• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seagull 1963/ nya Orient Bambino eller liknande

Beställde igår denna klocka: http://www.creationwatches.com/prod...to-super-thin-ar1110-11h-mens-watch-3077.html

Den är svart och ska ha ett svart skinnarmband till den.

Känner att jag fastnat i klockträsket och börjar redan planera nästa köp :) Skulle då vilja ha en klocka med vit urtavla och brunt skinnarmband som komplement.

Funderar som rubriken lyder på Seagull 1963 (byta till brunt skinnarmband) eller nya orient bambino.
http://www.watchunique.com/seagull-1963-original/seagull-1963.html
http://orientwatchusa.com/collections/mens-watches/classic/er2400bw

Vad anser ni om dessa två? Några andra alternativ i ungefär samma prisklass?

Vanliga Bambinon är inget alternativ - fick en sådan för någon dag sen som jag inte riktigt gillar så ska sälja den.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vad anser ni om dessa två? Några andra alternativ i ungefär samma prisklass?
Seagull. Kanonklocka för de pengarna. Och hur snygg som helst.
432492d1304750784-new-arrival-seagull-1963-dscf5402-copy.jpg
 
Okej tack för svaren!

Ja, känner att det lutar åt en SG :) Det är ju en lite udda klocka också, aldrig sett någon som har den (med undantag för detta forum då, där den verkar vara väldigt populär ;))
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har också ägt en Seagull och den är riktigt mysig. Sjukt mycket klocka för pengarna, speciellt om man tänker på att det i princip är ett kolumnhjulskronogragurverk som suttit i Breitling och liknande. Köp dock 38mm-versionen. 42mm är tydligen fakes.

Bild på den jag hade:

 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Har också ägt en Seagull och den är riktigt mysig. Sjukt mycket klocka för pengarna, speciellt om man tänker på att det i princip är ett kolumnhjulskronogragurverk som suttit i Breitling och liknande. Köp dock 38mm-versionen. 42mm är tydligen fakes.

Bild på den jag hade:

Är väl ändå ganska långt från det Venusurverk som är grunden är väl snarare som ett barnbarn :)
 

Glusch

Cartier
Jag skulle absolut också rekommendera Seagullen. Udda men ändock vacker klocka som sagt ovan är jäkligt med klocka för pengarna. Rekommenderar även starkt display-back på den då det är ett snyggt urverk att studera.
 

Limpas

Cartier
Är själv sugen på en sådan Seagull, den ser ruggigt fint ut. Det enda som sänker den rent utseendemässigt är kinesiskan (?) på tavlan, men den kanske liksom passar in när man väl har den på armen :) Köp en Seagull och sälj den till mig sen när du vill ha något annat ;)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Är själv sugen på en sådan Seagull, den ser ruggigt fint ut. Det enda som sänker den rent utseendemässigt är kinesiskan (?) på tavlan, men den kanske liksom passar in när man väl har den på armen :) Köp en Seagull och sälj den till mig sen när du vill ha något annat ;)
Fast kinesiskan på tavlan är ju inte värre mängd text än vad som står på en Rolex, eller Brietling :)

Står ju bara "Kina, Tianjings armbandsursfabrik" på den :)
 
Är själv sugen på en sådan Seagull, den ser ruggigt fint ut. Det enda som sänker den rent utseendemässigt är kinesiskan (?) på tavlan, men den kanske liksom passar in när man väl har den på armen :) Köp en Seagull och sälj den till mig sen när du vill ha något annat ;)


Haha ja vi får se hur det blir som :) Den ser riktigt fin ut på bild iaf!
 

Limpas

Cartier
Fast kinesiskan på tavlan är ju inte värre mängd text än vad som står på en Rolex, eller Brietling :)

Står ju bara "Kina, Tianjings armbandsursfabrik" på den :)


Jo, det är klart, men problemet är liksom att det är kinesiska som jag inte förstår :) Men man kan ju såklart vända på det och säga att det är mig det är fel på som inte kan kinesiska, medan klockan är helt reko. Det är nog så det är. Så TS, lär dig kinesiska och köp en Seagull! :)
 
För 2000 kr får du massvis med trevliga prylar. Svårt att ge något exakt tips, men sök på Longines vintage, Seiko lord matic och så vidare på Ebay så hittar du nog en del trevligt för kristliga priser.

Annars finns det ju ett utmärkt vintageforum här där du kan få inspiration.


Okej ska kika lite på det. Gillar dock klockan jag fick så blir nog att avvakta lite nu innan jag köper ytterligare en :)
 

Viktor_M

Breitling
1963 verkar vara ruskigt mycket klocka för pengarna, och jäkligt roligt med en klocka som har spännande historia!
 
Topp