Uret verkar dom ju bara sälja just den. Tillverkas inte någon annan längre än den?

Via Tapatalk

Nej.

Det är ju som sagt två helt olika klockor. Personligen ser jag gamla Sea Dwellern som mer eller mindre en vanlig sub medans Deep Sea är en riktig jävla fläskig käftsmällsdinka.
 
Re: Sv: Sea dweller vs. Deep sea?

Fryken skrev:
San Gennaro skrev:
Nej vadå?

Via Tapatalk

Fryken skrev:
San Gennaro skrev:
Kanske var den jag tänkte på. Som klarade ett jäkla djup. På Uret verkar dom ju bara sälja just den. Tillverkas inte någon annan längre än den?

Via Tapatalk

Nej.

Det är ju som sagt två helt olika klockor. Personligen ser jag gamla Sea Dwellern som mer eller mindre en vanlig sub medans Deep Sea är en riktig jävla fläskig käftsmällsdinka.


Ja, så har jag upplevt den gamla också. Sen har jag nog inte sett den nya på någons arm vad jag kan minnas.
Brukar förväxla den gamla med subbar ofta på stan.
 

Genta

Cartier
Har haft båda klockorna och skulle säga att Sea Dwellern är som den gamla subben utan datumbubbla. Deep Sea upplever jag som en helt annan klocka med mkt högre kvalitet i band, vridring och finish. Lättburen, trots smalt band, men prova om du står ut med tjockleken.
 
Topp