• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sea-Gull D813.581 Limited Edition Chinese PLA Type-99 Tank Commander

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1: Ser att du är någorlunda nyreggad så välkommen hit!
2: Dendär KSen du har som avatar äger jag, kul klocka. :)
3: Nice! Mer fiskmåsar åt folket!
4: Vad 17 menas med denna bild?
image.jpeg
 
1. Japp, gjorde precis en liten intruduktion i tråden intruduktion :)
2. Samma här, köpte min från japan direkt och renoverade upp den lite, tyvärr lider den av den klassiska 56xx sjukan att man inte kan snabbställa dag/datum
3. Skall bli kul och se vad de presterar, vad jag läst på andra ställen skall tydligen kvaliten vara helt ok,
4. Ja du :) ingen aning :)
1: Ser att du är någorlunda nyreggad så välkommen hit!
2: Dendär KSen du har som avatar äger jag, kul klocka. :)
3: Nice! Mer fiskmåsar åt folket!
4: Vad 17 menas med denna bild?
image.jpeg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
image.jpeg

Har du handlat från den hemsidan? Typ $200 för denna känns ju orimligt billigt.
Inte månfas det är dag/natt visning. Och jämför sen med 1963:an så är priset inte så konstigt. Är ju bara en klocka med 24 h visning sen dag och datum och månad, tvivlar på att det är evighetskalender.

Däremot har de en äkta månfas för under 5000 kr (kommer inte ihåg priset exakt) som jag svävat med fingret över köp djävligt länge. Dock tveksam till månfas både vill ha det men samtidigt inte då jag kommer tycka det är jobbigt att ställa.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte månfas det är dag/natt visning. Och jämför sen med 1963:an så är priset inte så konstigt. Är ju bara en klocka med 24 h visning sen dag och datum och månad, tvivlar på att det är evighetskalender.

Däremot har de en äkta månfas för under 5000 kr (kommer inte ihåg priset exakt) som jag svävat med fingret över köp djävligt länge. Dock tveksam till månfas både vill ha det men samtidigt inte då jag kommer tycka det är jobbigt att ställa.
Se där, trodde det var månfas vilket BRUKAR innebära rätt dyr klocka.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Inte månfas det är dag/natt visning. Och jämför sen med 1963:an så är priset inte så konstigt. Är ju bara en klocka med 24 h visning sen dag och datum och månad, tvivlar på att det är evighetskalender.

Däremot har de en äkta månfas för under 5000 kr (kommer inte ihåg priset exakt) som jag svävat med fingret över köp djävligt länge. Dock tveksam till månfas både vill ha det men samtidigt inte då jag kommer tycka det är jobbigt att ställa.
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_images.jpg

M199s

Också varit på g många ggr men alltid varit slutsåld från de handlare som ska vara säkra.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Dom har ju tourbillons som är väldigt billiga. Lite sugen på någon av deras dressare, men frågan är ju hur kvaliteten är?
Kvalitén är bra men vad jag vet inte alltid konsekvent (iaf på de billigare urverken). Man får dock ta hänsyn till priset också. Stora frågan är hur man servar en tourbillion från dem i Sverige.

Lite intressant läsning i ämnet: http://watchguy.co.uk/comparison-sea-gull-st2130-eta-2824-2-peacock-sl3000/

EDIT:// läs även hans sista stycke, ganska viktig i sammanhanget.
 
Topp