• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seamaster 120, nån som har koll?

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Väldigt trevlig sak, hade själv en liknande nyligen. Tycker den ser helt legit ut.
Tavlorna på 70tals morgon har en tendens att blekas/skifta med åren.
 

hedbrg

Panerai
Ja de är klart, den är ju inte purung klockan...
Omega på tratten har en tendens att sticka iväg rätt högt så vi får väl se var de här slutar...
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Aurum är väll duktigt på sådant här! Själv tycker jag tavlan ser ut att ha en härlig färg, kan dock inte uttala mig om allt står rätt till. Säljaren verka ha sålt många klockor och sedan har han 5 av 5 i betyg.

En klocka jag själv gärna skulle vilja ha, men som du säger ibland drar priset iväg och ibland gör man fynd. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker den ser bra ut och ser inget som direkt indikerar på att tavlan skulle vara fel även om den är en nyans ljusare än de flesta. Vill du vara säker får du detaljstudera den vid sidan om en annan och leta efter avvikelser. Enligt mig är det dock inget fynd för de pengarna den är uppe i nu även om omborstningen? på ovansidan ser fin ut.
 
  • Like
Reactions: Ako

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Boetten ser ju väldigt fin ut med tanke på hur "sliten" resten av klockan är (Kolla den perfekta borstningen och poleringen på bild nr2). Är inte haj på just den boetten, men gamla Omegaboetter är väl ganska lätta att hitta, så det är inte omöjligt att boetten är ny (om du nu stör dig på det).

Edit: Vem fan skriver så här?
"Klockan är riktigt snygg på armen, och ökar i värde medan du bär den.
Mycket tuff klocka, som rekommenderas varmt!"
 

A.Gold

Omega
Boetten ser ju väldigt fin ut med tanke på hur "sliten" resten av klockan är (Kolla den perfekta borstningen och poleringen på bild nr2). Är inte haj på just den boetten, men gamla Omegaboetter är väl ganska lätta att hitta, så det är inte omöjligt att boetten är ny (om du nu stör dig på det).

Edit: Vem fan skriver så här?
"Klockan är riktigt snygg på armen, och ökar i värde medan du bär den.
Mycket tuff klocka, som rekommenderas varmt!"

Haha "vem skriver så här?", kul! Dock trevligt med motiverade svar :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hittade ingen annan lämplig tråd om 120 som lyfter den här.

'Finns' den här?

omega-red-seamaster.jpg


http://www.lemuseonline.com/watches-for-sale/omega/649-omega-red-seamaster.html

Dvs. Seamaster 120 i rött? Slfrig sett tidigare.

Någon som har lite info?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Googlade och hitta precis den bilden på den gröna.

De andra färgerna verkar dock svårare att få se bild på.

Nästan lite lockande det där. Budget-'Stella' liksom! :)
 
Topp